« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۴
ورزشی
جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، با انتشار بیانیه، به حضور زنان و دختران ایرانی در دیدار امروز در تیم ملی مقابل کامبوج واکنش نشان داد.
ورزش سه: تیم ملی ایران امروز در دومین دیدارش در مقدماتی جام جهانی 2022 و مقدماتی جام ملت ها موفق شد با نتیجه 14 بر صفر کامبوج را شکست بدهد اما اتفاق ویژه این دیدار حضور دختران و زنان برای اولین بار بعد از نزدیک به چهار دهه در یک دیدار رسمی بود؛ اتفاقی که با نظارت و تاکید فیفا صورت گرفت.

ساعتی بعد از این دیدار، جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، که در مراسم بهترین های سال فیفا هم در مورد این اتفاق صحبت کرده بود، بیانیه منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است:" برای اولین بار در 40 سال اخیر، چند هزار زن اجازه پیدا کردند تا برای تماشای یک دیدار فوتبال مردانه در ایران وارد ورزشگاه شوند.

این قدم رو به جلوی بسیار مثبتی است؛ قدمی که فیفا و به ویژه دختران و زنان ایرانی، مشتاقانه منتظر آن بودند.

اشتیاق، لذت و شوری که آنها امروز نشان داند، فوق العاده بود و ما را بیش از پیش برای ادامه راهی که آغاز کردیم، تشویق کرد. تاریخ به ما یاد داده که چنین پیشرفت هایی در مراحل مختلف به دست می آید و این تنها آغاز مسیر ماست.

در نتیجه، فیفا اکنون بیش از همیشه به آینده نگاه دارد، زمانی که همه دختران و زنانی که مایلند در ایران به تماشای فوتبال بنشینند، آزادانه و در محیطی امن این کار را انجام بدهند.

مایلم هم از فدراسیون فوتبال ایران و هم کنفدراسیون فوتبال آسیا تشکر کنم و همین طور مقاماتی که این اتفاق نتیجه تلاش ها و همکاری های آنها بود.

فیفا به همکاری تنگاتنگش با آنها ادامه خواهد داد و به آنها کمک خواهد کرد تا مسیر درست طی شود که اجازه دادن به همه هواداران، فارغ از جنسیت آنها، برای داشتن شانس حضور در ورزشگاه و لذت بردن از تماشای فوتبال است. از زمان حضور من در فیفا، ما مبارزه کردیم تا به این هدف برسیم.

اما مهمتر از همه اینها، امروز می خواهم از همه شما تشکر بسیار زیادی داشته باشم و احترامم را به همه دختران و زنان ایران ابلاغ کنم؛ کسانی که با شجاعت برای رسیدن به حق شان ایستادگی کردند و می کنند.

فیفا کاملا از آنها حمایت می کند و در کنار آنها خواهد ماند."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین