« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
آوای رودکوف:جوان اهل تسنن که شبی را در یاسوج میهمان یکی از کارکنان اداره‌کل گردشگری و میراث فرهنگی بود به مذهب تشیع گروید.

 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از فارس، استان زیبا و چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد اگر چه طبیعت زیبا و آثار تاریخی زیادی دارد اما بیش از هر چیز مردمان مهمان‌نوازی دارد که در کشور به این صفت ارزشمند شناخته می‌شوند.

مردم در این استان از هر ایل و طایفه‌ای که باشند چه در سردسیر و چه در گرمسیر مهمان‌نوازند و به بهترین نحو از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند که خاطره آن تا همیشه در یاد مهمان خواهد ماند.

مردمانی که اگر در خانه چیزی برای پذیرایی نداشته باشند حتی مرغی را که زیر پایش تخم خوابانده‌اند برای پذیرایی از مهمان قربانی می‌کنند و حاضرند خود شب گرسنه سر بر بالین بگذارند ولی مهمان مأیوس از درب خانه خارج نشود.

یکی از این مردم مهمان‌نواز عنایت روحانی کارشناس اداره‌کل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است که علاوه بر پذیرایی از مهمان چنان برخورد اسلامی و رحمانی از خود بر جای می‌گذارد که مهمانش را شیفته مذهب جعفری می‌کند.

صابر بهرامی جوان جوانرودی اهل کرمانشاه که مسلمان و دارای مذهب سنی و شافعی است در همین خصوص به فارس گفت: روز هشتم فروردین‌ امسال برای دومین بار به یاسوج آمدم.

وی گفت: متولد سال 65 و نامم صابر بهرامی است که شیفته طبیعت زیبا و مردم مهمان‌نواز و با صفا و صداقت استان شما و به خصوص شهر یاسوج شدم.

بهرامی در خصوص تفاوت‌های دو استان کرمانشاه و همچنین کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان شما از لحاظ جلوه‌های طبیعی زیباتر از کرمانشاه است اما از نظر تاریخی استان ما قدمت بیشتری داشته و آثار تاریخی کهن بیشتری دارد.

وی گفت: در گذشته به مساجد و حسینیه‌های شیعیان نرفته بودم اما یک اتفاق موجب شد تا با آقای روحانی آشنا شوم.

بهرامی در ادامه افزود: در روز هشتم که در پارک ساحلی یاسوج باران می‌بارید و در چادر اسکان پیدا کرده بودم به اصرار آقای روحانی به منزل ایشان رفتم و همین موجب شد تا اتفاقی مهم در زندگی من ایجاد شود.

وی افزود: آن چه که مرا مجذوب خود کرد برخورد حسنه این برادر اهل تشیع با من بود.

این جوان جوان‌رودی گفت: در مدت چند روزی که در منزل این برادر شیعه بودم به رفتار این خانواده و مقید بودن آن‌ها به دستورات اسلامی توجه زیادی کردم و با خواندن نهج‌البلاغه بیش از پیش عشق و علاقه‌ام به تشیع بیشتر شد.

بهرامی افزود: رساله امام (ره) را نیز مطالعه کردم و با وجود اینکه اهل سنت و شافعی هستم و همه خانواده‌ام مسلمان پیرو این مذهب هستند اما تصمیم گرفتم که به مذهب تشیع بپیوندم و مبلغی برای مذهب تشیع خواهم شوم.

این جوان تازه شیعه شده با تصریح بر این که بسیاری هستند که به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی هستند، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم که دشمنان از این حربه برای ضربه زدن به اسلام استفاده کنند.

بهرامی به اصل ولایت هم اشاره‌ای کرد و گفت: اصل ولایت و ولایت‌فقیه تاکنون ضامن حفظ انقلاب بوده و قبل از گرویدن به مذهب تشییع هم مطیع امر ولایت بودم.

در ادامه عنایت روحانی کارشناس در اداره‌کل گردشگری استان با ابراز خوشحالی از عملکرد خود گفت: برخورد خوب و انسان‌دوستانه موجب چنین کارهای بزرگی می‌شود.

وی بیان کرد: به عنوان یک کارمند در این دستگاه وظیفه خود دیدم که با بضاعت اندکی که داشتم حداقل یک مهمان را در خانه خود مورد پذیرایی قرار دهم.

روحانی به انجام اعمال دینی و مذهبی در منزل خود اشاره کرد و گفت: فرزندم پنج جز قرآن را حفظ است و در واقع شاگرد فرزندم در قرآن‌آموزی هستم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین کارها در زندگی خودم را همین کار می‌دانم و باز هم به دنبال انجام چنین کارهای بزرگی هستم.

گفتنی است هنگام نماز ظهر و عصر صابر به همراه عنایت و سایر کارکنان گردشگری استان نماز را به جماعت به جای آوردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: