« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
اگر شکایات و مستندات دریافت شده در روند انتخابات هر حوزه مشکلاتی ایجاد کند طبعا در شورای نگهبان درباره آن تصمیم گیری می شود

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir،

سیامک ره پيك سخنگوی هيات مركزي نظارت بر انتخابات از آغاز بررسي شكايات انتخاباتي در شوراي نگهبان در روزهاي آينده خبر داد و ابراز اميدواري كرد نتايج بررسي اين شكايات در اسرع وقت تا قبل از پايان سال به اتمام برسد.
 
وي با تبيين فرآيند دريافت و بررسي شكايات انتخاباتي در هيات هاي اجرايي و نظارتي گفت: طبق قانون شكايات از بخش هاي مختلف هم به هيات هاي اجرايي و هم به شوراي نگهبان ارسال و در اين هيات ها به شكل اوليه بررسي شده است.
 
ره پيك ابراز اميدواري كرد: نتايج بررسي هيات هاي اجرايي به طور كامل به شوراي نگهبان برسد و بررسي اوليه شكاياتي نيز كه در اين شورا دريافت شده است به نتيجه برسد.
 
وي ادامه داد: ما همه اين شكايات را آماده مي كنيم تا در شوراي نگهبان بررسي شود.
 
سخنگوي هيات مركزي نظارت بر انتخابات افزود: در اين مرحله شكايات انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان مربوط به حوزه هاي انتخابيه سراسر كشور بايد بر اساس گزارش ها بررسي و صحت انتخابات در اين حوزه ها تاييد شود.
 
ره پيك گفت : انتخابات در حوزه هايي كه مشكلي ندارند يا شكاياتي واصل نشده و يا شكايات مستند و در حدي نبوده است كه خللي در نتيجه انتخابات وارد كند تاييد مي شود.
 
وي افزود: اما اگر شكايات و مستندات دريافت شده در روند انتخابات هر حوزه مشكلاتي ايجاد كند طبعا در شوراي نگهبان درباره آن تصميم گيري مي شود.
 
ره پيك در پاسخ به پرسشي درباره آمار شكايت هاي دريافتي، گفت: تعداد شكايات دريافت شده اعم از گزارش هاي مردمي، دستگاهها و هيات هاي نظارت زياد است منتهي طبق قانون شكايات بايد مستند و مستدل باشد كه در بخش هاي كارشناسي در حال بررسي است.
 
سخنگوي هيات مركزي نظارت بر انتخابات تصریح کرد: تعدادي از اين پرونده از طريق هيات اجرايي بررسي شده كه بخش عمده اش تاييد انتخابات حوزه ها بوده به اين معني كه شكاياتي دريافت نشده است.
 
ره پيك گفت: اين پرونده ها به مرور در حال دريافت و هنوز به اتمام نرسيده است.
 
وي افزود: در شوراي نگهبان نيز پرونده ها دسته بندي شده و بخش هايي كه مستند و مستدل است طبق قانون در دستور كار و بررسي قرار دارد.
 
عضو حقوقدان شوراي نگهبان در پاسخ به اين پرسش كه آيا شكايات دريافتي در اين شورا در حدي هست كه به ابطال انتخابات در حوزه هاي انتخابيه منجر شود گفت: پرونده ها بايد در اين شورا بررسي شود و در حال حاضر تصميمي در اين باره گرفته نشده است.
 
ره پيك درپاسخ به پرسش ديگري درباره تركيب جلسات شوراي نگهبان براي بررسي شكايات ادامه داد: شكاياتي كه به طور مستند و مستدل دسته بندي شده است در صحن شورا مطرح و بررسي مي شود.
 
وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره زمان پيشنهادي وزارت كشور براي برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت : دو زمان پيشنهادي اين وزارتخانه اواخر ساعات اداري ديروز دريافت شد كه اين هفته در نخستين جلسه شورا مطرح و بررسي مي شود.
 
سخنگوي هيات مركزي نظارت بر انتخابات افزود: با توجه به شرايط مختلف، زماني كه مناسب تر باشد براي برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي تعيين و اعلام مي شود.
 
گفتنی است وزارت كشور ۲۷ فروردين و ۱۰ ارديبهشت ۹۵ را به عنوان دو گزينه زماني براي برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس به شوراي نگهبان پيشنهاد كرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: