« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
در ادامه رزمایش مواسات و همدلی مومنانه بنیاد مستضعفان؛
پیرو بیانات مقام معظم رهبری، توسط بنیاد مستضعفان، رسیدگی و کمک‌رسانی به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در روزهای اخیر در مناطق مختلف کشور آغاز شد. فعالیت خداپسندانه‌‌ ای که در آغازین روزهای ماه مبارک رمضان میتواند بهترین نوع یاری رسانی به آسیب دیدگان از کرونا و نیازمندان جامعه باشد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ قرارگاه مواسات و همدلیِ مؤمنانه" برای کمک به آسیب دیدگان بیماری کرونا در شهرستان لنده تشکیل شد و در این راستا اولین جلسه این ستاد با حضور‌ حجت الاسلام محمودی امام جمعه شهرستان، فرمانده سپاه پاسداران در دفتر بنیاد علوی شهرستان لنده برگزار شد.

بنابراین گزارش، مدیر طرح آبادانی و پیشرفت لنده در اولین جلسه آغاز به کار رسمی "قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه در این شهرستان" گفت: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری در کمک رسانی به نیازمندان با محوریت راه اندازی رزمایش بزرگ مواسات و همدلی، بنیاد که اولویت کاری خود را کمک به نیازمندان واقعی جامعه میداند اقدام به تشکیل این کارگروه در مناطق مختلف کشور کرده است.

وی خاطرنشان کرد؛ از همان روزهای ابتدایی شروع این حرکت بزرگ، بنیاد مستضعفان در هماهنگی با دولت و نهادهای انقلابی، تامین بسته غذایی برای نیازمندان سراسر کشور را متقبل کرد.


مدیر محرومیت زدایی لنده با اشاره به تشکیل این قرارگاه در شهرستان لنده نیز گفت؛ از آنجا که این شهرستان از مناطق انتخابی محرومیت زدایی بنیاد است، اجرای طرح مواسات با حمایت ویژه انجام خواهد گرفت و همراه نهاد های فرهنگی و گروه های جهادی در منطقه خواهیم بود.

وی افزود؛ در راستای اجرای طرح مواسات و همدلی مومنانه در شهرستان لنده از سوی بنیاد مستضعفان در گام نخست، اعتبار هشت میلیارد ریالی برای تامین بسته های غذایی اختصاص یافت.

مدیر محرومیت زدایی لنده گفت؛ این بسته های غذایی قرار است در اختیار کمیته امداد، بهزیستی، سپاه پاسداران، بسیج و گروه های جهادی قرار گیرد تا به دست نیازمندان برسد.

وی با اشاره به حمایت بنیاد مستضعفان از نهادهای فرهنگی و گروه های جهادی برای کمک به نیازمندان در این طرح افزود: با کمک خییرین منطقه، نهاد های فرهنگی و گروهای جهادی انشالله بر این کمک ها افزوده میشود.


مدیر محرومیت زدایی لنده در ادامه با بیان اینکه بنیاد از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان ، اقدامات حمایتی از اقشار آسیب پذیر و همچنین کمک به سیستم بهداشت و درمان شهرستان را آغاز کرد، گفت: برای مقابله با شیوع کرونا و حمایت از اقشار آسیب پذیر، با تمام قوا در کنار سایر دستگاه های دولتی و نهادهای فرهنگی هستیم و ما نه تنها تا پایان کرونا، بلکه در پسا کرونا و جبران تبعات اقتصادی آن نیز در کنار مردم این منطقه خواهیم ماند.

در ادامه جلسه ستاد مواسات و همدلی، فرمانده سپاه پاسداران شهرستان لنده ضمن تشکر و قدردانی از ورود بنیاد مستضعفان و حمایت ویژه از اجرای این طرح ملی اظهار داشت؛ با استفاده از ظرفیت بسیج محلات و همکاری گروه های جهادی در جهت شناسایی افراد نیازمند و آسیب دیده از بیماری کرونا آمادگی لازم را داریم تا بصورت کاملا عدالت محور کمک ها به دست نیازمندان در مناطق مختلف شهرستان برسد.

سرگرد مختاری گفت؛ کار شناسایی افراد آسیب دیده و محروم از قبل بصورت محله ای توسط پایگاه های مقاومت انجام گرفته است که بر اساس اولویت در گام نخست، افرادی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند از جمله کارگران فصلی، کسبه و بازاریان خسارت دیده و در مرحله دوم، خانوار های تحت پوشش نهاد های حمایتی مورد حمایت قرار می گیرند.


در ادامه این جلسه حجت الاسلام محمودی امام جمعه شهرستان لنده گفت؛ کمک های مومنانه شهرستان در قالب هزینه های نقدی و غیر نقدی تحت نظر کمیته شهرستانی تقسیم می شود.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اهمیت رسیدگی به افراد آسیب دیده را از اولویت ها در این ماه مبارک عنوان و از حمایت های بنیاد مستضعفان در راس، مهندس فتاح ریاست بنیاد که با نگاه ویژه ای پیگیر اجرای طرح ملی رزمایش مواسات هستند، تشکر و قدردانی کرد.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به نحوه تقسیم و توزیع بسته های غذایی و آنچه قرار است به دست مردم برسد تاکید کرد، باید با حساسیت در راستای رعایت عدالت و رساندن این کمک ها به دست نیازمندان واقعی دقت شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین