« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
آوای رودکوف:رئیس دانشگاه علوم پزشكی یاسوج گفت: آمار ابتلا به بیماری سرطان در استان كهگیلویه و بویراحمد بیش از پنج برابر میانگین كشوری است.

 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ،رضا چمن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در كهگیلویه و بویراحمد به ازای هر 100 هزار نفر 50 تا 60 نفر به بیماری سرطان مبتلا می شوند در حالی كه این آمار در ایران 10 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است.
وی با اشاره به شناسایی 405 بیمار سرطانی در سطح استان تصریح كرد: بیشترین آمار بیماران سرطانی در كهگیلویه و بویراحمد مربوط به سرطان معده است.
وی ورزش روزانه، اصلاح رژیم غذایی روزانه بخصوص استفاده از ماهی، سبزی، میوه و لبنیات را از مهمترین عوامل پیشگیری از سرطان بیان كرد.
چمن با اشاره به برنامه های مهم دانشگاه علوم پزشكی یاسوج برای مقابله با شیوع سرطان گفت: جذب متخصص و ارتقا دانش و توانمندی تیم درگیر دانشگاه با سرطان و تجهیز و فعالیت پزشكی هسته ای، شیمی درمانی و اشعه درمانی در این حوزه را از مهمترین برنامه های دانشگاه برای كنترل سرطان ذكركرد.
وی اظهاركرد: آموزش مردم و تشخیص زود رس نیز تا حدود زیادی ابتلا به سرطان را كاهش می دهد.
چمن افزود: ماشینی شدن زندگی ،جایگزینی غذاهای پركالری و كم حجم مانند فست فودها به جای غذاهای پرحجم و فیبردار عامل اصلی افزایش ابتلا به این بیماری در ایران است.
بر اساس آمار مركز تحقیقات سرطان ایران سالانه 90 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در كشور ثبت می شود.
كهگیلویه وبویراحمد بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین