« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد:
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از تصویب اجرای طرح جامع توسعه گیاهان داروئی و لزوم تامین و تخصیص اعتبار برای اجرای این طرح خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از ایرنا، گودرز باقری فرد با اعلام این خبر اظهار داشت: عملیاتی شدن این طرح نیازمند تعامل ۱۰ دستگاه اجرایی است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: براساس برآوردهای انجام شده کارشناسان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد برای اجرایی شدن این طرح به حداقل ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری نیاز است.

وی با بیان اینکه براساس سند جامع گیاهان دارویی ۲۰۰ هزار هکتار از مراتع استان ، جنگل ها واراضی کشاورزی کم بازده زیرکشت گیاهان دارویی خواهد رفت اذعان داشت: در صورت اجرایی شدن این طرح، سالیانه ۱۵۶هزار و ۶۷۰ تن گیاه دارویی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: براساس این طرح ۶۰درصد اعتبار مورد نیاز توسعه گیاهان دارویی استان از سوی دولت و ۴۰درصد نیز توسط مجریان و از محل تسهیلات بانکی تامین می شود.

باقری فرد تاکید کرد: در صورت عملیاتی شدن سند جامع توسعه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ هزار خانوار با جمعیت ۶۰ هزار نفر از مزایای اشتغال و درآمدزایی آن بهره مند می شوند.

وی عنوان کرد: حفظ و بهره برداری بهینه از رویشگاه های موجود،تقویت انگیزه بهره برداران برای حفظ عرصه های طبیعی،صیانت از ذخایر ژنتیکی گیاهان دارویی استان، افزایش سهم منابع طبیعی در تولید ناخالص ملی از حداقل مزایای عملیاتی شدن توسعه کشت گیاهان دارویی در استان است.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: