« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۲
آوای رودکوف:روزنامه گلف تودی در گزارشی مدعی شد نتیجه بخش نبودن برجام، انتخاب حسن روحانی را برای بار دوم با مشکل مواجه می سازد.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه گلف تودی در مقاله ای به قلم «میشل جانسن» به تبعات شکست توافق هسته ای پرداخت و نوشت؛ شکست توافق هسته ای و رفع نشدن فوری تحریم‌ها برای کمک به بهبود اقتصاد ایران، به مخالفان برجام این فرصت را می دهد که به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، وزرا و دیگر چهره های دولت وی حمله کنند.

این روزنامه در ادامه ادعای خود نوشت این حملات می‌تواند موقعیت روحانی را برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری و انتخاب دوباره وی تضعیف کنند.

گلف تودی افزود: اگرچه ایران به تعهدات خود برای محدود کردن برنامه هسته ای براساس توافق سال گذشته پایبند بوده، تجارت بالقوه و سازوکار سرمایه‌گذاری در ایران گروگان وزارت خزانه داری آمریکا باقی مانده است.

گلف تودی با اشاره به استانداردهای دوگانه واشینگتن نوشت: علیرغم اقدامات ایران، تحریم‌های اولیه آمریکا علیه ایران در موضوعاتی نظیر حمایت از حزب الله و حماس سرجایشان باقی مانده اند و آمریکا به طور دقیق در حال اجرای آن است.

براساس این گزارش، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران هفته گذشته با جان کری، همتای آمریکایی خود، در نیویورک دیدار کرد تا درباره موانع موجود بر سر تجارت با ایران که از سوی آمریکا به وجود آمده است، گفتگو کند.

اگر چه کری تلاش کرد به ظریف قول دهد، ایران به طور کامل از دسترسی به نظام مالی آمریکا و دلار دور است و بانک‌های آمریکایی اجازه هیچگونه تجارتی با ایران را ندارند. به علت محدودیت‌های آمریکا، از 100 میلیارد منابع بلوکه شده در خارج، ایران فقط توانسته به 3 میلیارد دلار آن دست یابد.

این روزنامه در ادامه تاکید کرد آمریکا معامله با بانکها، نهادها، موسسات و بعضی از افراد در ایران را ممنوع کرده است. وزارت خزانه داری آمریکا وعده داده است دستورالعمل چگونگی تجارت با ایران را تدوین و به بانک‌ها و نهادهای مالی غیرآمریکایی ارائه کند، اما تحقق این وعده مدت زمان طولانی را می طلبد.

این گزارش افزود: رفع  نشدن رژیم تحریمها، بسیاری را در داخل ایران عصبانی کرده است. روحانی و مخالفان برجام اکنون روی موضوع مهم تجارت تمرکز کرده اند؛ ایران روی کاغذ به سوئیفت، نظام تراکنش‌های مالی جهانی، وصل شده، اما در عمل این مهم اتفاق نیفتاده است.

تا قبل از برجام نهادها و بانکهای ایرانی با ابداعات خود ،تحریم‌های سوئیفت را از طریق واسطه دور می زدند، اما بعد از اجرای توافق هسته ای، این کار دشوارتر شده است. اگر چه تجارت با کشورهایی نظیر هند، چین و کره جنوبی همانند قبل در حال انجام است اما شرکت‌ها و بانکهای اروپایی نگران سوئیفت هستند. تجار اروپایی به ایران سفر کرده و درباره قراردادها گفتگوهایی انجام داده اند، اما این توافق‌ها هنوز نهایی نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: