« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
آوای رودکوف:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از سفر هیات تجاری استان «امسک» روسیه در روزهای چهارم و پنجم خردادماه به این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد، داریوش دیودیده در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان افزود: نیاز کنونی این استان پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری است که تقاضا داریم در این خصوص حمایت‌های لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: برپایی 15 نمایشگاه تخصصی برای سال جاری در این استان پیش بینی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای تحقق چشم اندازهای تجارت و صادرات این استان، باید عقب ماندگی 10 ساله نمایشگاه بین المللی با کمک دولت جبران شود.

دیودیده تصریح کرد: بدون داشتن یک سایت نمایشگاه با استانداردهای ملی و بین المللی، امکان رسیدن به چشم اندازهای مورد نظر وجود ندارد.

وی ادامه داد: اعزام و پذیرش هیات‌ها موضوع دیگری است که لازم است هیات‌های تجاری این استان برای آشنایی با بازار جهانی در کشورهای مختلف حضور یافته و علاوه بر این شرایط حضور سرمایه‌گذاران خارجی نیز به منظور آشنایی با تولیدات این استان مهیا شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فراهم کردن این شرایط رونق سرمایه‌گذاری را در پی دارد، عنوان کرد: ایجاد بازار برای کالاها و خدمات یکی از مولفه‌های کمک به توسعه صادرات است و از سازمان توسعه تجارت انتظار داریم علاوه بر این، در ارتباط با پذیرش و اعزام هیأت‌های تجاری نیز به این استان کمک ویژه‌ای شود.

دیودیده از حضور هیئت تجاری امسک روسیه در روزهای چهارم و پنجم خردادماه در این استان خبر داد و تاکید کرد: نیاز کنونی این استان پذیرش و اعزام هیئت‌های تجاری است که تقاضا داریم در این خصوص حمایت‌های لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه سایت نمایشگاه بین‌المللی این استان در حال احداث بوده و سوله آن نصب شده است، اضافه کرد: در طراحی و ساخت نمایشگاه‌های جدید باید یک سری فضاهای جدید و تأسیسات مناسب در نظر گرفته شود که لازم است در این مورد ارتباط بیشتر بین شرکت نمایشگاه‌های دائمی و سازمان توسعه تجارت ایجاد شود.

همچنین مجید محنایی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: زیرساختهای اقتصادی این استان نوپاست که نیازمند حمایت و کمک مسئولان کشوری است.

وی افزود: به دلایلی محصولات و تولیدات صادراتی این استان به نام استانهای دیگر صادر می شود.

محنایی اضافه کرد: طی سال گذشته صادرات این استان کاهش چشمگیری یافته که باید این موضوع بررسی و موانع و مشکلات آن رفع شود.

علی رستگار، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: صادرات 26 میلیون دلار تولیدات و محصولات کشاورزی این استان برای سال جاری پیش بینی شده است.

وی افزود: این استان پتانسیل های خوبی در زمینه محصولات کشاورزی قابل صادرات دارد که در این خصوص مشکل صادرکننده داریم.

رستگار اضافه کرد: سیب درختی، گل رز، ماهی، مرکبات و گیاهان دارویی این استان قابلیت صادرات دارند.

امسک (Omsk) از استان‌های روسیه است که مرکز آن شهری به همین نام است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: