« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
امروز نظام بانکی به گرانیگاه فساد اقتصادی در کشور بدل شده است و شما اگرچه بارها در سخنرانی ها به خوبی بر مسئله اصلاح نظام بانکی تاکید کرده اید لکن متاسفانه در حالی که عمر دولت از نیمه گذشته است هنوز تحول دگرگون کننده ای رخ نداده است.

 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، متن کامل سخنرانی تخصصی- انتقادی مرحوم “مهندس محمدجواد جلال فرد” مقابل حسن روحانی در مراسم روز دانشجو که در ۱۶ آذر ۹۴ در دانشگاه تهران برگزار گردید را از نظر می‌گذرانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

خرسندیم از اینکه بالاخره بعد از دو سال اجازه داده شد تا در مراسم ۱۶ آذر به بیان دیدگاه های خود بپردازیم. نگاه جنبش دانشجویی به دولت ها بر خلاف احزاب و گروه های سیاسی، نگاه صفر و یکی نیست. همه دولت ها نقاط قوت و ضعفی دارند که رسالت جنبش دانشجویی تثبیت نقاط قوت و مطالبه از مسئولان برای رفع نقاط ضعف است. دانشگاه محل پرسشگری و مطالبه گری است لذا لازم می دانیم به برخی مشکلات جدی در عرصه اداره کشور اشاره کنیم:

بیش از دو سال است که حوزه زمین و مسکن به عنوان تولید مولد و محرک اقتصاد به دلیل اتخاذ سیاست های اشتباه گرفتار رکود شده است و حداقل نیمی از رکودی که در حال حاضر در کشور وجود دارد نتیجه عملکرد وزارت راه و شهر سازی است.

حوزه مسکن در حال حاضر به علت نبود شفافیت اطلاعات و ترجیح گروه ها و افراد خاص بر منافع ملی و وجود افراد ناتوان و نالایق در ساختارهای تصمیم گیری و تصمیم سازی آن، مهم ترین مشکل مردم و کشور شده است.

همانطور که متوجه شدید در خصوص آثار تورمی خط اعتباری مسکن مهر غلو شده بود و عامل اصلی تورم در سال ۹۱ و ۹۲ افزایش نرخ ارز بوده است.

شاهد این موضوع افزایش بی سابقه نقدینگی در دولت جنابعالی از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان به ۹۲۰ هزار میلیارد تومان است که با تثبیت نرخ ارز، نقدینگی تورم نداشته است.

نگرانیم دولت شما از ناحیه اتخاذ سیاست های اشتباه ضعیف ترین وزارتخانه دولت ،‌ بیشترین ضربه را ببیند و با سیاست های تحریک تقاضا و افزایش قیمت یک باره مسکن، تورم سنگینی را در کشور شاهد باشیم و این زیبنده دولت شما نیست که مسکن روستایی عملا تعطیل و مسکن مهر رها شده باشد و بیش از یک میلیون خانوار مستضعف را سرگردان کرده باشند.

امروز درآمد شهرداری های ۸ کلان شهر کشور با بودجه دولت برابری می کند درامدهایی که غالبا از محل تراکم فروشی و اوراق مشارکت کسب می شود.

با وجود این حجم درآمدها، شهرداری ها متاسفانه هیچ گونه احساس وظیفه ای در قبال اشتغال جوانان به عنوان مهم ترین مشکل کشور ندارند و این به دلیل قطع بودجه شهرداری از بودجه عمومی توسط دولتها و رها کردن این نهاد اثرگذار در اقتصاد است.

جا دارد دولت محترم بحث الزام ورود شهرداری ها به اقتصاد مقاومتی و مشارکت شان در اشتغال زایی و حل مشکلات اساسی کشور را به طور جدی در دستور کار قرار دهد و ما معتقدیم تنها با اصلاح ساختاری این حوزه بسیاری از مشکلات جوانان و دانشجویان از جمله ازدواج و اشتغال آنان حل خواهد شد.

اگر این اصلاح ساختاری در حوزه های بانکی، اتاق بازرگانی و دیگر نهاد های اقتصادی رخ دهد دیگر چشم مسئولین ما به خارج از ایران برای حل مشکلات نخواهد بود که همچون وزیر صنعت اعلام کنند به دنبال واردات مدیران از خارج از کشور هستند.

امروز نظام بانکی به گرانیگاه فساد اقتصادی در کشور بدل شده است و شما اگرچه بارها در سخنرانی ها به خوبی بر مسئله اصلاح نظام بانکی تاکید کرده اید لکن متاسفانه در حالی که عمر دولت از نیمه گذشته است هنوز تحول دگرگون کننده ای رخ نداده و واگذاری اصلاح نظام بانکی به مردانی از همان نظام ، آزموده را آزمودن خطاست.

آقای رئیس جمهور دانشگاه را از وضع سیاست زده و سیاست بازی که در آن اتفاق می افتد نجات دهید.

اگر قرار است مشکلات را حل کنیم همه باید دست به دست هم بدهیم که مشکلات ساختاری را حل کنیم.

به گزارش آوای رودکوف،مهندس جواد جلال فرد عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی و دبیر کمیته حق مسکن چند روز قبل  به علت عارضه ناگهانی قلبی  به رحمت ایزدی پیوست.روحش شاد و یادش گرامی باد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: