« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
بر اساس گزارشات هواشناسی دو سامانه بارشی در نیمه شمالی و جنوبی کشور طی روزهای جمعه و شنبه فعال می شوند.

 

به گزارش آوای رودکوف ، بر اساس گزارش سازمان هواشناسی دو سامانه بارشی در نیمه شمالی و جنوبی کشور طی روزهای جمعه و شنبه فعال می شوند. همچنین از بعد از ظهر امروز و طی روز جمعه به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق، پدیده گردوغبار در جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.
 
 طی امروز و فردا دو سامانه بارشی در نیمه شمالی و جنوبی کشور فعال هستند. بر این اساس سامانه جنوبی امروز در مناطق جنوب، جنوب شرق، شرق و روز جمعه در جنوب شرق و شرق کشور سبب رگبار، باران، رعد و برق و وزش باد شدید می‌شود. سامانه شمالی نیز امروز در مناطق شمال غرب و سواحل شمالی، به تدریج در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و از امشب و روز جمعه علاوه بر مناطق ذکر شده در نواحی مرکزی و شمال شرق سبب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف می‌شود.
 
 در روز جمعه به تدریج از میزان ابرناکی از سمت شمال غرب و غرب کاسته شده و امروز در استان گیلان، غرب مازندران، برخی نقاط کرمان و روز جمعه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق سمنان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و نیمه شمالی اصفهان شاهد شدت باران هستیم. همچنین این سامانه در روز شنبه در شمال شرق کشور فعال بوده و به تدریج از کشور خارج می‌شود. همچنین تا صبح شنبه به سبب استقرار توده هوای سرد، شاهد استمرار کاهش دما دراستان‌های واقع در نیمه شمالی خواهیم بود.
 
 طی امروز و فردا در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه‌های شرقی البرز، وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین  روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس و دریای خزر و روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج هستند. همچنین از بعد از ظهر امروز و طی روز جمعه به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق، پدیده گرد و غبار در جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.
 
بر اساس این گزارش ، هوای امروز پایتخت کمی ابری در پاره‌ای نقاط وزش باد در بعدازظهر و افزایش ابر در اوایل شب با رگبار و رعد و برق و همراه با بارش برف در شهرهای شمالی است. حداکثر و حداقل دمای تهران امروز ۱۶ و هفت درجه سانتی‌گراد است. همچنین روز جمعه شاهد آسمان ابری درپاره ای نقاط همراه با رعد و برق و بارش و وزش باد و در شهرهای شمالی بارش برف و در بعدازظهر کاهش ابر در تهران خواهیم بود و حداکثر دما در این روز ۱۰ و حداقل آن چهار درجه سانتی‌گراد است.
 
برای روز شنبه هوای پایتخت  کمی ابری، همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد در شهرهای شمالی است و بیشینه دما در این روز ۱۴ و کمینه آن پنج درجه سانتی‌گراد است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: