« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
پس از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مجموعه هاشمی رفسنجانی توضیحات متناقضی را در باره توئیتر وی داد که پاسخ های صریحی در فضای مجازی به آن داده شد. از جمله این واکنش ها طرح چند پرسش بود که پاسخ آن برای رفسنجانی کار ساده ای نخواهد بود.

آوای رودکوف: محمدرضا تقوی فرد در دولت بهار نوشت،مقام معظم رهبری یک بار در باره یاسر عرفات که به مذاکره احمقانه و خائنانه با رژیم صهیونیستی تن داده بود در خطبه های نماز جمعه ٧٨/١٠/١٠ در باره عقب نشینی کنندگان از حقوق مردم فلسطین اینگونه فرمودند: "...این‌قدر اینها بى‌شرمند! همان وقتى که این شخص، اولین مذاکرات را با اسرائیلیها کرد، من گفتم او، هم خائن است و هم احمق! اگر خائن بود، اما عاقل بود، بهتر از این عمل مى‌کرد! البته بنده درست نمى‌دانم؛ حدس مى‌زنم که امریکاییها و سازمانهاى جاسوسى اسرائیل از نقاط ضعف اینها استفاده کردند. اینها نقاط ضعف زیاد دارند؛ اهل دنیایند. وقتى دین در کار نباشد، همین‌طور مى‌شود. اینها در طول این چند سالى که مشغول اداره سازمان آزادیبخش فلسطین بودند، خدا مى‌داند که از لحاظ مالى و از لحاظ رفتارى و اخلاقى چه مشکلاتى داشتند؛ آنها هم ظاهراً روى همان نقاط تکیه کردند. از طرفى هم خسته شدن و بریدن و از آرمانها چشم پوشیدن، اینها را به این ورطه هولناک و این مرداب هلاکت و بدبختى و لعنت ابدى انداخت..."

ایشان در سخنرانی روز چهارشنبه ٩٥/١/١١ که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در اجتماع مداحان و در محل حسینیه امام خمینی(ره) داشتند نیز فرمودند: "اینکه بگویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، دنیای موشک نیست این اگر از روی ناآگاهی گفته شود که ناآگاهی است؛ اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است."

این در حالی است که چندی قبل اکبر هاشمی رفسنجانی، در توئیترش نوشته بود: "دنیای فردا، دنیای گفتمان ها است نه موشک ها".

پس از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مجموعه هاشمی رفسنجانی توضیحات متناقضی را در باره توئیتر وی داد که پاسخ های صریحی در فضای مجازی به آن داده شد. از جمله این واکنش ها طرح چند پرسش بود که پاسخ آن برای رفسنجانی کار ساده ای نخواهد بود. سئوالاتی از این دست که؛

١- چه شد که حس کردید منظور رهبری با شما بود؟

٢- اگر توئیترتان هک شده یا تعداد کاراکترها جواب نداده یا مسئولش کس دیگری است یا... چرا تا حالا حرفی نزدید و اصلاح نکردید؟

٣- اگر حس می کنید ناآگاه و خائن نیستید آیا می توانید بگویید راستگو هستید؟

٤- کسی که مطلب خود را در زمان حیاتش تکذیب می کند نکند خاطرات فراوانش را هم که منتشر کرده و می گوید تکذیب کند؟

٥- اگر نظرتان همان نظر رهبری است نمی توانید اکنون با همان صراحت بگویید تا معلوم شود؟

٦- قبلا هم در سال ٨٣ گفته بودید یک متر خانه هم در تهران ندارید و کمتر از بک دهه بعد یک سند خانه شخصی تان را وثیقه دادگاه مهدی گذاشتید. تا کنون از این جور حرف ها چقدر زده اید؟
٧- آیا قول می دهید دیگر از این اتفاقات نیفتد؟

٨- آیا چنین اشتباهی جای پوزش ندارد؟

بدین ترتیب هاشمی رفسنجانی خود را در معرض ابهامات جدی نزد افکار عمومی قرار داده که از ضریب اطمینان به وی کاسته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: