« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
آوای رودکوف: ستار هدایتخواه ،غلام رضا تاجگردون ،غلام محمد زارعی ، عدل هاشمی ، محمد بهرامی ، سید محمد موحد و دکتر دهبانی پور در پیامهای جداگانه ای فرا رسیدن عید نوروز را به هموطنان عزیز و مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا،گچساران و باشت و کهگیلویه بزرگ تبریک و تهنیت عرض نمودند

پايگاه  خبري آواي رودکوف avayerodkof.ir،

متن پیامها به شرح زیر است:

استاد ستار هدایت خواه :

بسم الله الرحمن الرحیم
ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی  
 از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی

تدبر در آیات هستی راهی است که انسان را با خویشتن خویش پیوند داده و در وانفسای فراموشی جهت می دهد، پس به اندیشیدن در آیات الهی که یکی از آنها بهار است توصیه شدیم، باشد که از خویش پلی بزنیم به سمت خدای متعال.

 به فرموده مقام معظم رهبری «سالی که شروع شد (سال ۹۵) هم در آغاز و هم در پایان، متبرک به نام مبارک حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است. هم اولِ این سال منطبق بر ولادت آن بزرگوار با ماه‌های قمری است، هم آخر این سال» ما هم دست تمنا به ساحت مقدس حضرت زهرای مرضیه دراز می کنیم، باشد که در این تدبر مقدس ما را یاری دهند.

بهار که فصل نو شدن اندیشه هاست بر مردم شریف بویراحمد و دنا همیشگی، جاودان و مبارک باد.
------------------------------------------
 غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت

**به نام خالق بی هـمتایی طبیعت**
*نوروز بمانید که ایام شمایید*
*آغازشمایید و سرانجام شمایید*
*آن دشت طراوت زده آن جنگل هوشیار*
*آن گنبده گرداننده آرام شمایید*
*خورشید شما، عشق شما، بام شمایید *
*نوروزکهنسال کجا غیرشما بود*
*اسطوره جمشید و جم و جام شمایید*
نوروز شعر بی غلطی است که پایان رویاهای ناتمام را تفسیر میکند. فرارسیدن سال نو،همیشه نوید بخش افکار نو،کردار نو و تصمیم های نو برای آینده است،آینده ای که همه امید داریم بهتر از گذشته باشد.با ارزشترین دارائی انسان،آرامش درونی اوست.تمام دنیا هم علیه ما باشند،خلوص وشفافیت خود را فدای قلبهای تاریک و بیمار نکنیم،تا میتوانیم در زمین به نیکی زندگی کنیم و به زیبایی این سفر چند روزه را به سرانجام برسانیم.

تنها کسی که به ذهنمان دسترسی دارد خودمان هستیم،این ما هستیم که انتخاب میکنیم چگونه اندیشیدن را.جهل و رفتار غلط دیگران نباید بذر ذهن و افکارمان باشد.گلها جواب زمین اند به سلام آفتاب، نه زمستانی باش که بلرزانی ونه تابستانی باش که بسوزانی، بهاری باش تا برویانی.اگر در برابر سختی های زندگی مقاومت کنیم،شکوفه های بهار را خواهیم دید و گرنه شاخه های خشکیده فقط برای سوزاندن مناسب است.

چه افسانه ی زیبایی... زیباتر از واقعیت... راستی مگر هر شخصی احساس نمیکند که نخستین روز بهار گویی نخستین روز آفرینش است؟ نقاش طبیعت نوید میلاد سال نو را بر دوش نسیم بهاری گذاشت تا این امانت سبز را به رسم آغاز به خالق خویش بسپارد. پیام نوروز این است: دوست داشته باشید و زندگی کنید، زمان همیشه از آن شما نیست.

یادمان باشد که زیبایی های کوچک را دوست بداریم حتی اگر در میان زشتی های بزرگ باشد. یادمان باشد که دیگران را دوست بداریم آنگونه که هستند، نه آنگونه که میخواهیم باشند. یادمان باشد که هرگز خود رااز دریچه نگاه دیگران ننگریم، زیرا اگر ما با خویشتن خویش آشتی نکنیم هیچ شخصی نمیتواند ما را با خود آشتی دهد. یادمان باشد با خودمان مهربان باشیم چرا که شخصی که با خود مهربان نیست،نمیتواند با دیگران مهربان باشد. وقتی کاری انجام نگیرد،حتما خیری در آن وجود دارد. وقتی مشکلی بوجود بیاید،حتما حکمتی دارد. وقتی در زندگی زمین بخوری،حتما چیزی هست که باید یاد بگیری، وقتی دیگران به تو بدی میکنند حتما وقت این هست که تو خوب بودنت را به آنها اثبات کنی. وقتی تمام درها به رویت بسته شود، حتما خدا میخواهد پاداش بزرگی بابت صبر و شکیبایی به تو هدیه نماید.

بهار موسم بخشیدن و صیقل دادن قلوب از گرد و غبار مانده بر زمستان است،پس ببخش اگر با نگاهی، صدایی یا زبانی بر دلت زخمی زدند. پروردگارا در این سال جدید: به خواب عزیزانمان آرامش،به بیداری شان آسایش، به زندگیشان عافیت،به عشقشان ثبات، به مهرشان وفا، به عمرشان عزت،به رزقشان برکت و به وجودشان صحت عطا فرما.

حلول سال نو و تولد دوباره طبیعت، عید فرخنده و کهن نوروز باستانی را که یادگار نیاکان و پیام آور دوستی، عشق و محبت، و تحول به مراحل نیکوتر است را صمیمانه به تمامی همشهریان عزیز تبریک عرض مینمایم.
*خدایا چنان کن سرانجام کار*
*توخوشنود باشی و ما رستگار*

------------------------
 غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد ودنا :

بسم الله الرحمن الرحیم

بر چهره گل شبنم نوروز خوشست
در باغ و چمن روی دل افروز خوشست
از دی که گذشت هرچه گوئی خوش نیست
خوش باش و ز دی مگو که امروز خوشست

سال 94 را در حالی به پایان رساندیم که  با خردورزی و واقع بینی در دو بزنگاه تاریخی با حماسه ای رو به رو شدیم  نخست فرجام برجام که با تدبیر دولت امید به ثمر نشست و دیگر حماسه حضور که با خردورزی شما مردم عزیز به تصویر کشیده شد.
بهار 95 را در حالی آغاز می کنیم که عیدانه عطر یاس میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) را به یکدیگر هدیه می کنیم، و این همزمانی تحول و رویش دوباره طبیعت و جانهایمان با ولادت نورانی این بانوی گرامی حکایت از رمز پیروزی مردم شریف دیارمان در هفتم اسفند می باشد و همچنین نماد عهدی ست که تعهد ماست در افتخار خدمت به مردم.
سال نو و بهار پر طراوت و تجدید حیات طبیعت را به تمامی مردم عزیز و حماسه آفرین شهرستانهای بویراحمد و دنا تبریک گفته و سالی سرشار از برکت را برای همه شما از درگاه خداوند مسئلت دارم.
-----------------------------
  عدل هاشمی، منتخب کهگیلویه ،بهمئی ،چرام و لنده

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال
سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گرامی باد.

سال 1395 را به محضر رهبر معظم انقلاب و خانواده های معظم و محترم شهدا، ایثارگران و جانبازان و ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی مبارکباد.

بهار فصل رویش گل ها و تجدید حیات طبیعت است . خداوند بهار را آفرید تا انسانها با درک دگرگونی و زنده شدن های دوباره در نظام هستی ، تدبیری عالمانه برای زندگی خود ترسیم نمایند.

همانطور که سال 94 شروع و پایانش با نام مبارک بانوی دو عالم مزین یافت برکات وجودش با خلق حماسه های ماندگار در تعیین سرنوشت نظام مقدس ایران اسلامی مان رقم خورد و با حضور بی سابقه خود در انتخابات 7 اسفند شور و شعور انقلابی خود را به دنیا به اثبات رسانده و در نبرد دیپلماسی با تدبیر و استقامت قدرتهای مغرور و مستکبر را در برابر منطق قوی و انقلابی خود به

تسلیم وا داشته است و بدنیا فهماند که جمهوری اسلامی ایران همواره می تواند در همه عرصه ها از حقوق قانونی خود دفاع کند.
دلیرمردان سرزمین ایران اسلامی در میدان مبارزه با جبهه وهابیت و الحاد و تکفیری های صهیونیست در دفاع از حرم ائمه اطهار و خاندان عصمت و طهارت ، دشمنان را از رسیدن به اهداف شوم ناکام گذاشتند.

انشالله در سالی که پیش رو داریم نیز با برداشتن گامهای محکم همواره در جهت تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی کوشا باشیم.

اما تو ای کهگیلویه بزرگ:

تو ای کهگیلویه بزرگ که نامت در تمام رشادتها و افتخارات ایران اسلامی به ثبت رسیده است.

تو ای کهگیلویه بزرگ که همواره در دفاع از تمامیت ارضی کشورت خوش درخشیده ای و امروز هم فرزندانت در بیرون از مرزها از آرمانهای انقلابی تو دفاع می کنند.

تو ای کهگیلویه بزرگ که زیبایی های سرزمینت نشانه ای ملموس از توانایی های نقاش چیره دست طبیعت است.

تو ای کهگیلویه بزرگ که قامتت همانند زاگرس همواره پایدار بوده است اما امروز مردمان دلیرت با محرومیت دست و پنجه نرم می کنند.

تو ای کهگیلویه بزرگ که مردمانت با بیکاری دست به گریبانند.

برخیز

آماده باش

آماده باش که فرزندانت برای رفع محرومیت و زدودن فقر از چهره تو کمر همت بسته اند.

کهگیلویه بزرگ خودت را برای تغییر اساسی و حرکت به سمت کار و سازندگی در سایه وحدت و همدلی آماده کن.

من یقین دارم که فرزندانت تورا از محرومیت نجات خواهند داد.

انشالله با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری و حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی و اقدام عملی به خواسته هایمان دست خواهیم یافت.

عید بر شما مبارک/نوروزتان پیروز.

---------------------
محمد بهرامی کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه بویراحمد و دنا

*بنام خداوند بخشاینده مهربان*

«ز کوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی»
«از این باد ار مدد خواهی، چراغ دل بر افروزی»

خدای مقلب القلوب و الابصار، قلبهای ما را جز تو گنجایشی نیست و احوال ما جز به اراده‌ی ذات اقدست تغییری نمی‌یابد.

بارال‌ها، شب و روز ما بی‌حضور تو، دشتی است دهشتناک، قسم به پاکی‌ات، ما را به خود وامگذار که حال ما تنها با یاد تو حالی خوش است.

نوروز فرصت نیکویی است تا همه ما با تعقل، تدبیر و خلاقیت، در رفتار و نگرش خود بازنگری کرده و بتوانیم با اِعمال تغییرات مثبت در زندگی خود و دیگران اثرگذار بوده، بهبود به ارمغان آوریم.
چرا که بی‌شک، سرنوشت هیچ قومی تغییر نخواهد کرد، مگر آنکه خود آن قوم اراده کنند و با اعمال پسندیده و دوری از رفتار خسران زای گذشته، در مسیر کمال حرکت کنند.

باری، الطاف و نعمات خدایی که در این نزدیکی است، در همین زمستان، حفظ صلابت نظام، تقویت اتحاد، افزایش امید و نوید آرامش را به این مرز و بوم ارزانی داشت.

شاکریم و شاد که حسن ختام سال گذشته با لطف پروردگار، لبخند و مسرت مردم ایران بود.

آنجا که اراده الهی در آرای تک تک ایرانیان متجلی شد تا دری گشوده شود برای بهبود اوضاع کشور عزیزمان و مسیر نوینی باز کرد برای جبران کاستی‌های گذشته و چراغی شد برای روشنایی راه آینده.

اسفندماه ۱۳۹۴ نیز مانند خرداد ۱۳۹۲ دست خدا بر سر ایران و ایرانی کشیده شد تا مردم با حضور حماسی خود چهره و ترکیب نمایندگان و مجالس را دگرگون کنند.
اینک این مسولیت سنگین بر دوش کسانی است که منتخب خدمتگزاری گشتند و انتظار می‌رود ‌‌نهایت توان خویش را برای پیشرفت، توسعه همه جانبه و نهایتا سربلندی این آب و خاک کهن بکار گیرند.

اینجانب شکرگزارم به درگاه خداوند متعال از بابت فرصتی که دست داد تا تشنگی خدمت و حد ارادت خویش را به وطن و مردم بزرگوارم، اثبات نمایم.
از این رو با تمام وجود و از صمیم قلب امیدوارم توانسته باشم از این آزمون الهی سربلند بیرون آمده و نزد هم تبارانم روسفید باشم.
تا ابد دوست دار مردمم خواهم ماند و بزرگیشان را می‌ستایم.

در پایان سال نو را به ملت بزرگ ایران بویژه مردم شریف استان و شهرستانهای بویراحمد و دنا تبریک عرض کرده و از خداوند منان در سال جدید برای اهالی اصیل و شریف این دیار و جوانان رشید و نجیبمان کامیابی، بهروزی، سلامتی و عاقبت ‌بخیری آرزومندم.
انشاالله

«آدمی نیست که عاشق نشود فصل بهار
هر گیاهی که به نوروز نجنبد، حطب است »

محمد بهرامی
نوروز95

------------------------------------------------------------------------

حجت الاسلام سید محمد موحد
 بسم الله الرحمن الرحيم

يا مقلب القلوب والابصار
يا مدبر اليل و النهار
يا محول الحول والاحوال
حول حالنا الي احسن الحال


باتوکل به خداوند منان وبا نگاهی امیدبخش به آينده ، نگرشي نو و اندوخته های حاصل از تجربیات گذشته ، سال ١٣٩٥ را كه توسط مقام معظم رهبري (( سال اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل )) نامگذاري گرديد را همراه با شما مردم بزرگوار کهگیلویه بزرگ اغاز می نمایم .
در اين سال سلامتی مقام معظم رهبری ، آباداني و توسعه ایران اسلامی ، صلح و تفاهم جهانی و منطقه ای ، توفیق دولتمردان جمهوری اسلامی و سرافرازي ملت ایران را ازدرگاه ذات اقدس احدیت خواهانم .

سيد محمد موحد

--------------------------------------------

دکتر رضا دهبانی پور مدیرکل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد

بسم اﻟﻠﻪ اﻟﺮﺣﻤﻦ اﻟﺮﺣﯿﻢ

«ﺳَﻨُﺮِﯾﻬِﻢْ آﯾَﺎﺗِﻨَﺎ ﻓِﯽ ْاﻵْﻓَﺎقِ وَ ﻓِﯽ أَﻧﻔُﺴِﻬِﻢ ُﺣَﺘَّﻰ ﯾَﺘَﺒَﯿَّﻦَ ﻟَﻬُﻢْ أَﻧَّﻪ ُّ اﻟْﺤَﻖ»

ﺑﺎر دﯾﮕﺮ ﺗﻘﺪﯾﺮ اﻟﻬﯽ ﻓﺮﺻﺖ دﯾﺪار ﺑﻬﺎر را ﺑﺎ ﻫﺰاران ﻧﻘﺶ و ﻧﮕﺎر ﻓﺮاﻫﻢ ﻧﻤﻮد ﺗﺎ ﺟﻤﺎل ﺑﯽ اﻧﺒﺎز ﺧﻮد را روﻧﻤﺎﯾﯽ و آدﻣﯽ را ﺑﻪ ﮐﻤﺎل ﺑﯽ ﻣﺜﺎل راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ. ﮐﺎرﮔﺎﻩ آﻓﺮﯾﻨﺶ، ﻣﺠﺎل روﯾﺖ و ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻣﺒﺪأ و ﻣﻌﺎد را در ﻣﻮﺳﻢ ﺑﻬﺎر ﻣﻬﯿﺎ ﮐﺮدﻩ و آﯾﺎت اﻟﻬﯽ را در ﺟﺎی ﺟﺎی ﻃﺒﯿﻌﺖ واﻗﻊ ﺳﺎﺧﺘﻪ، ﺗﺎ ﻧﺸﺎن ﺑﯽ ﻧﺸﺎن او ﺑﺎﺷﺪ.


اﯾﻨﺠﺎﻧﺐ ﻓﺮارﺳﯿﺪن ﺳﺎل ﻧﻮ و ﺑﻬﺎر ﻃﺒﯿﻌﺖ را ﺑﻪ هنرمندان ﮔﺮاﻧﻘﺪر، اهالی فرهنگ و اصحاب رسانه  ﮔﺮاﻣﯽ ﺻﻤﯿﻤﺎﻧﻪ ﺗﺒﺮﯾﮏ و ﺗﻬﻨﯿﺖ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻢ.


ﺗﻘﺎرن ﺳﺎل ﺟﺪﯾﺪ ﺑﺎ اﯾﺎم ولادت ﺑﺰرگ ﺑﺎﻧﻮی اﺳﻼم ام اﺑﯿﻬﺎ ﺣﻀﺮت ﻓﺎﻃﻤﻪ (سلام الله علیها) ﻧﺸﺎن از ﭘﯿﻮﻧﺪ ﻧﺎﮔﺴﺴﺘﻨﯽ ﻣﻠﺖ ﺷﺮﯾﻒ اﯾﺮان ﺑﺎ اﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻋﺼﻤﺖ و ﻃﻬﺎرت(علیهم السلام) دارد، از ﺣﻀﺮت ﺣﻖ ﻣﺴﺌﻠﺖ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﻢ ﺗﻮﻓﯿﻖ ﭘﯿﺮوی از ﺳﯿﺮﻩ ﺣﻀﺮات ﻣﻌﺼﻮﻣﯿﻦ ﻋﻠﯿﻬﻢ اﻟﺴﻼم ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﻋﻨﺎﯾﺖ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ .


در ﺳﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﮔﺬﺷﺖ ﺷﺎﻫﺪ ﻫﻤﺖ و ﺗﻼش اهالی فرهنگ و هنر در ﻋﺮﺻﻪ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، ﻫﻨﺮی ﺑﻮدﯾﻢ، اوج اﯾﻦ اﻓﺘﺨﺎر آﻓﺮﯾﻨﯽ را ﻣﯽ ﺗﻮان در ﺗﺤﻘﻖ ﺷﻌﺎر رﻫﺒﺮ ﻓﺮزاﻧﻪ اﻧﻘﻼب و ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﮔﺬاﺷﺘﻦ ﺣﻤﺎﺳﻪ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﻧﺎﻣﯿﺪ ﮐﻪ ﺗﺪﺑﯿﺮ و اﻣﯿﺪ را در ﺷﺮﯾﺎن ﻫﺎی ﺣﯿﺎﺗﯽ ﮐﺸﻮر ﺟﺎری ﺳﺎﺧﺖ.


اﻣﯿﺪ اﺳﺖ در ﺳﺎل ﺟﺪﯾﺪ ﺧﺎﻧﻮادﻩ ﺑﺰرگ فرهنگ و هنر ﺑﺎ ﺗﻼش و ﻣﺠﺎﻫﺪت اﻧﻘﻼﺑﯽ و ﺑﻬﺮﻩ ﮔﯿﺮی از ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد ﺑﻪ ﺧﺼﻮص ﺗﻤﻬﯿﺪ ﺷﺮاﯾﻂ ﺣﻀﻮر ﺷﺎداب و ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﻓﻌﺎل هنرمندان در ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎی ﻋﻠﻤﯽ ﭘﮋوﻫﺸﯽ، ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ و هنری زﻣﯿﻨﻪ ﺗﺤﻘﻖ اﻫﺪاف و ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻫﺎی ﭼﻬﺎرﮔﺎﻧﻪ ﻣﻘﺎم ﻋﺎﻟﯽ وزارت را در ﺳﺎل ﺟﺪﯾﺪ ﻓﺮاﻫﻢ ﻧﻤﺎﯾﺪ.

از ﺧﺪاوﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎل ﺗﻮﻓﯿﻘﺎت روزاﻓﺰون ﻫﻤﮑﺎران ﺳﺎﻋﯽ و ﭘﺮﺗﻼش را در ﺧﺪﻣﺘﮕﺰاری ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻣﺮدم ﺷﺮﯾﻒ و ﺣﻖ ﺷﻨﺎس ﺗﺤﺖ ﺗﻮﺟﻬﺎت ﺣﻀﺮت وﻟﯽ ﻋﺼﺮ(عجل الله تعالی فرجه شریف) و زﻋﺎﻣﺖ ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رﻫﺒﺮی (ﻣﺪﻇﻠﻪ اﻟﻌﺎﻟﯽ) و ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻫﺎی دوﻟﺖ ﺧﺪﻣﺘﮕﺬار ﻣﺴﺄﻟﺖ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﻢ.

---------------------------

ادامه دارد....

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: