« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۹
آوای رودکوف:چه خوب است وقتی بهار کم کم در حال نشستن به جای زمستان است، دلهای ما نیز از کینه و قهر زدوده شود و جای خود را به مهربانی، آشتی، همدلی و دوستی دهد

 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، توجه به آراستگی و پاکیزگی در روزهای عید نوروز ،از زیباترین سنت هاست که با آموزه های دینی نیز همخوانی دارد
چه زیباست، در کنار خانه تکانی عید، به دل تکانی هم توجه کنیم و اگر کینه و کدورتی از کسی به دل داریم، آن را دور بریزیم.
یعنی در کنار دور ریختن پلیدی های مادی، صفات بد اخلاقی را نیز از خود دور کرده و به نظافت روحی بپردازیم از این رو می توان در آستانه آغاز سال نو در جهت بهبود روابط تلاش کرد.
خوب است در این کار نیک پیش قدم شده و به سراغ افرادی رویم که کینه و دشمنی آنها را به جای محبت و دوستی دردل جا داده ایم زیرا علاوه بر ضرر و زیان روحی به افراد، باعث بروز تشنج در روابط فردی و از بین رفتن آرامش در زندگی می شود.

** سفر نوروزی و درس های فراوان و آموزنده
حسین علیزاده (کوزه کنان) می گوید: ایام نوروز و تعطیلات آن یک الگوی ایرانی اسلامی در راستای انس با طبیعت، آشنایی با نعمت های خداوند و سفر و دور هم نشینی است.
وی ادامه می دهد: نوروز باید روزهای ما را نو و خودبازیابی و کسب آرامش را در ما فراهم کند، بررسی های روانشناختی نشان می دهد، کسانی که به نوروز علاقمندند و برای فرارسیدن بهار طبیعت لحظه شماری می کنند، از بهداشت روانی بالایی برخوردارند و در ذهن و کلام آنها امید، شاد بودن و احسان و نیکوکاری به چشم می خورد.
به گفته طباطبایی، مسافرت در تعطیلات نوروز درس های فراوانی را به ما می آموزد.
مدرس مهارت های زندگی با اشاره به تغییر و تحولات طبیعت در فصل بهار اضافه می کند: زمستان فصل سرما و یخبندان است اما در درون خود ویژگی جوانه زدن را نگه می دارد از این رو ما هم می توانیم، زمستان دل (گناه، حسادت، بدبینی)را به بهار دل تبدیل کرده و جوانه های احسان، گذشت، شکرگزاری و شادمانی را تجربه کنیم.
وی با بیان اینکه از بهار طبیعت پلی به بهار دلها و قلبها زده و نسیم بهاری و نسیم خداوندی را یکجا دریافت کنیم، خاطر نشان می کند: هوای بهاری نرم، ملایم و بیدار کننده است و باعث برخاستن طبیعت، درختان، دانه ها، گیاهان و کوه ها می شود.
علیزاده می گوید: بهار آواز گنجشکان را سبب و آنها را به خواندن و شکرگزاری ترغیب می کند پس ما هم می توانیم از سفر، نشستن کنار رودخانه، تماشای آسمان، تابش خورشید و شنیدن آواز بلبلان وسیله ای برای بیداری درون و آشنایی با نعمت های خداوند بسازیم.
این کارشناس خانواده با توصیه به مردم برای حضور در طبیعت در تعطیلات نوروز و بهره مندی از نسیم روح نواز بهاری ، آن را مایه شاد بودن و برخورداری از طبیعت دانسته و می افزاید: در غیر این صورت فرصت ها از دست رفته و چیزی جز ضرر و زیان نصیب انسان نمی شود.
وی اضافه می کند: افرادی می توانند با طبیعت آشتی کنند که ابتدا با خود آشتی کرده باشند، از آنجا که آفتاب بهار برای همه می تابد و باران لطافت خود را بی منت به همه می پراکند، بهتر است انسان نیز از این بخشش درس بگیرد.
علیزاده طبیعت گردی و سفر را لازمه سلامت روح و جسم انسان دانسته و می افزاید: شایسته است افراد سخاوتمندانه با همسر، فرزندان، والدین و دوستان خود رفتار کنند و از نعمت اخلاق نیکو شایسته، آنها را بهره مند کند.
به گفته وی، سفری ارزشمند و پربار است که همه افراد در آن یکدیگر را کمک و قدر زحمات هم را بدانند.
علیزاده از مردم خواست، به خاطر چشم و همچشمی سفر نکنند و هزینه های آن نیز بر این اساس نباشد.

** سفر ارتباطات کلامی را تقویت می کند
این مدرس مهارت های زندگی می گوید: یکی از فواید سفر تقویت ارتباط کلامی و گفتاری میان اعضای خانواده است، در سفر دلها به هم نزدیک شده و خاطرات شیرین و دلنشینی را برای افراد فراهم می کند.
وی با بیان اینکه آشنایی با آداب و رسوم مختلف شهرها و استان های دیگر از فواید دیگر سفر است اضافه می کند: لذت از طبیعت، مشارکت جمعی، کسب تجربه های جدید، مدیریت زمان، سپاسگزاری از نعمات خداوند همه از سفر، گردش و تفریح حاصل می شود.
علیزاده می گوید: فراموش نکنیم سفر را مانند هر کاری با بسم الله شروع کرده، با توکلت علی الله ادامه داده و با الحمد الله به پایان رسانیم.ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: