« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
آوای رودکوف:صبح امروز با حضور دوتن از معاونین  دانشگاه علوم پزشکی یاسوج،مسولین شهرستانی و  جمعی از فعالین حوزه سلامت و اصحاب رسانه، در سالن خدیجه کبری (س) از حامیان و دوستداران عرصه سلامت در لنده تجلیل شد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف ، صبح امروز با حضور آقایان غفاری و قائدی از معاونین دانشگاه علوم پزشکی استان  ، امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستانی  ،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده و پرسنل این شبکه و  همچنین دوستداران عرصه سلامت ، همایش تجلیل از فعالان عرصه سلامت  در سالن خدیجه کبری (س) برگزار شد.

                                                                                                     

تاسیس کلینیک تخصصی در این شهرستان ضروری است

امرالله خانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده در این مراسم با تبریک هفته سلامت به تمام دوستداران و حامیان عرصه سلامت،اظهار کرد: یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار "یک عمر سلامت با خود مراقبتی "به عنوان هفته سلامت نام گذاری شده است.

ایشان ضمن تشریح برنامه های این مرکز در طی هفته سلامت به مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان اشاره و از مدیران و مسولانی استانی درخواست نموده تا نسبت  به احداث کلینک تخصصی ، تامین نیروی انسانی مورد نیاز  و تجهیز این شبکه نوپا  به امکانات و تجهیزات پزشکی مساعدت لازم را بعمل آورند.

                                                                                                                 

نبود بیمارستان از معضلات بهداشتی و درمانی شهرستان لنده می باشد

در ادامه حجت الاسلام کیانی اصل امام جمعه شهر لنده با بیان رهنمودهایی از اسلام درباره خوردن غذا اظهار کرد:رعایت دستورات بهداشتی در خوردن و آشامیدن، یکی از مهم ترین عوامل سلامت، شادابی و طول عمر است. اگر مردم بدانند که چه باید بخورند، چه اندازه بخورند و چگونه بخورند و نیز دانسته ی خود را به کار ببندند، بی تردید، بیشتر بیماری ها از جامعه بشری دور خواهند شد و انسان لذت و طراوت زندگی را خواهد چشید.

امام جمعه لنده افزود : رشـد، طـول عـمـر، تـنـدرسـتی ، آرامش اعصاب و روان ، خلق و خوی و رفتار، توانمندی و قدرت ، تکثیر نسل و تولید مثل و... همه به نوعی وامدار تغذیه سالم می باشد.

حجت الاسلام کیانی اصل ، در ادامه با تقدیر از مسولان دانشگاه علوم پزشکی بخاطر همکاری در تاسیس شبکه بهداشت و درمان لنده و همچنین وفای به عهد خود در خصوص بکارگیری نیروهای بومی در این شبکه ، به مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان اشاره و نبود بیمارستان و کلینیک تخصصی را از معظلات بهداشت و درمان این شهرستان نام برد و همچنین خواهان تامین بودجه جهت بازسازی و تعمیر خانه های بهداشت روستاها و در نظرگرفتن فضای فیزیکی جهت آزمایشگاه لنده شد.

                                                                                                                 

به شهرهای دارای جمعیت 100هزار نفری بیمارستان واگذار می گردد!

همچنین دکتر قائدی معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی استان  در سخنانی کوتاه به لزوم مبارزه ی جدی با دیابت پرداخت و گفت:دیابت شایع ‌ترین بیماری مزمن و غیر واگیر در جهان است این بیماری زمانی به ‌وجود می ‌آید که بدن توان کافی برای تولید انسولین را نداشته باشد یا نتواند از انسولین استفاده کند.

ایشان بسیاری از مشکلات موجود را ناشی از تحریمهای ناعادلانه دشمن در چند سال اخیر دانست و ابراز امیدواری کرد با شعار اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل بتوانیم بر بسیاری از مشکلات فائق آییم.

دکتر قائدی در ادامه افزود طبق برنامه های وزارت بهداشت و درمان بیمارستان فقط برای شهرهای دارای جمعیت 100هزار نفری در نظر گرفته می شود اما درخواست مردم و مسولان لنده ای برای ایجاد بیمارستان را در دستور کار قرار می دهیم.

در ادامه این مراسم از حامیان و دوستداران سلامت تجلیل بعمل آمده است.

                                                                                                          

 

                                                                                                               

                                                        

این مراسم حاشیه هایی نیز داشته  از جمله:

*بیان این جمله که تاسیس بیمارستان برای شهرهای بالای یکصد هزار نفر مقرر گردیده ، تعجب و  نا امیدی از تاسیس بیمارستان در این شهرستان را برای بعضی از حاضرین در پی داشته است.

پیش از این رسانه ها از قول نماینده گچساران و باشت نوشته بودند:نماینده ” گچساران و باشت ” استان “کهگیلویه و بویراحمد ”در مراسم کلنگ زنی بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان “باشت از کلنگ زنی سه بیمارستان در شهرستانهای ” چرام ، بهمئی و دنا ” در آینده ای نزدیک خبر داد .

*تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر لنده در پایان این جلسه از اینکه نامی از شورای شهر برده نشد گلایه نموده و مدعی بودند برای پیگیری مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان و خصوصا تاسیس شبکه بهداشت و درمان از هیچ فعالیتی دریغ نورزیده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: