« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
یاسوج
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: کمیته مصالح در کیفیت بخشی به ساخت و سازها قویترعمل کند و دستگاه های نظارتی دامنه نظارت بر مراکز تولید مصالح ساختمانی استان را افزایش دهند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛عزیز فیلی درجلسه شورای فنی استان، افزود: همه مراکز کارگاهی تولید بتن آماده، کارنجات شن و ماسه و آسفالت، سیمان، تیرچه بلوک و موزائیک، بلوک پلی استارن یا فوم، ایزوگام و آجرپزی باید به سمت استاندارد سازی حرکت کنند و بطور مستمر مورد نظارت وکنترل نهادهای مربوطه قرار گیرند.

وی، خواستار بررسی استحکام ساختمان های عمومی و ارائه راهکارهای لازم برای مقاوم سازی و ایمن سازی این ساختمان ها در برابر مخاطرات طبیعی و حوادث غیرمترقبه شد و تاکید کرد: دستگاه های نظارتی باید دامنه نظارت خود را بر فعالیت تولید کنندگان مصالح ساختمانی و رعایت قانون و مقررات ساخت و سازها افزایش دهند.

معاون عمرانی استانداری، یکی از نواقص موجود در حوزه مصالح ساختمانی را ترکیبات محصولات سنگدانه در بتن آماده و آسفالت دانست و تصریح کرد: آزمایشگاه فنی خاک و دیگر آزمایشگاه ها به طور مداوم دقت لازم را در استانداردسازی و کنترل کیفی و پارامترها در سنگ دانه شن و ماسه، بتن و آسفالت بکار گیرند.

فیلی به رعایت و نظارت بیشتر بر قوانین و مقررات 22 گانه ساخت و سازها در همه شهرستان های استان تاکید کرد و افزود: با توجه به وضعیت زلزله های اخیر و دیگر حوداث طبیعی و غیرطبیعی که وجود دارد، باید با حساسیت و نظارت بیشتر به همه امور معماری و ساخت وسازها توجه جدی شود.

معاون عمرانی به ایجاد تعادل کیفیت، قیمت و رعایت شرایط مکانی بین کارخانه های تولید شن و ماسه کوهی و رودخانه ای استان تاکید کرد و گفت: کارخانجات تولید شن و ماسه کوهی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

فیلی با بیان اینکه در انتقال کارخانه های شن و ماسه رودخانه بشار به شهرک دلی بجک در یک دهه اخیر تلاش های زیاد و قابل تقدیری به عمل آمده است، تاکید کرد: شورای فنی، ساز و کاری ارائه دهد تا کارخانجاتی که در حاشیه رودخانه بشارهستند به سمت شهرک صنعتی تولیدات کوهی بروند.

فیلی تاکید کرد: فعالین و تولید کنندگان مصالح ساختمانی که با تذکر و اخطار بطور مکرر استانداردهای لازم را رعایت نکرده باشند بعد از قطع خدمات دولتی نسبت به معرفی آنها به مراجع قانونی اقدام شود.

در این جلسه همچنین اختلاف چند دستگاه اجرایی با پیمانکاران مورد رسیدگی قرار گرفت و راهکارهای قانونی برای رفع اختلاف و تکمیل پروژه‌ها ارائه شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین