« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
آوای رودکوف:فرزند اولین شهید مدافع حرم استان کهگیلویه و بویراحمد در روز پدر دلنوشته ای خطاب به پدر شهیدش نوشت.

 به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،پیمان اورنگ فرزند سردار شهید ستار اورنگ، در دلنوشته خود خطاب به پدرش در روز پدر نوشت:سلام بابا، روزت مبارک...
پدر جان همیشه و هر لحظه به یادت هستم و امسال هم مثل سال های قبل همان پیامک همیشکی را برایت فرستادم ..
راستی خیالت راحت باشد، مدافعان حرم خیلی خوب پیشروی کردن داخل سوریه ...
همان مدافعانی که خودت آموزششان داده ای. همان مدافعانی که می گویند حاج ستار پدرمان است ..
حالا همان مدافعان سنگرت را پر کرده اند و نمیگذارد سنگرت خالی بماند.
پدر جان امسال اولین سالی است که نمی توانم به شما هدیه بدهم ولی می توانم به جای هدیه بهت قول بدم که تمام تلاشم رو انجام بدهم که سنگرت را پر کنم ...
روز پدر را به همه پدران زحمت کش تبریک می گویم.

*سرتیپ دوم پاسدار ستار اورنگ که به منظور انجام ماموریت مستشاری در سوریه حضور یافته بود 16 بهمن سال 94 هنگام انجام وظیفه و حین عبور از منطقه عملیاتی با کمین نیروهای تکفیری مواجه و به مقام رفیع شهادت نائل شد. وی اولین شهید مدافع حرم استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که در دفاع از حرم اهل بیت به فیض رفیع شهادت نایل شد.

شهید ستار اورنگ از جانبازان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس بود و در عملیات های مختلف به ویژه والفجر هشت و بیت المقدس نیز کارنامه درخشانی در عرصه رزم، مجاهدت و ایثار از خود بهنمایش گذاشت.


این شهید مدافع حرم جانشین فرماندهی معاونت آموزش تیپ مستقل 48 فتح بود و آخرین مسئولیتش نیز فرماندهی تیپ سوم دانشگاه امام حسین (ع) بود و به عنوان فرمانده نمونه از دست مقام معظم رهبری جایزه دریافت کرد.

چهار فرزند (سه پسر و یک دختر) از این شهید والامقام و جانباز 25 درصد جنگ تحمیلی به یادگار مانده است. پیمان، امین و محمد فرزندان پسر شهید اورنگ و اکرم تنها دختر این شهید والا مقام است.

پیکر پاک سرتیپ دوم پاسدار ستار اورنگ اولین شهید مدافع حرم کهگیلویه وبویراحمد 19 بهمن 94 با حضور مسئولان استانی و کشوری از جمله آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان،سردار عظیمی فر جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار بوعلی فرمانده سپاه فتح استان، سردار الوند نسب فرمانده تیپ 48فتح، سردار پیروز معاون پارلمانی سپاه پاسداران، سردار نوروزی فرمانده تیپ 46 المهدی استان فارس، سردار غلامزاده فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از مسئولان دولتی از جمله استاندار و فرماندار بویراحمد و معاون رئیس جمهور در امور زنان از کنگره سرداران شهدای استان تا میدان خاطره انگیز هفت تیر بر دوش مردم قدرشناس و هم رزمانشان تشییع شد.پیکر مطهر این شهید والامقام پس از تشییع باشکوه در یاسوج برای تدفین و خاکسپاری به زادگاهش روستای نقاره خاره خانه بخش چیتاب منتقل شد.

روستای نقارخانه در 40کیلومتری یاسوج واقع شده و اینک آرامگاه سردار شهید اورنگ سیمای معنوی این روستا را دوچندان کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: