« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
به بهانه 14 مرداد سالروز درگذشت شاعر و هنرمند هم استانی منتشر شد:
حسین پناهی بازیگری را نخست از مجموعه تلویزیونی محله بهداشت آغاز کرد سپس چند نمایش تلویزیونی با استفاده از نمایشنامه‌های خودش ساخت .
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ حسین پناهی ششم شهریور 1335 در روستای دژکوه از توابع شهر سوق در استان کهگیلویه و بویراحمد متولد شد.
 
فراق حسین پناهی 18 ساله شد
پناهی پس از اتمام تحصیل در شهرستان بهبهان از توابع استان خوزستان به توصیه و خواست پدر برای تحصیل به مدرسه ی علمیه آیت‌الله گلپایگانی رفت و پس از پایان تحصیلات برای ارشاد و راهنمایی مردم به محل زندگی‌اش بازگشت و برای مدتی در کسوت روحانیت به مردم خدمت کرد و سپس به عرصه بازیگری پاگذاشت.

وی بازیگری را نخست از مجموعه تلویزیونی محله بهداشت آغاز کرد سپس چند نمایش تلویزیونی با استفاده از نمایشنامه‌های خودش ساخت .
 
فراق حسین پناهی 18 ساله شد
با پخش نمایش «دو مرغابی در مه» از تلویزیون ( نویسندگی ، کارگردانی و بازیگری این مجموعه را بر عهده داشت )خوش درخشید و با پخش نمایش‌های تلویزیونی دیگرش مورد توجه مخاطبان قرار گرفت همچنین نمایش‌ یک گل و بهار که پناهی آنها را نوشته و کارگردانی کرده بود، بنا به درخواست مردم به دفعات از تلویزیون پخش شد.
 
پناهی به دلیل فیزیک کودکانه و شکننده، نحوه خاص سخن گفتن، سادگی و خلوص در رفتار بازیگر نقش‌های خاصی بود؛ اما حسین پناهی شم شاعرانه ای هم داشت و نخستین مجموعه شعر او با نام من و نازی در ۱۳۷۶ منتشرشد، این مجموعه ی شعر تاکنون بیش از شانزده بار تجدید چاپ شد و به شش زبان زنده ی دنیا ترجمه شده‌است.
 
فراق حسین پناهی 18 ساله شد
وی در 14 مرداد1383در سن 48 سالگی به دلیل عارضه سکته قلبی درگذشت و به وصیت خود او در قبرستان شهر سوق به خاک سپرده شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین