« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷
ميخك گياهي بسيار كوچك اما با خواص درماني فراوان است كه درعين حال به عنوان يك ادويه شفابخش و خوش عطر در تهيه غذاها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

ميخك، چاشني شگفت‌انگيز

ميخك معمولا به عنوان يك ادويه آشپزخانه و در تركيب با فلفل، دارچين و زردچوبه و ساير ادويه‌ها براي تهيه پودر ادويه كاري، مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

ميخك گياهي بسيار كوچك اما با خواص درماني فراوان است كه درعين حال به عنوان يك ادويه شفابخش و خوش عطر در تهيه غذاها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

به گزارش ايسنا، ميخك معمولا به عنوان يك ادويه آشپزخانه و در تركيب با فلفل، دارچين و زردچوبه و ساير ادويه‌ها براي تهيه پودر ادويه كاري، مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

از روغن ميخك نيز در توليد عطرها، صابون‌ها و يا بعنوان ماده طعم دهنده در لوازم پزشكي و دندانپزشكي استفاده مي‌شود.

شبكه خبري تورنتو نيوز در مقاله جديدي به بررسي خواص درماني فوق‌العاده و شگفت‌انگيز اين ادويه خوش عطر پرداخته است. برخي از اين خواص مهم عبارتند از:

1-‌ تحريك دستگاه گوارش و كمك به هضم غذا و متابوليسم؛

در طب سنتي چين از اين چاشني براي درمان حالت تهوع و مشكلات گوارشي استفاده مي‌شود. ميخك جريان آنزيمي را افزايش داده و در نتيجه فعاليت گوارشي را تقويت مي‌كند. بعلاوه ميخك تاثير بي‌حسي موضعي دارد و به همين دليل براي درمان معده درد و حالت تهوع مفيد است.

2- كاهش درد دندان

استفاده از ميخك براي كاهش دندان درد موثر است و همچنين به كاهش عفونت‌هاي دهاني كمك مي‌كند. آغشته كردن محل پوسيدگي دندان به روغن ميخك در تسكين درد دندان موثر است.

3- درمان سرفه

جويدن ميخك به همراه يك تكه كوچك از نمك معمولي به توليد بيشتر آب دهان كمك كرده و در نتيجه تحريك پذيري در گلو را كاهش مي‌دهد.

4- كاهش استرس و آرام كردن تنش‌هاي رواني

اگر احساس مي‌كنيد استرس داريد مقداري آب را به همراه كمي برگ ريحان، برگ نعناع و ميخك بجوشانيد سپس از اين جوشانده براي تهيه‌ چاي سياه استفاده كنيد. اين نوشيدني را همراه با كمي عسل مصرف كنيد. معجون گياهي بدست آمده تنش‌هاي شما را تسكين مي‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: