« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
گزارش تصویری ؛
همایش کاهش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با شعار اجتماعی شدن سلامت، نشاط اجتماعی و کاهش تمایل به خودکشی با حضور مردم و مسئولان شهرستان لنده برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،در راستای مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده و  به مناسبت هفته سلامت، همایش کاهش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با شعار اجتماعی شدن سلامت، نشاط اجتماعی و کاهش تمایل به خودکشی با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر و کارکنان شبکه بهداشت و درمان و سایر مسئولین محلی و اقشار مختلف مردم در سالن خدیجه کبری (س) شهر لنده برگزار شد.



در ابتدای این همایش فرماندار لنده با بیان اینکه از هرگونه همایش علمی ؛اجتماعی؛اقتصاد و سیاسی در این شهرستان حمایت می کند گفت: برای رفع آسیب های اجتماعی همتی مضاعف و تلاشی منسجم نیاز است.



دکتر  دارا کریمی نژاد افزود:در شرایط فعلی وظیفه همه نخبگان ، علما ، دانشگاهیان و فرهنگیان بسیار سنگین است لذا همه وظیفه داریم با فرهنگ سازی و با اقدامات موثر امید به زندگی را در جامعه احیا کنیم تا آسیب های اجتماعی کاهش یابد.



همچنین  امرالله خانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده، با ارائه آماری از آخرین وضعیت آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان لنده، گفت: به دلیل اهمیت بحث موارد مختلف خودکشی سال 96بیش از 342نفر را به روانشناس معرفی کرده و بیش از شش هزار نفر نیز در همین سال توسط مراقبین و رابطین و کارشناسان بهداشتی هدایت و مشاوره رایگان شدند.



وی افزود: سلامت برای همه شعار امسال وزرات بهداشت است که همه ما باید در خصوص سلامتی خود و خانواده بیشتر اهمیت قائل شویم.



خانی محافظ خودکشی را دارای سه سبک عنوان کرد که باید به آن توجه جدی کرد و تصریح کرد: محافظ اول محافظ فردی که خود فرد می تواند در خصوص آن از خودکشی پیشگیری کند، دوم محافظ خانوادگی است که خانواده نیز نقش مهمی در پیشگیری از خودکشی ها دارند و سوم محافظ اجتماعی که اجتماع و برخوردهای درون آن در جامعه نیز نقش مهمی در کاهش و پیشگیری از خودکشی دارد.



وی تاکید کرد: امید به آینده و خوش بین بودن به زندگی نیز می تواند نقش مهی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش میزان خودکشی داشته باشد.



در ادامه دکتر خرامین از اساتید حوزه روانشناسی در رابطه با مهم ترین راهکارهای مقابله با خودکشی و کاهش این آسیب اجتماعی و گروههای در معرض خطر سخنانی را ارائه داد.



 در پایان این همایش نیز سخنران برنامه به سئوالات حاضرین در جلسه پاسخ داد.











نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: