« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۴
آوای رودکوف:استاندار کهگیلویه وبویراحمد در جلسه شورای سلامت بر  توسعه فرهنگ ورزش همگانی و انجام فعالیت های پیشگیرانه جهت مراقبت از سلامتی خود و جامعه، تاکید نمود.

 به گزارش  پایگاه خبری آوای رودکوف ،دکترسیدموسی خادمی در شورای سلامت استان به اهتمام ویژه دولت برای تامین سلامت و امنیت غذایی در جامعه اشاره کرد و افزود: همیشه بر اهمیت موضوع پیشگیری بر درمان تاکید جدی شده است.

استاندار، تغییر در الگوی تغذیه مردم به سمت الگوی مطلوب را هر چند امری بلند مدت دانست اما تاکید کرد: با توجه به رشد دیابت در بین مردم تلاش برای راهکارهای لازم جهت پیشگیری از این بیماری در استان بسیار ضروری است و در این خصوص برنامه های امسال ارائه شود.

خادمی، نسبت به مدیریت فرهنگ مصرف و آموزش همگانی در مورد سلامت غذایی هم تاکید کرد و گفت: شورای سلامت استان با کمک همه دستگاه های اجرائی با برنامه ‌ریزی صحیح، مردم را نسبت به مصرف موادی که مرتبط با سلامت آنها است تشویق و ترغیب کنند و نظارت دقیق و گسترده‌ای بر مواد غذائی سالم داشته باشند.

استاندار با بیان اینکه، در حوزه سلامت، بهداشت و امنیت غذائی باید هماهنگی وهمکاری های بین بخشی گسترده تر شود، افزود: تأمین سلامت و امنیت غذایی از اولویت‌ های دولت تدبیر و امید است و این امر نیازمند همکاری مجموعه دولتی، بخش خصوصی و مردم است.

خادمی، سهم شورای سلامت در استان را برای تأمین سلامت مردم و ترویج فرهنگ سالم تغذیه و با توجه به پیامدهای شیوع بیماری های مختلف که روز بروز بیشتر می شود را به دلیل عدم توجه به مسأله پیشگیری و تغذیه ناسالم، بسیار بالا دانست و تاکید کرد: شورای سلامت که متشکل از دستگاه‌ های مختلف و اثرگذار است، وارد عمل شود و تصمیمات مقتضی را اتخاذ نماید.

دکترخادمی با اشاره به اینکه، طبق آمار ارائه شده در کشور و به تبع آن در این استان، بیماران مبتلا به دیابت رو به رشد بوده است، تاکید کرد: این موضوع تهدیدی برای خانواده ها و جامعه محسوب می شود و با جدیت بیشتری مورد توجه قرارگیرد.

استاندار، همچنین به مسئله تامین آب آشامیدنی سالم در شهرها و روستاهای استان و نظارت و دقت بیشتر بر کیفیت آنها و روی آوری مردم به ورزش همگانی در استان به مسئولین مربوطه تاکید کرد.

استاندار تاکید کرد: بوفه های مدارس توسط کارشناسان تغذیه و بهداشت محیط مرکز بهداشت به طور مرتب مورد بازدید قرار گیرند و در صورت مشاهده مشکلات احتمالی در اسرع وقت نسبت به رفع آنها اقدام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: