« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۱۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴
نماینده اصلاح طلب مجلس نهم گفت: آقایان عارف و لاریجانی بیشترین شانس برای نشستن بر کرسی ریاست مجلس دهم را در اختیار دارند و هر دو شخصیت تقریباً در یک طیف سیاسی قرار می‌گیرند

آوای رودکوف :غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و پیروزی ائتلاف اصلاح‌طلبان و «لیست امید» در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها، در تحلیلی درخصوص رئیس مجلس دهم اظهار داشت: باید توجه داشته‌ باشیم اگر رای بالایی آوردیم، می‌توانیم هر آن‌چه مدنظر داریم را اجرایی کنیم؛ در عین حال تصمیم‌گیری درباره رئیس مجلس یک مسئله مدیریتی است که باید با نگاهی بلندمدت و آینده‌نگر به آن توجه کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نهم با بیان اینکه آقایان عارف و لاریجانی بیشترین شانس برای نشستن بر کرسی ریاست مجلس دهم را در اختیار دارند، اضافه کرد: به نظر بنده هر دو شخصیت تقریباً در یک طیف سیاسی قرار می‌گیرند. چرا که فارغ از بحث آقای عارف که سرلیست ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران بود، آقای لاریجانی هم دقیقاً‌ به دلیل حمایت از جریان اعتدال و دولت، رتبه نخست حوزه انتخابیه قم را از دست داد و از دیگر سو، آقای جلالی که ریاست فراکسیون نزدیک به لاریجانی در مجلس نهم را برعهده دارد، در لیست اصلاح‌طلبان تهران قرار گرفت که این مسائل نشان از نزدیک این دو نفر به دولت و یکدیگر دارد.

تاجگردون با تاکید بر این‌که صحبت درخصوص ریاست مجلس دهم نیاز به زمان بیشتری دارد، گفت: قرار نیست با تغییر آرایش سیاسی مجلس در پی یک انتخابات،‌ دست به انتقام‌گیری سیاسی بزنیم و فکر می‌کنم در ادامه، اگر احساس کنیم آقای عارف گزینه بهتری برای ریاست مجلس دهم خواهد بود و موفق به کسب آرای نمایندگان شد، ایشان رئیس مجلس خواهند بود، اما اگر احساس کنیم آقای لاریجانی بهتر قادر به هدایت این کشتی خواهد بود، سکان هدایت به دست ایشان سپرده می‌شود.

او همچنین در واکنش به امکان ائتلاف میان عارف و لاریجانی و ریاست نوبتی مجلس دهم که از سوی برخی از نمایندگان فعلی مجلس و تحلیلگران سیاسی مطرح شده‌ بود، گفت: بحث درخصوص ریاست مجلس، یک بحث شخصی نیست که بتوانیم اینگونه درباره آن تصمیم‌گیری کنیم.

تاجگردون تصریح کرد: در بحث ریاست مجلس، موضوع کیفیت کار افراد اهمیت دارد و اگر فردی در دو سال نخست به خوبی مجلس را مدیریت کند، نمی‌توان فرد دیگری را جایگزین او کرد. موضوع انتخاب رئیس مجلس با موضوع انتخاب مبصر کلاس تفاوت دارد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
0
0
لاریجانی که اصلاح طلب یا اعتدالی نیست ایشان با دولت وارد مذاکره شده بود و چند وزیر به دولت تحمیل کرد در مقابل قرار شد از دولت حمایت کند اما نتوانست بصورت طیفی عمل کند و اصولگرایان را قانع به حمایت از روحانی کند ضمنا لاریجانی در دولت احمدی نژاد هم طرفدار دولت بوده و طرفداران دولت بین او و حداد عادل به لاریجانی رای دادند..................و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: