« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۱
آوای رودکوف:سخنگوی دولت جزئیات ماموریت جدید اقتصادی دولت به استانداران برای احیای واحدهای تولیدی راکد با تسهیلات ۱۰ درصدی را تشریح کرد و گفت: بدهی دولت به بانک‌ها سال ۹۶ صفر می‌شود.

 

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد باقر نوبخت در یک گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای احیای سهمیه خود در اوپک از همه اهرم ها استفاده می کند گفت: برخی از کشورها با استفاده از فرصت تحریم جمهوری اسلامی ایران تولید و عرضه نفت خود را افزایش دادند.

وی در ادامه افزود: برای واقعی کردن قیمت نفت، طبیعی است که آنها باید تلاش کنند عرضه نفت خود را تقلیل دهند.ولی ما در پی احیای سهمیه خود در اوپک هستیم.

اختصاص 1000 میلیارد تومان برای تسهیلات ارزان قیمت

سخنگوی دولت گفت: در بودجه سال 95 بالغ بر 1000 میلیارد تومان برای پرداخت مشوق های صادراتی و تفاوت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت قائل شده ایم.

محمدباقر نوبخت در ادامه افزود:‌ استانداران باید سیاست احیای واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد را پیگیری کنند و این موضوع باید تا پایان امسال مشخص شود و ما مطالبه مردم را موکول به سال های دیگر نمی کنیم.

وی با اشاره به اینکه استانداران سراسر کشور در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در تهران گرد آمدند تا آخرین سیاست های دولت در احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تولیدی را استماع کنند گفت: انتظار ما از استانداران این است که از همین الآن که به استان های خود بر می گردند برای هر یک از واحدهای تولیدی که شناسنامه آن مشخص است و ما آنها را به ریز می شناسیم برنامه ریزی و نیاز هر یک را بیان کنند.

معاون رئیس جمهور گفت: ما در این باره تجهیز منابع کرده ایم و آماده پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و تفاوت نرخ سود به این واحدها هستیم تا آنها فعال و سودآور شوند.

نوبخت افزود: ممکن است برخی از محصولات این واحدها که تولید می شود بازار داخلی نداشته باشد که آنها را می توان از طریق تحریک تقاضا برایشان بازار ایجاد کرد و همچنین با مشوق های صادراتی آن محصولات را صادر کرد.

سود تسهیلات ارزان قیمت را 10 درصد در نظر گرفته ایم

سخنگوی دولت با اشاره به عزم دولت برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای نیمه فعال و راکد در سال 95 گفت: نرخ سود این تسهیلات را حدود 10 درصد در نظر گرفته ایم.

نوبخت افزود: همزمان دولت برای اصلاح نظام بانکی اقداماتی را در دست اجرا دارد تا سرمایه بانک ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه دولت نیز به بانک ها بدهکار است گفت: تلاش می کنیم تا بدهی دولت و بخش غیردولتی به بانک ها استیفاء شود.

معاون رئیس جمهور افزود: مصمم هستیم ظرف امسال و سال آینده بدهی دولت را به نظام بانکی صفر کنیم تا قدرت تسهیلات دهی بانک ها افزایش یابد.

نوبخت با بیان اینکه اگر بخواهیم امکان برخورداری بانک ها از همه سپرده هایشان را فراهم کنیم باید حجم بدهکاران بانک کاهش یابد گفت: به این ترتیب بانک ها حجم بیشتری از تسهیلات را می توانند با نرخ سود کمتر اعطا کنند.

وی در ادامه افزود: به این ترتیب به دنبال این هستیم که نرخ سود بانکی را نه به صورت دستوری بلکه با ساز و کارهایی که علمی و درست است تقلیل دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: انتظار داریم ظرف امسال با توجه به تلاش سه سال گذشته دولت برای استفاده از ظرفیت های کشور به خصوص در فضای پساتحریم، سطح اشتغال و رونق اقتصادی مردم را افزایش دهیم و مردم بهبود شرایط اقتصادی را در قدرت خرید و بهبود معیشت خود ببینند.

وی تصریح کرد: البته در کنار آن، تلاش برای سرمایه گذاری های بلند مدت در اقتصاد کشور نیز انجام خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: