« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
اجتماعی
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح افزایش سن ازدواج که با قید یک فوریت تحویل مجلس شده، دختران بین ۱۳ تا ۱۶ سال برای ازدواج باید حکم قانونی از دادگاه دریافت کنند و ازدواج دختران زیر ۱۳ سال نیز ممنوع خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح افزایش سن ازدواج که با قید یک فوریت تحویل مجلس شده، دختران بین ۱۳ تا ۱۶ سال برای ازدواج باید حکم قانونی از دادگاه دریافت کنند و ازدواج دختران زیر ۱۳ سال نیز ممنوع خواهد شد.

 طبق آخرین آمار رسمی ثبت‌شده در سال‌های ۱۳۹۱ تا ،۱۳۹۵ از ۴.۹ تا ۵.۶ درصد (حدود ۴۰ هزار) کل ازدواج‌های ثبت شده در کشور در گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ ساله قرار دارد؛ هرچند در این گروه سنی در کنار این آمار باید وجود آمار غیررسمی را نیز در نظر گرفت؛ ازدواج‌های ثبت نشده‌ای که بین مهاجران، اتباع غیرایرانی و کودکانی که دارای مادر ایرانی و پدر غیرایرانی هستند، روی می‌دهد.

از طرفی ‌مدیرکل ثبت احوال کردستان اعلام کرده است که از ۴ هزار و ۵۲۰ وقایع ازدواج ثبت شده در استان کردستان در ۴ ماهه سال جاری ۹۷۰ مورد معادل ۲۱ درصد زنان کمتر از ۱۸ سال و در آقایان هم ۳۶ مورد معادل ۸ دهم درصد کمتر از ۱۸ سال بوده است.این آمار درحالی اعلام شده است که در روزهای اخیر کارشناس مسئول مرکز بهداشت استان مرکزی نیز آمار قابل تاملی از کودک‌همسرهای یکی از شهرستان‌های استان مرکزی اعلام کرده و گفته است؛ در این شهرستان ۳۵ دختر زیر ۱۰ الی ۱۳ سال عقد شده‌اند.

طیبه سیاوشی (نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با این آمار اعلام شده گفت: در این قبیل اتفاقات بحث فقر و فرهنگ سنتی برخی مناطق مطرح است.

او تاکید کرد که بسیاری با افزایش سن ازدواج موافق نیستند و به همین خاطر باید در این رابطه تلاش بسیاری انجام داد و روی این موضوع کار کرد.

نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح افزایش سن ازدواج با قید یک فوریت تحویل مجلس شده‌است، اظهار امیدواری کرد که به زودی در مجلس در این رابطه بحث خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در این طرح حداقل سن ازدواج برای دختران ۱۶ سال و برای پسران ۱۸ سال پیش بینی شده است؛ در حالی که در حال حاضر حداقل سن ازدواج برای دختران ۱۳ سال است و دختران زیر ۱۳ سال تنها با مجوز دادگاه امکان ازدواج دارند؛ اما در طرح جدید دختران بین ۱۳ تا ۱۶ سال برای ازدواج باید حکم قانونی از دادگاه دریافت کنند و ازدواج دختران زیر ۱۳ سال ممنوع خواهد شد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفـت: با توجه به اینکه این طرح با قید یک فوریت تقدیم مجلس شده است، در هفته آینده فرصتی بررسی این طرح در مجلس اختصاص می‌یابد.

بویراحمد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین