« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
اوای رودکوف:نشست شاهنامه خوانی و شاهنامه شناسی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بزرگ استانی کتاب در یاسوج برگزار شد

 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج،فیروز حسنی، رئیس انجمن شاهنامه خوانی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شاهنامه خوانی که در حاشیه نمایشگاه بزرگ کتاب استان برگزار شد، گفت: ١٤سال قبل شاهنامه خوانی در دورود لرستان فعالیت خود را با حضور اعضای برجسته ادبیات ایران دکتر کزازی، دکتر خسروی نیا، دکتر یاحقی، استاد خسروی و دکتر اسلامی آغاز کرد .

وی افزود: ١٨ نفر از برجسته های ادبیات ایران در آن نشست ها شرکت کردند و سفیر بلژیک و کاردار فرانسه نیز در این نشست شرکت و شاهنامه خوانی را تحسین کردند.

حسنی با بیان اینکه اکنون شاهنامه خوانی در سطح جهان شناخته شده است، اظهار داشت: دومین انجمن شاهنامه کشور توسط بنده سال ١٣٨٧در شهرستان گچساران به ثبت رسید.

رئیس انجمن شاهنامه خوانی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از آن زمان تاکنون، دوشنبه هر هفته ساعت ٢٠ نشست شاهنامه شناسی در محل شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار می شود.

وی یادآور شد: در شهرستان دورود لرستان هرماه نشست شاهنامه خوانی، شاهنامه شناسی و نقادی برگزار می شود این در حالی است که نشست شاهنامه شناسی و شاهنامه خوانی هر هفته با حضور تعدادی از برجستگان و فرهیختگان فرهنگی در یاسوج برگزار می شود.

حسنی از حضور مدیران و چهره های سرشناس استان در نشست شاهنامه خوانی خبر داد و گفت: نشست شاهنامه خوانی از ابتدای امسال در شهر یاسوج به صورت مرتب برگزار می شود.

در ادامه این نشست فردین یزدانی و برج الله کاظمی به شاهنامه خوانی پرداختند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: