« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کهگیلویه و بویراحمد؛
نشست چند جانبه ی شورای فرهنگ عمومی ؛دفتر امام جمعه ؛سپاه پاسداران ؛تبلیغات اسلامی و کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی شهرستان لنده برگزار شد.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف؛نشست چند جانبه ی شورای فرهنگ عمومی ؛دفتر امام جمعه ؛سپاه پاسداران ؛تبلیغات اسلامی ؛روحانیون ؛وعاظ و کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی شهرستان لنده قبل از ماه محرم در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه لنده برگزار شد.


انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ عاشورا دارد
امام جمعه لنده در آغاز این نشست  با بیان این‌که فرهنگ انقلاب اسلامی با فرهنگ عاشورا گره‌ خورده است، ابراز کرد: بنیان و اساس انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ عاشورا دارد، این دو جدایی‌ناپذیرند و هرگز نمی‌توان فرهنگ انقلاب را از فرهنگ عاشورا جدا کرد.

حجت الاسلام محمودی اصل اظهار داشت:مراسم ابا عبدالله تعطیل نخواهد شد اما شیوه عزاداری ما متفاوت از سالهای گذشته خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت:مراسمات ابا عبدالله الحسین مستحب موکد هست اما انتظارات ستاد مرکزی کرونا باید رعایت شود.

امام جمعه لنده در ادامه با اشاره به مقررات پیش بینی شده برای عزاداری محرم در شرایط کرونایی گفت:امسال عزاداری در فضای بسته نداریم؛شهرداری و سایر ادارات نسبت به سیاه پوش کردن شهر و روستا اقدام خواهند کرد ؛ پذیرایی به جز آب در کلیه مجالس ممنوع است ؛
نذرها را را هم طور دیگری باید ادا کنیم از جمله خرید مو اهداء ماسک برای عزاداران ؛ جابجایی هیئات ممنوع است؛همایش شیرخوارگان و تعزیه برگزار نمی شود.


به شبهات جوانانمان پاسخ دهیم
سخنران دیگر این مراسم فرمانده سپاه ناحیه لنده بود که طی سخنانی گفت:دشمن تمام سعی خود را برای تحریف فرهنگ عاشورا به‌کار گرفته و می‌کوشد تا فلسفه قیام امام حسین(ع) را به‌گونه‌ای دیگر جلوه دهد و جوانان را از فرهنگ سرخ شهادت دور کند.

سرگرد مختاری افزود:باید توهم را کنار بگذاریم و خط تحریف را بشکنیم در محرم امسال  به شبهات جوانانمان پاسخ دهیم.

وی اظهار داشت رعایت پروتکل های بهداشتی و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت مذهبیون و جلوگیری از بدعتهای غلط را باید مد نظر قرار دهیم.


موظفیم  بر اساس  قانون و دستورالعمل ستاد پیشگیری از کرونا عمل کنیم
حجت الاسلام الهی نیا در این همایش  با تأکید بر این‌که رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در فرهنگ عاشورا است گفت:محرم امسال  با توجه به ویروس منحوس کرونا متفاوت از سالهای گذشته برگزار خواهد شد و همه ی ما موظفیم  بر اساس وظیفه و قانون عمل کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده در ادامه با اشاره به دستورالعمل ارسالی برای برگزاری عزاداری محرم و عاشورا گفت:بر اساس دستور العمل و ضوابط برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر و با هدف تعادل بخشی میان حفظ سلامت شهروندان با برگزاری مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین و به منظور جلوگیری از انتشار و شیوع بیماری و اجرای مطلوب برنامه های سوگواری رعایت نکات زیر الزامی است:

مراسمات در فضای باز برگزار شود و در فضای بسته فقط سخنرانی و با ظرفیت یک چهارم فضا؛ ساعت برگزاری مراسم مختصر و از ساعت 9/30تا 11/30 و در شب تاسوعا و عاشورا نیم ساعت اضافه تر مشکلی نخواهد داشت؛ تجمعات به صورت حداقلی و با رعایت فاصله گذاری بر گزار شود ؛ استفاده از ماسک به صورت مستمر؛ استفاده از سنج و طبل و وسایل مشترک ممنوع زنجیر زنی شخصی باشد؛ پذیرایی و ایستگاه صلواتی و خورد و خوراک ممنوع و نذورات باید به صورت خام و خشک و بسته بندی شده تقسیم شود ؛ محل عزاداری قیل و بعد از مراسم باید ضد عفونی شود و در محل هیئتها پلاکارد آموزشی نصب شود؛ افراد مسن و کسانی که داردای بیماری زمینه ای هستند توجیه شوند که در مراسمات شرکت نکند؛ استفاده از ظرفیت مبلغین در راستای سیاستهای ستاد ملی کرونا.آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در صورت نیاز هیئتها  موظفند مدارس و ورزشگاهها را در اختیار آنان قرار دهند؛ اداره صنعت و معدن شبکه بهداشت امور صنفی بنیاد علوی شهرداری و فرمانداری در زمینه توزیع ماسک و ضدعفونی کردن مکان برگزاری مراسمات همکاری لازم را داشته باشند .

در ضمن اگر مشاهده شود هیئتی رعایت نمی کند پیگرد قانونی دارد .

مداحان نوحه های مناسب در مدح و وصف سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی بسرایند.

مسئولین هیئتها همکاری مستمر با شبکه بهداشت و درمان داشته باشند دستور العمل برگزاری مراسم در فضای مجازی فرستاده شد و مسئولین هیئتها باید آن را مطالعه و رعایت نمایند.

همه هیئتها باید در سامانه بیرق ثبت نام کنند و مهلت ثبت نام تا تاریخ 24 مرداد می باشد و در اسرع وقت محل عزاداری خود را معین و آدرس آنرا به اداره تبلیغات اسلامی اعلان نمایند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: رعایت نکات مندرج در دستورالعمل مربوطه ضروری و عدم رعایت آنها پیگرد قانونی دارد.


بحث سلامت افراد و جامعه نباید فراموش شود
فرماندار لنده در این نشست طی سخنانی گفت:محرم و صفر هم در فرهنگ و دین و سنت ما همیشه بوده و بقول اما راحل محرم و صفر بود که اسلام را زنده نگهداشت.

موسوی با تکرار شعر ؛کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود اظهار داشت: بدون شک ابعاد گسترده و تأثیرگذار قیام عاشورا حتی مرزهای اسلامی را درنوردیده است و بر انسان و انسانیت فارغ از دین و مذهب و … تأثیرگذاشته است،

متاسفانه امسال برنامه های محرم تحت تاثیر کرونا قرار گرفت ولی این فرهنگ عاشورایی همچنان پیوسته و همچون رودخانه ای ساری و جاری خواهد بود و امسال نیز در محافل و مجلس  بحث سلامت افراد و جامعه نباید فراموش شود.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین