« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
آوای رودکوف:رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرام از برگزاری جشن بزرگ نوروز 95 در چشمه بلقیس چرام با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، هنرمندان استانی، شهروندان، گردشگران و مسافرین نوروزی این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری آوای ،قاسم قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام با بیان اینکه شهرستان چرام به درازای تاریخ قدمت دارد، اظهار کرد: وجود آثار، محوطه و تپه‌های تاریخی این شهرستان گواه این موضوع است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرام، عنوان داشت: میزبانی چرام در فصل‌های بهار و تابستان سابقه 200 ساله دارد و عمارت‌های به جا مانده از دوره قاجار در مناطق خوش آب‌وهوای گویای این مطلب است.

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه شهرستان چرام تاکنون توانسته دین خود را به مسافران نوروزی ادا کند به برنامه‌های تدارک دیده اداره میراث فرهنگی این شهرستان اشاره کرد و توزیع کتابچه راهنما، اقلام تبلیغاتی، تعیین نقاط گردشگری، شاهنامه‌خوانی در وسط تنگ پیرزال، برپایی سفره‌خانه سنتی و راه‌اندازی بازارچه تولیدات صنایع دستی و برگزاری هفت سین ماندگار در چشمه بلقیس را از جمله این برنامه‌ها دانست.

وی با بیان اینکه تا روز سوم فروردین آمار مسافران نوروزی در شهرستان چرام 6 هزار نفر بوده است، خاطر نشان کرد: 700 نفر از مسافران نوروزی تا روز سوم فروردین در ستاد اسکان شهرستان چرام اقامت داشتند.

قائدی با ذکر این مطلب که شهرستان چرام دارای اماکن تفریحی، تاریخی و گردشگرپذیر زیادی با توجه به دو منطقه آب و هوایی سردسیری و گرمسیری است، گفت: از مناطق تفریحی این شهرستان می‌توان به چشمه‌بلقیس چرام، باغ عمران، کوسار، برکه انار و مناطق دیدنی طسوج و همچنین بخش سرفاریاب اشاره کرد که مورد استقبال مردم در ایام نوروز و سایر فصل‌های سال قرار می‌گیرد.

این مسئول از برگزاری جشن بزرگ نوروز 95 در چشمه بلقیس چرام با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، هنرمندان استانی، شهروندان، گردشگران و مسافرین نوروزی این شهرستان خبر داد و با اشاره به اهداف این جشن، گفت: هدف از برپایی چنین جشن‌هایی آشنایی نسل جوان و همچنین گردشگران با آداب و رسوم و فرهنگ ناب منطقه چرام و استان و معرفی آداب و رسوم شهرستان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: