« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
پایگاه خبری آوای رودکوف؛
این بسته خبری شامل مهمترین اخباری است که امروز دو شنبه 25 تیرماه در شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد روی داده است.
پایگاه خبری آوای رودکوف:این بسته خبری شامل مهمترین اخباری است که امروز دو شنبه 25 تیرماه در شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد روی داده است.

* تشکیل اولین مجمع خانه مشارکت مردم در شهر اولین ها

اولین مجمع خانه مشارکت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دکتر زندی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان و مسئولان محلی در شهرستان لنده تشکیل شد.

در این نشست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده ضمن تشریح وظایف مجمع سلامت گفت:تشکیل این مجمع در حوزه سلامت یکی از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت و درمان برای مشارکت مردم در امر سلامت است.

امرالله خانی افزود:هدف از تشکیل مجمع سلامت شهرستان، برپایی کارگروه ها و کانون های مختلف است که در آن مسائل و مشکلات موجود در سطوح پاییندسترسی پیداکرده و حل نماییم  تا بتوانیم در حوزه کلان به نتیجه مطلوب که همان کم کردن بیماری ها و هزینه های درمانی است دست یابیم.

می خواهیم از پتانسیل سازمانهای مردم نهاد برای سلامت جامعه استفاده کنیم

 معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه گفت:جامعه ما تبدیل شده به یک بیمارستان که بیماریهای زیادی درآن قرار دارند.

دکتر زندی افزود :شاخص های اجتماعی موثر در سلامت خیلی گسترده است و دولت به تنهایی قادر به اداره آن نیست لذا می طلبد مردم در صحنه حصور پیدا کنند .

وی با بیان اینکه اولین مجمع خانه مشارکت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان لنده تشکیل شده است اظهار داشت:می خواهیم در کنار شورای سلامت از پتانسیل سازمانها مردم نهاد نیز استفاده کنیم.

دکتر زندی گفت :از جمله چالش های ما در این مسیر عدم آشنایی با وظایف  این خانه می باشد و چالش دوم اینکه فکر می کنیم اقدامات کوچک تاثیر گدار نیست.

ایشان با بیان اینکه در ابتدای هر کاری مشکلات و چالشهایی هست اشاره ای به دشواریهای آموزش و پرورش عشایر در دوران بهمن بیگی داشت و گفت علیرغم سختیها و مشکلاتی موجود اما سرانجام این مهم تحقق یافت و استاد بهمن بیگی به آنچه خواسته بود به خوبی رسید.

پیشگیری و غربالگری بر درمان ارجحیت دارد

معاون فرماندار لنده هم در این نشست گفت :تشکیل اولین خانه  سلامت در شهرستان اولین ها را به فال نیک می گیریم و امیدواریم این کارگروه مایه خیر و برکت برای این شهرستان باشند.

حسنعلی حسن پور افزود: پیشگیری و غربالگری بر درمان ارجحیت دارد و این شیوه در سایر کشورهای پیشرفته مرسوم است.

در ادامه حجت الاسلام الهی نیا و  سرگرد مختاری فرمانده سپاه ناحیه لنده طی سخنانی ضمن تاکید بر همکاری با شبکه بهداشت و درمان در موضوع سلامت شهروندان ؛ مسئله بهداشت و درمان را از جمله مسائل مهم حاکمیتی دانسته  که در دین مبین اسلام نیز به طورخاص به آن توجه شده است.

 در پایان نشست اولین مجمع خانه مشارکت مردم در سلامت با پنج عضو رئیس، نائب رئیس، رئیس دبیرخانه و  دو نفر عضو اصلی در شهرستان لنده تشکیل شد.


*دیدار رئیس و کارکنان بهزیستی لنده با امام جمعه

به مناسبت هفته بهزیستی، رئیس و کارکنان بهزیستی شهرستان با حجت الاسلام الهی نیا  دیدار کردند.

رئیس اداره بهزیستی لنده در نشست با امام جمعه موقت شهرستان لنده گفت: اداره بهزیستی یک نهاد خدمات رسان به پایین ترین قشر جامعه بوده که 189 مسئولیت سنگین وکاری را از بدو تولد تا سن سالمندی به تمام اقشار جامعه ارائه خدمت می‌کند.

نورعلی کاظمی با اشاره به اینکه هفته بهزیستی از 21 تا 29 تیرماه با شعار "صیانت اجتماعی وتوسعه زیستی" نامگذاری شده است، عنوان کرد: اداره بهزیستی شهرستان لنده در زمینه توانبخشی، پیشگیری، امور اجتماعی و فرهنگی اعتباری افزون‌بر 40میلیارد ریال خدمات رسانی کرده است.

کاظمی با بیان اینکه 650 معلول تحت پوشش این نهاد است، بیان کرد: جمعیت تحت پوشش بهزیستی در زمینه ارائه خدمات مستمر و غیر مستمر اعم از معلول، زنان بی سرپرست، مطلقه و از کار افتادگان 2 هزار نفر است.

کاظمی عنوان کرد: اداره بهزیستی شهرستان لنده در حوزه‌های مختلف اعم از حق پرستاری، ایاب وذهاب، مناسب سازی، ازدواج، سرمایه کار، کمک هزینه سلامت جسمانی روانی، خرید لوازم ضروری زندگی فرزندان دوقلو، ارتقای توان علمی و تربیتی مهارت‌های زندگی، توزیع غذای گرم در مهدکودک‌ها، کمک‌های هزینه اختلالات ژنتیکی و آسیب‌های اجتماعی خدمات رسانی قابل چشمگیری انجام داده است.


همچنین امام جمعه موقت لنده  در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی شائبه آنها و تبریک هفته بهزیستی گفت: خدمت در این نهاد منشا خیر و برکت دنیوی و اجر اخروی است.

حجت الاسلام الهی نیا  با بیان اینکه، جامعه هدف بهزیستی ، نیازمندان واقعی جامعه هستند خاطرنشان کرد : خدمت به معلولین و نیازمندان جامعه عبادت ارزشمندی است که در این راستا باید بهزیستی خدمات توانبخشی به معلولان را تقویت کند.

وی ، هفته بهزیستی را بهترین فرصت برای اطلاع رسانی و خدمات دهی ویژه برای افراد تحت حمایت عنوان کرد.


*آیین تکریم و معارفه کارشناس حراست اداره آموزش و پرورش لنده برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه کارشناس حراست آموزش و پرورش شهرستان لنده  با حضور کارشناس حراست استان ؛ جمعی از کارشناسان ستادی آموزش و پرورش و مدیران مدارس شهرستان لنده برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش لنده در این مراسم  بر نقش و جایگاه حراست در آموزش و پرورش تاکید و تصریح کرد: حراست در آموزش و پرورش در تلاش است تا فضای امنی را برای همکاران در فضای کاری ایجاد کند و به دنبال حفظ شان و جایگاه ارزشمند همکاران فرهنگی است.

در پایان این مراسم ضمن تکریم «سید علی کاظم سیاوش» کارشناس سابق حراست آموزش و پرورش شهرستان لنده، «منصور محمدی فر» به عنوان کارشناس  جدید حراست آموزش و پرورش شهرستان لنده معرفی شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: