« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
آوای رودکوف:مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نشست کتابخوان عشایر برای اولین بار  در این استان خبر داد

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج، زینب قربانی در اولین  نشست هماهنگی کتابخوان عشایر که چهارشنبه، 14 بهمن ماه در یاسوج برگزار شد، افزود: برای اولین بار در کشور نشست کتابخوان عشایر در این استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون در این استان پنج نشست کتابخوان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نشست ها ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان عشایر و سایر مردم است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بچه هایی در این استان هستند که به دلایل متخلف اقدام به ترک تحصیل می کنند اگر ما نتوانیم مانع آنها شویم مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

قربانی تصریح کرد: برگزاری نشست های کتابخوان نقش موثری در ایجاد انگیزه برای خواندن کتاب در میان مردم دارد.

وی افزود: در نشست های کتابخوان 10 نفر به مدت 10 دقیقه خلاصه ای از کتابی را که خوانده است را برای حاضران ببه صورت خلاصه بازگو می کند این کار باعث ایجاد علاقمندی به کتابی در میان آنها خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای اجرای این برنامه ها در بخش های مختلف از جمله در حوزه عشایر به همکاری دستگاهها و ادارت فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش نیاز است که بتوانیم این نشست را به صورت مطلوب در این استان برگزار کرد.

قربانی اظهار کرد: عشایر، روستاییان و معلولان یکی از دغدغه های مسئولان کتابخانه های عمومی این استان است با توجه به اینکه  در این سه بخش در حوزه های فرهنگی به ویژه کتاب و کتابخوانی آنگونه که باید کار نشده است که باید در این زمینه تلاش خود را بیشتر کنیم.

وی با اشاره به اینکه نشست کتابخوان عشایر در 21 بهمن ماه همزمان با جشن انقلاب در گچساران در برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در صورت مطلوب برگزار شدن این نشست امیدوار هستیم که بتوانی با جلب کردن نظر مسئولان کشوری این استان میزبان برگزاری طرح ملی کتابخوان عشایر در آینده باید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: