« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۶
آوای رودکوف:بزرگترین مجتمع ورزشی جنوب کشور با زیربنای 9500 مترمربع با سرمایه گذاری بیش از 600 میلیارد ریال و با مشارکت ارزشمند و درخشان بانک تجارت اداره امور شعب استان کهگیلویه و بویراحمد در بهمن ماه 1384 به وسیله دکتر علی آبادی وزیر وقت تربیت بدنی کلنگ زنی شد

 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ،در نخستین همایش خیرین ورزش یار کشور و با حضور آیت الله سید حسن خمینی ، دکتر گودرزی وزیر ورزش و دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سخنگوی دولت از مهندس لهراسب باقری برترین کارآفرین استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد .


فرزند یادگار امام(ره) گفت: بهترین صدقات، صدقات جاریه است که پس از مرگ انسان نیز باقی می ماند. سرمایه گذاری در بحث ورزشی و تلاش در بعد بالابردن فضاهای ورزشی صدقه جاریه محسوب می شود و امری مبارک است.

آیت الله سید حسن خمینی در نخستین همایش خیرین ورزش یار کشور که عصر امروز چهارشنبه 19 اسفند ماه در هتل المپیک تهران برگزار شد با تقدیر از دست اندرکاران این همایش و خیرین ورزش یار گفت: روز خوب و مبارکی است که ان شاءالله شاهد منشأ برکات و خیر برای جمع حاضر و جامعه ورزش باشیم. موضوع جلسه بحث خیر و خیرات و البته پیوندی است که این بحث با ورزش خواهد داشت.

وی سپس با یادی از امام راحل(ره) و فرزندان امام و شهیدان انقلاب ادامه داد: در فرهنگ دینی ما برای صدقه دادن در کار خیر، هم دستورات زیادی وجود دارد و هم ثواب بسیار بزرگی قرار داده شده، به گونه ای که وقتی دستورات دینی را ورق می زنیم احساس می کنیم خیرات و صدقات در حق انسان ها واجب است.

آیت الله سید حسن خمینی عنوان کرد: از پیامبر روایتی نقل شده که می فرماید روز قیامت همه فضای قیامت غرق آتش است به جز کسانی که صدقه دادند و این ها زیر سایه بان صدقه خود قرار می گیرند. از پیامبر روایت دیگری داریم که تعبیر لطیفی دارد به این معنا که وقتی انسانی دست خود را برای کار خیر گشاده می کند خدا به او لبخند می زند و به این سبب آمرزیده می شود. تعبیر لطیف دیگری از امام صادق(ع) داریم که می فرمایند: خداوند گفته همه کارها را به مردم واگذار کردم غیر از خیرات که خودم با دست خود قبول می کنم.

وی ادامه داد: از امام صادق(ع) روایت است که دو چیز را دوست ندارم کسی در آن شریک شود یکی وضو چون جزء نماز است و دیگری صدقه چون قبل از اینکه در دست سائل قرار گیرد در دست خداوند قرار می گیرد. در ثواب صدقات، هم اجر اخروی و هم اجر دنیوی قرار داده شده است.

آیت الله سید حسن خمینی با بیان این پرسش که بهترین صدقات چیست؟ به پاسخ پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر بزرگوار اسلام(ص) در این خصوص می فرمایند: بهترین صدقه صدقه ای است که وقتی در سلامت به سر می برید بدهید، وقتی در آستانه مرگ هستید، خیلی به کارنمی آید.

وی با بیان این که در این باره زیاد می شود صحبت کرد تصریح کرد: محور بحث من یک روایت دیگری است که از پیامبر سوال می کنند چه بکنیم؟ می فرماید هر مسلمانی هر روز صدقه بدهد و می گویند نمی توانیم می فرماید الزاماً به این نیست که در صدقه خرج کنید همین قدر که نوعی کمک کنیم، کسی را ارشاد کنیم و حتی چیزی را در راهی برداریم صدقه است.

فرزند یادگار امام راحل(ره) افزود: بهترین صدقات، صدقات جاریه است که پس از مرگ انسان نیز باقی می ماند . سرمایه گذاری در بحث ورزشی و تلاش در بعد بالابردن فضاهای ورزشی صدقه جاریه محسوب می شود و امری مبارک است. اگر کسی قصد دارد برای خود ثوابی و وظیفه ای را تا همیشه به یادگار بگذارد یکی از مناسبت ترین کار ها همین است.

وی خطاب به خیرین ورزش یار گفت: ما جامعه جوانی هستیم و نصف جامعه جهانی فضای ورزشی نداریم . با کار خیری که در مناطق محروم می کنید و فضای ورزشی ایجاد می کنید بسیاری از ناهنجاری ها را مانع می شوید.

آیت الله سید حسن خمینی اظهار داشت: شادمانی ورزش قهرمانی پیوند عمیقی با ورزش عمومی دارد. این شادی ثوابی است که به خیرین ورزش یار در منطقه ای دور و محروم می رسد. این که مردم به مجموعه هایی که مربوط به خودشان است کمک کنند بسیار خوب است تا هم ادای دینی باشد به اطرافیان و هم برای آخرت صدقه به ارمقان بگذارد.

وی در پایان گفت: ما در حوزه ورزش هر چه برای جامعه کار کنیم کم است و راه نرفته بسیاری داریم .دکتر گودرزی درک و شناخت درستی از موضوع دارد اما جایگاه ما در ورزش با توانمندی ها فاصله زیادی دارد. ما می تواینم فاصله را پر کنیم اما راهش این است که ورزش را به عنوان واقعیت در دورافتاده ترین نقاط کشور گسترش دهیم. این خیلی تأسف برانگیز است که از سرانه ورزشی دنیا بیش از یک و نیم برابر فاصله داشته باشیم.
در ادامه این همایش وزیر ورزش و جوانان با اشاره به مساعدت های بخش خصوصی و خیرین ورزش یار در امر ورزش گفت: ما توانسته ایم صد درصد اعتبارات عمرانی ورزش و جوانان را از مساعدت های خیرین آورده داشته باشیم.

دکتر محمود گودرزی با ابراز خرسندی از حضور در جمع یاری کنندگان ورزش کشور، اظهار داشت: مناسبت امروز بسیار مبارک و با هفته نیکوکاری مصادف شده است. امیدوارم خداوند از برکات جمع حاضر جامعه را بهره مند کند.
وی با بیان این که ورزش موجب شادابی اجتماعی می شود، گفت: انسجام اجتماعی رهاورد این سلامت فردی است و تحقیقات اثبات کرده اند که هویت ملی و هویت اجتماعی به هنگام برگزاری رویدادهای اجتماعی بیشتر می شود و به عبارتی می توان گفت که ورزش چسب انسجام ملی است.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزش نقش های بیشماری دارد، گفت: یکی از آن ها ایجاد شرایط مناسب برای زیستن سالم است، چراکه ورزشکاران عموماً جسم سالم تری نسبت به مردم عادی دارند و زندگی با کیفیت تری را پشت سرمی گذارند.
وزیر ورزش و جوانان، اظهار داشت: تحقیقات دانشگاهی به خوبی نشان داده است که ورزشکاران نسبت به دیگر آحاد جامعه بسیار کمتر به افسردگی دچار می شوند و این افسردگی در بین ورزشکاران تیمی نسبت به انفرادی کمتر است.
وی افزود: در جامعه ای که ورزش در آن نهادینه شود، بدون تردید آسیب های اجتماعی به حداقل می رسد و ورزش در کاهش ناهنجاری های موجود در جوامع نقش مهمی دارد.
دکتر گودرزی با اشاره به اینکه ورزش امروزه به عنوان یک صنعت، توانایی تولید ثروت را دارد، ادامه داد: این مقوله در افزایش تولید ناخالص ملی و تولید صنعتی در کشورها، اثر می گذارد.

وی با اشاره به وجود چند هزار طرح نیمه تمام ورزشی در کشور، گفت: متاسفانه تهران بعد از استان البرز از پایین ترین سرانه ورزشی کشور برخوردار است درحالیکه در برخی مناطق دور افتاده سرانه ورزشی به یک و نیم متر می رسد. این مساله نشان می دهد که کلنگ زنی و افتتاح اماکن ورزشی در گذشته بدون بررسی انجام شده است.

وزیر ورزش با اشاره به اینکه کلنگ زنی بدون کارشناسی در دولت یازدهم صورت نمی گیرد، افزود: بودجه وزارت ورزش در سال 2 هزار میلیارد ریال است درحالیکه برای اتمام این طرح ها به هشت هزار میلیارد ریال نیاز داریم.

وی با اشاره به حرکت روبه جلوی ورزش ایران، گفت: امیدورام اجازه دهند تا طرح آمایش سرزمینی که آغاز نسبتا خوبی داشته، با موفقیت در شناسایی و پرورش قهرمانان پایدار کشور دنبال شود تا از افت و خیزها در کسب نتایج مناسب فاصله بگیریم.

دکتر گودرزی تصریح کرد: در سال جاری با زحماتی که حوزه خیرین ورزشیار داشته اند و با پیگیری معاونت توسعه منابع و پشتیبانی توانستیم به میزان اعتبارات عمرانی که دولت در اختیار ما می گذارد، از خیرین کمک بگیریم تا سطح تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی، افزایش پیدا کند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزش سال بسیار سختی را از لحاظ اقتصادی پشت سر گذاشته است، گفت: امیدوارم به برکت هفته نیکوکاری، بتوانیم از خدمات بیشتر خیرین ورزشیار و بخش خصوصی بهره مند شویم تا جوانان کشورمان در فضایی آرام و مثبت، قابلیت های خود را توسعه داده و نسل شادابی را در ورزش کشور شاهد باشیم.

در ادامه این همایش رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سخنگوی دولت با بیان این که امروز رئیس جمهور ماموریت ویژه ای به من داده ابلاغ کرده است، گفت: طی نامه ای رسمی از سوی دکتر روحانی به من ماموریت داده شده که ورزش را به صورت عام و المپیک را به صورت خاص در دستور کار قرار دهم و نسبت به رفع موانع مالی آن اقدام کنم.

محمدباقر نوبخت ، با تاکید به این نکته که ایران افتخار همه ما و نام ایران عزیزتر از جان ما است، افزود: ما از مزیتی برخوردار هستیم و آن جوانی جمعیت است. از این رو آنچه برای جوانان می‌‌گوییم می‌توانیم برای بخش‌های مختلف جامعه بیان کنیم؛ بنا به اهمیت این موضوع جوانان را به عنوان عاملی که می‌تواند شاداب‌کننده باشند و در کنار ورزش قرار بگیرند، می‌شناسیم.

وی ادامه داد:‌ هیچ یک از بخش های کشور به مثابه گوهری که به دکتر گودرزی سپرده شده است با اهمیت نیست و برای حل مشکل مهم ترین بخش کشور یعنی جوانان دارویی به نام ورزش گذاشته شده است. چرا که پرداختن به ورزش پرداختن به جوانان و پرداختن به جوانان پرداختن به جامعه است.

سخنگوی دولت در ادامه با طرح این پرسش دکه آیا دکتر گودرزی و یا هر فردی که در مسند وزارت ورزش و جوانان بنشیند می تواند به تنهایی فعالیت کند؟ اظهار داشت: به طور حتم نمی تواند وامکان موفقیت در آن کم است. ما بودجه وزارت ورزش و جوانان را با توجه به محدودیت های مالی دولت 42 درصد افزایش دادیم و این در حالی است که بودجه 95 حدود 12 درصد افزایش داشته است. اما هر چه قدر در بخش ورزش و جوانان افزایش داشته باشیم برای اقداماتی که قرار است انجام شود، ناکافی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تصریح کرد: هر چقدر بتوانیم از صور مختلف، همکاری بخش خصوصی و مردمی را داشته باشیم، موفق‌تر می‌شویم. در حال حاضر تقریبا نمی‌توانیم طرح‌های جدید را که لازمه کشور است آغاز کنیم چرا که طرح‌های نیمه‌کاره زیادی داریم به همین دلیل به نمایندگی از دولت از همه خیرین ورزش یار که در این کار بزرگ، میهن را یاری می‌کنند تشکر می‌کنم.

محمد باقر نوبخت با بیان اینکه در روزهای سختی قرار داریم خاطرنشان کرد: قبل از اینکه به این برنامه بیایم با دو وزیر ملاقات داشتم و پس از این برنامه هم باید با چند وزیر دیگر دیدار کنم که بدون شک تمام آن‌ها به فکر رفع مشکلات و پرداخت‌های جاری هستند.

وی خاطرنشان کرد: از اینکه گودرزی می‌داند در چه شرایط سختی قرار داریم و درخواست جدیدی را به من ارجاع نمی‌دهد باید از وی تشکر کنم چرا که با اندک بودجه باقی مانده باید پروژه‌های نیمه کاره را به اتمام برسانیم و به همین دلیل پروژه جدیدی را آغاز نمی‌کنیم.

معاون رئیس جمهور گفت: روحانی در واکنش به نامه دکتر گودرزی حدود نیم صفحه برای من نوشت که چه وظایفی دارم که مشکلات ورزش را قبل از المپیک به سرانجام برسانم باید برنامه‌ریزی کنیم تا برای شکوفایی قهرمانان گام برداریم و به همین دلیل امروز یک روز خاص و کاملا ورزشی است.

نوبخت با بیان اینکه باید تلاش کنیم اقدامات موثری در راستای بالندگی جامعه داشته باشیم عنوان کرد: من به نمایندگی از دولت از خیرین ورزش‌یار تقدیر و تشکر می‌کنم که دستی را برای کمک به دولت و ملت دراز کردند.


در ادامه این همایش مدیرعامل مجتمع بزرگ ورزشی تفریحی آزادی باقری گفت : بزرگترین مجتمع ورزشی جنوب کشور با زیربنای 9500 مترمربع ، بزودی در شهر یاسوج به بهره‌برداری خواهد رسید
 لهراسب باقری افزود : عملیات اجرای این مجتمع در سال 84 آغاز شد و روند اجرایی این طرح تا سال 88 ادامه یافت که پس از پنج سال تعطیلی، روند اجرایی آن مجددا در سال جاری آغاز شده است.
وی با بیان اینکه این مجتمع عظیم در بام پایتخت طبیعت ایران (یاسوج) و در بهترین و زییاترین نقطه این شهر با چشم اندازی زیبا ، مشرف بر رودخانه زیبای بشار و کوه باصلابت و سر به فلک کشیده دنا ، در 6 طبقه در مراحل پایانی احداث قرار دارد ، اظهار داشت : این طرح با سرمایه گذاری بیش از 600 میلیارد ریال و با مشارکت ارزشمند و درخشان بانک تجارت اداره امور شعب استان کهگیلویه و بویراحمد در بهمن ماه 1384 به وسیله دکتر علی آبادی وزیر وقت تربیت بدنی کلنگ زنی شد .

وی با بیان اینکه ، این مجتمع عظیم با دارا بودن چهارده بخش با مدرنترین مصالح روز دنیا ساخته شده که در تمامی بخش های آن از مجهزترین و بروزترین وسایل استفاده شده است افزود : دستگاههای بکار رفته در این مجتمع عظیم ورزشی تفریحی اقامتی از شرکت های برانزویک آمریکا و ماتریکس انگلستان خریداری شده است .

مدیر عامل مجتمع ورزشی تفریحی اقامتی آزادی باقری با تاکید بر اینکه با بهره داری از این پروژه عظیم 150 نفر به صورت مستقیم مشغول بکار می شوند گفت : بخش های بولینگ ، صخره نوردی ، استخر کودکان و رستوران گردان برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می شوند .

باقری ، سوئیت های مجهز، رستوران شیشه ای ، کافی شاپ، ورزش های رزمی، سالن بدنسازی، کشتی، بوکس ، بیلیارد، استخر ، ایروبیک بانوان ، شهر بازی و سالن همایش را از دیگر بخش های این مجتمع عظیم ورزشی تفریحی در جنوب کشور برشمرد و اظهار داشت : مجتمع ورزشی تفریحی اقامتی آزادی باقری توان برگزاری تمامی مسابقات ورزشی ملی و بین المللی را دارد . .

وی با تاکید برا ینکه جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد استعدادهای زیادی در رشته‌های مختلف ورزشی دارند که به دلیل کمبود امکانات و فضاهای مناسب ورزشی نتواسنته‌اند آنگونه که باید و شاید در میدان مختلف ورزشی خودی نشان بدهند ، تصریح کرد: با افتتاح این مجتمع عظیم ورزشکاران استان در رشته‌های مختلف قادر خواهند بود با استفاده از امکانات بسیار پیشرفته این مجتمع ورزشی به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابند .
برپایه این گزارش در پایان این همایش از مهندس لهراسب باقری مدیرعامل بزرگترین مجتمع ورزشی تفریحی اقامتی آزادی باقری به پاس تلاش ها و حمایت های خود از تیم های ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد با اهداء لوح و تندیس تقدیر ویژه بعمل آمد.خبرآنلاین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: