« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
 رییس منابع طبیعی کهگیلویه از تولید 36هزار اصله نهال در این شهرستان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از دهدشت: هدایت الله آویزی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه دارای مساحتی بالغ بر 406هزار و ششصد هفتادو نه هزار هکتار مربع است که از این مجموع 35 درصد مساحت برابر با 140هزار و 307 هکتار مرتع و 65 درصد دیگر با مساحتی 264 هکتار را جنگل تشکیل می دهد.
وی مهم ترین گونه های مرتعی را شامل جاشیر، گون، یونجه و ماش کل خوشه ای عنوان کرد.
آویزیش با توجه به دو نوع آب و هوای متفاوت در کهگیلویه گونه های درختچه این شهرستان را شامل بلوط، زلزالک، سرو کوهی، بن، بنه، زبان گنجشک و بادام عنوان کرد.
وی بیان کرد: شهرستان کهگیلویه دارای دو نوع اقلیم سردسیری و گرمسیری می باشد که گرمسیری آن از ارتفاع 500 متر از سطح دریا در کنار رودخانه مارون تا راتفاع 1700متری تا چاروسا ادامه دارد.
رییس منابع طبیعی کهگیلویه عنوان کرد: اقلیم سردسیری از ارتفاع 1700متر تا سه هزار و 250متر در کوه های سیاه و سفید امتداد دارد.
آویزش با اشاره به در پیش رو بودن هفته منابع طبیعی به تشریح برنامه های  این اداره در این هفته پرداخت و تصریح کرد: روز جشن درختکاری، روز منابع طبیعی رسانه و صدا و سیما، منابع طبیعی جنگل و قانون، و برنامه بسیج و هیاران از جمله برنامه های این حوزه در هفته منابع طبیعی است.
این مسئول تصریح کرد: مهم ترین اهداف منابع طبیعی تدوین سیاست ها و راهبردهای بخش منابع طبیعی با آبخیز داری و و تنظیم و اجرای برنامه های توسعه منابع طبیعی و آبخیز داری در چارچوب سیاست های توسعه مابع طبیعی پایدار، حفظ حمایت، حراست و بهره برداری اصولی از جنگل ها و مراتع و حوزه های آبخیز کشوری، تشخیص و تفکیک حریم قانونی اراضی ملی و مطالع و برنامه ریزی مناسب جهت افزایش بهره وری در فعالیت های اجرایی می باشد.
وی شرکت پرسنل این حوزه در نماز جمعه و توزیع400 اصله نهال در بین نمازگزاران را از دیگر برنامه های این اداره طی هفته منابع طبیعی عنوان کرد.
وی اضافه کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 36هزار اصله نهال توسط منابع طبیعی شهرستان تولید کردیم که این میزان بین شهرستان های گرمسیری از جمله گچساران، باشت، بهمئی، چرام، لنده، نورآباد ممسنی و شهرستان مسیری توزیع شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: