« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۰۹۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۷
آقای فرماندار: بر این باورم که کارهای دیگران را به نفع خود مصادره کردن، مصداق عینی من آنم که رستم بود پهلوان می باشد. آیا شده است که در تیرماه و مرداد از ساعت 15 به بعد در لنده باشید وقطعی های مکرر آب و برق را در هوای گرم تجربه کنید؟

پايگاه  خبري آواي رودکوف avayerodkof.ir،
محمد ظاهر آخش:در پی انتشار مطالبی در یکی از پایگاهای خبری استان " از سوی روابط عمومی فرمانداری لنده با عنوان ( پاسخ شما را مردم هفت اسفند دادند ) دلنوشته ای به دفتر پایگاه خبری آوای رودکوف "ارسال می شود انتظار می رود این پایگاه خبری به منظور تنویر افکار عمومی نسبت به درج آن اقدام نماید.
به نام خدا
با سلام و تبریک سال نو
سپاس وستایش خدایی را سزد که به انسان نعمت حیات داده است و سالها را به فصول مختلف تقسیم و زینت داده است و شروع سال جدید را به فصل بهار مزین نموده است که همانا فصل رویش شکوفه ها و حیات مجدد طبیعت بوده و نوروز حکایت ازخویشاوندی انسان و طبیعت دارد.

متن حاضر دلنوشته یک شهروند است که قصد حمایت و دفاع از دولت خاصی را نداشته و تخریب را نیز پیشه نگرفته و بر این باور است که وظیفه اصلی همه ی دولتها همانا خدمت گذاری به مردم فهیم و باوفای ایران اسلامی عزیز است که در همه ی عرصه ها یار و یاور امام راحل ( ره ) و مقام عظمای ولایت ومسئولین محترم بوده و هستند. به طور کامل نمی دانم که چه مباحثی در نشریه حدیث یاران مطرح شده است که جوابیه ای تقریبا مبهم و با تحریک احساسات و نیز یکه تازی هایی از سوی آن فرمانداری در پایگاه خبری "جما نیوز"داده شده است که بنده را بر آن داشت تا در جهت تنویرافکار عمومی وشفاف سازی مواردی که بعضا در اجرای آن پروژه نقش داشتم و یا به عنوان کارشناس عمران حق اظهار نظر عمومی را دارم به عرض و نظر خوانندگان برسانم. بر این باورم که مسئولینی که داعیه ی خدمت به مردم را دارند با صبر و حوصله مطالب درج شده را مطالعه نموده و با متانت تمام و به طور مستند و مستدل پاسخگو خواهند بود. در وهله ی نخست گریزی به عنوان جوابیه

1-در خوشبینانه ترین حالت، میزان حضور هم قطاران شما برای کسب کرسی های مجلس شورای اسلامی در انتخابات هفتم اسفند 94 برای طیف به اصطلاح اصلاح طلب چیزی در حد 40 درصد در سطح کلان کشور و در سطح استان در جایگاه چهارم و در کهگیلویه بزرگ با آمار 104 هزار به 26 هزار و به نسبت 4 به 1 در ردیف سوم جای دارند. البته این موضوع برای ما امری عادی بوده و از سال 84 تا کنون به وضوح دیده ایم که انتخاب مردم چگونه بوده و هست و نیز در سطح کهگیلویه بزرگ هویداست که تاریخ سیاسی این شهرستان را همیشه اصولگرایان رقم می زنند. ولی خود را موظف به تبعیت از اخلاق می دانم که از واژه ی دست رد زدن بر سینه و یا دهن کجی استفاده ننمایم . در هر حال میزان رای ملت و حضور مردم و انتخاب ملت بوده و باید برای انتخاب مردم احترام قایل بود و در واقع پیروز اصلی این عرصه، ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و اختصاص به طیف خاصی ندارد. ولی چیزی که بنده در شروع دولت فعلی شنیده ام، اعلام این دولت مبنی بر وامدار نبودن به طیف خاصی بوده است و به نظر می رسد که اصلاح طلبان خود را همسوی دولت تدبیر و امید کرده اند.
2-نهال درخت ایران اسلامی با خون پاک میلیونها شهید آبیاری شده و رهنمودهای حکیمانه ی معمار کبیر انقلاب و بصیرت و روشنگریهای رهبر فرزانه انقلاب در راس هرم و وفاداری مردم فهیم و ولایتمدار، هیچ گاه این فرصت را به کسی نخواهد داد که ویرانه ای به وجود آورد و به قول حکیم سخن فردوسی نامدار: دریغ است ایران که ویران شود. بنا بر این، ادبیات به کار برده یعنی" ویرانه به جای مانده از دولت قبل" زیبنده ی آن دستگاه اجرایی نبوده و می شد که واژه ی دیگری به کار می برد. ضمنا مستحضرید که در این دولت هیچ نیروی جوان و تازه کار و یا جدیدالورود وجود ندارد و همه در دول قبل نیز حضور داشته و بعضا منصب های کلیدی نیز داشته اند. پس کجا بوده اند تا ویرانه به جای ماند؟ نکته دیگر اینکه شما بهتر است به فکر ویرانه ی به جای مانده از فتنه ی 88 باشید که هزینه های سنگینی بر کشور و مردم وارد نمود و قلب رهبری را به درد آورده است و اگر بصیرت عالمانه و حضور همین مردمی که شما آنها را گرفتار سردرگمی خطاب کرده اید نبوده است معلوم نبود که چه تصمیمات شومی برای این آب و خاک طرح ریزی شده بود. ولی خوشبختانه آن فتنه کشور و ملت ایران را واکسینه کرد.
3-عملکردهایی را که بر شمردید و بر اساس مبالغ ذکر شده در بنر جلو فرمانداری در بهمن ماه 94 ، به عرض برسانم که این حقیر مجری ساختمان شهرداری بودم و از بدو شروع خاکبرداری تا اتمام اسکلت و دیوار چینی و مهمترین مولفه ی آن یعنی بحث زمین، همه در دولت قبل و در زمان شهردار قبل بوده و میزان پیشرفت آن پروژه بالغ بر 60 درصدو اعتبار مصرف شده تا آن مرحله با احتساب تمام هزینه های ماشین آلات شهرداری حدود 360000000 (سیصد و شصت میلیون ) تومان بوده است ولی حالا تکمیل آن 2000000000 ( دو میلیارد تومان ) اعلام شده است . مگر 40-30 درصد باقیمانده چقدر هزینه نیاز داشت ؟ شایسته و ضروری است که شفاف سازی صورت گرفته و به اطلاع عموم رسانده شود .

4-اگر از اوضاع آسفالت های انجام گرفته در سطح شهر و شهرک ها اطلاع ندارید، لااقل به اخبار شبکه دنا نگاه کنید .در شهرک فجر و خیابان شهید رجایی و شهید مطهری ، عمر بهره برداری آسفالت انجام شده کمتر از سه ماه بوده و همچنان شهرداری مشغول بازسازی مجدد وترمیم است که این موضوع بیشتر به فاجعه می ماند تا به عملکرد. ضمنا اگر لطف کنید و چاله ها و کنده کاری های ایجاد شده در جلو فرمانداری را که بیش از چهار ماه ایجاد شده اند را با دو سه گاری آسفالت پر کنید، ما را کفایت می کند.

5-پروژه آبلش از جمله پروژه های زمانبر بوده و بیش از 80 درصد پیشرفت آن در دولت قبل انجام پذیرفت و بهره برداری از آن تیاز به زمان دارد. اگر همه ی پروژه ها تکمیل می شد آن وقت کار شما چه بود ؟ بر این باورم که کارهای دیگران را به نفع خود مصادره کردن، مصداق عینی من آنم که رستم بود پهلوان می باشد. آیا شده است که در تیرماه و مرداد از ساعت 15 به بعد در لنده باشید وقطعی های مکرر آب و برق را در هوای گرم تجربه کنید؟
6-می دانم که افزایش حق انشعاب آب و برق از 200-150 تومان به 1000000-800000 تومان و یا اضافه نمودن مجدد هزینه ی آبونمان و سایر درفیش های آب و برق و گاز و حذف بنزین سهمیه ای رانندگان و افزایش بی رویه ی بنزین و گازوییل و آب و گاز و نان و پسته و پراید باید سرپوشیده بمانند و همواره بازار در تثبیت و تورم تک رقمی است و باید به دل امید داد . می دانم که برای دریافت سه میلیون وام ازدواج باید از هفت خوان رستم گذشت ولی خالی کردن جیب مردم وپر کردن جیب دو کارخانه ایران خودرو و سایپا  با ماشینهایی که قاتل انسانها در جاده ها و خارج از استانداردهاست، و وامهای بیست وپنج میلیون تومانی کمتر از یک روز، بسته ویژه ی حمایتی دولت از مردم می باشد . آری این یعنی جوان گرایی ، ازدواج آسان و..

7-به ما بگویید سهم این استان از انقلاب بهداشتی چه بوده است؟ لابد بستری شدن افراد در راهروهای بیمارستان استان و یا کشیدن بخیه ی صورت کودک مظلوم در اصفهان و یا سپری شدن عمر افراد هفته ها در سرمای شدید از سحرگاه تا غروب در جلو کلنیک دهدشت جهت گرفتن یک نوبت پزشکی یا سونوگرافی ،و به زحمت شب را به صبح رساندن به یک انقلاب می ماند . آیا تاکنون به سرویس های دهدشت شیراز سری زده اید و یا به شیراز سفری نموده اید تا ببینیدکه چند درصد مردم این منطقه از سر ناچاری و به جهت مداوای خود حتی در موارد جزیی چطور در شیراز سردرگم و کلافه شده اند؟ مردم دیگر ترجیح می دهند به استانهای همجوار سفر نمایند و هزینه ی گزاف متحمل شوند اما موفق به مداوای مریضان خود شوند. آری این یعنی انقلاب بهداشتی .

شب دراز است و قلندر بیدار . خوانندگان دیگر حوصله ی ادامه راندارند . لذا خاتمه می دهم و همگان را به همدلی و همزبانی که همانا فرمایش مقام معظم رهبری است دعوت می نمایم .و به بیت شعر بهار بسنده می کنم که : خدمت مخلوق کن بی مزد و بی منت بهار  ای خوش آن بینا که روزی دست نابینا گرفت .

محمد ظاهر آخش –شهروند – کارشناس عمران 26/12/1394
 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۰
صادق پ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
0
0
خوب نوشتی وعالی امایه جاهایی ازعهده فرماندار شهرلنده که هیچ از عهده رییس جمهورهم برنمی اید..
محرومیت ومهمتراز آن مظلومیت مردم لنده را بایدبه گوش جهانیان برسانیم ...
لنده ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
0
0
درود بر آقای مهندس آخش با این پاسخ دقیق و مستندتان

به ما بگویید سهم این استان از انقلاب بهداشتی چه بوده است؟................
رضا علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
0
0
سهم لنده از انقلاب بهداشتی چقدر بود...
ولی بقول امام جمعه لنده :
ولی در لنده فقط اسمها عوض شدند/اسم بخشداری شد فرمانداری
اسم مرکز بهداشت شد شبکه بهداشت
اسم .....................
واقع نگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
0
0
اواقعا نشان دادی که اهل انصاف درنوشتن نیستی وبیطرف که هیچ خیلی هم مغرضانه نوشتی کاش می دانستی قبلا چه گلهایی به سرلنده ریخته شد
جواب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
0
0
آقای واقع نگر !
لنده قبلا مرکز بخش ثلاث بود...
لنده کوچک شد اما در دولت سابق شهرستان شد
دانشگاه پیام نور
استخر سرپوشیده
سالن پوریای ولی
ساختمان مرکز بهداشت و درمان
دهها مدرسه و نمازخانه
پروژه ابلش
ساختمان شهرداری
و................مربوط به قبل بود اما الان چی
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
0
با سلام خدمت مهندس آخش : بودجه لنده همه اش بنزین مسولین پروازی است که در راس آنها فرماندار محترم می باشد . اگر پروژه های دولت قبل نبود نمی دانم دولت کلید چه چیزی برای گفتن داشت ...........
اقای مدیرکل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
0
0
لزوم تغییر مدیران پروازی در لنده به خوبی احساس می شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
احسنت به تو مهندس اخش واقعا حرف دل همه مردم را نوشتی
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
0
درود بر مهندس و قلم مهندس احسنت شیر مادرت حلالت ......
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
0
0
واقعا جای تاسف داره برای مدیر صفحه رود کوف که نظرات را ویرایش و سانسور میکند شما از چی میترسی
مدیر پایگاه ضمن تشکر از انتقاد شما ؛ به اطلاع می رساند :نظراتی که حاوی اهانت ؛تهمت و یا تهدید باشند منتشر نخواهند شد سایر نظرات بطور کامل منتشر می شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین