« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
اخبار استان؛
خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی با نگاه ویژه خود تاسوعا و عاشورای حسینی را توصیف کردند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از صبح زاگرس،کربلا صحنه وقوع حماسه جاویدی است که وجدان انسان های آگاه، صلابت آسمانی اش را ستایش می کند و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می آورد. نام آنانی که در معراج کربلا تن به خاک سپردند و به افلاک پرکشیدند، بعد از گذر قرن ها هم چنان بر تارک تاریخ می درخشد.

عاشورا که می‌رسد، دل‌های شیعیانش در آتش عشق حسین(ع) می‌سوزد هر عاشقی که واقعه عاشورا را خوانده باشد و به راز و رمز آن پی برده باشد، دل از این عاشقی بر نمی‌کند.

و ادامه راه عاشقی، سرگشتگی و حیرانی در پیمان با حسین(ع) و سر نهادن بر سر پیمان با اباعبدالله است چرا که حسین تا ابد ماندگار است. راستی که لبیک به حسین(ع) و درک رسالت او پیمان با همه خوبی‌هاست.

مردم کهگیلویه و بویراحمد نیز همچون عاشقان اهل بیت(ع) ماه محرم را عزاداری می کنند، اما در این میان خبرنگاران استان نیز این سیل عظیم عزاداری ها را به تصویر می کشند، امسال همچون سال های گذشته نظر خبرنگاران استان را در خصوص تاسوعا و عاشورای حسینی پرسیده ایم که در زیر می خوانید.


پژمان امیدی-خبرنگار خبرگزاری مهر

گاهی روزها غریبانه می شوند.. نمی دانم از دلتنگی های ظهر عاشورا بگویم یا غروب غریبانه تاسوعایش، تمامش می شود یک نگاه.. کودکی که عشق را می توان در چشمان نجیبش جستجو کرد.. لبش با عطر یا حسین الفت گرفته و دلش شور کربلا دارد.. کمی آنطرف تر دست لرزان پیرمردی زنجیر به شانه می زند و بغض چشمانش بغض می آورد..

نگاهم را برمی گردانم و پشت سر جوانی پا برهنه و مشک به دست سقاگری می کند و پیاله اش عشق را بر گلو جاری.. آری، گاهی غروب ها غریبانه می شوند... بگذارید در حوالی تاسوعا و عاشورایش فارغ از غوغای جهان شور عشق به حسین(ع) ‌را نفس بکشیم... زندگی در حوالی کربلا جاریست..


امیر عباس سبحانی –خبرنگار سایت  راک نیوز

قیام عاشورا ، قیام روشنگری و نبض تپنده اسلام است که از ۱۴۰۰ سال پیش تا کنون روز به روز پر رنگ تر و تاثیرگذار تر میشود .

حال این قیام بزرگ پس از ۱۴ قرن در دل و جان دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و عاشقان حسینی وجود دارد و هر ساله در سوگ شهادت ، سرور و سالار شهیدان عزاداری می کنند.


زریر حجتی - مدیرمسئول روزنامه آوای انتظار

در حماسه بی نظیر عاشورا،اصلاح افکار انحرافی حاکم بر جامعه، احیاء ارزش ها، حق طلبی و ظلم ستیزی بر پایه امر به معروف و نهی از منکر از اهداف امام حسین "ع" در آن نهضت عظیم بود تا با خط سرخ شهادت پرده از چهره کریه نفاق بردارد و اسلام راستین را از زر و زور و تزویر نجات دهد.

عاشورا تابلوی جهاد و شهادت، وفاداری، صبر و آیینه تمام نمای آزادگی و انسانیت  است.

امروزه با نصب العین قرار دادن فرامین رهبری و الگو گیری از نهضت عاشورا باید با پدیده " تحریف" که سخت تر از " تحریم" است ، مبارزه کرد و این "حسینی شدن" باید در عرصه فضای مجازی  و جنگ نرم که تغییر و تحریف باورها، ارزش ها و اعتقادات است تجلی پیدا کند.


نسیم راوند-خبرنگار خبرگزاری فارس

ایام محرم و روزهای عزاداری سید و سالار شهیدان یادآور این پیام مهم است که هیچ گاه نباید تسلیم ظلم و ستم شویم همانگونه که امام حسین تسلیم ظلم و فساد و ستم یزید و یزیدیان نشد، که باید این هدف قیام امام حسین را سرلوحه قرار دهیم.

اما آنچه در محرم امسال مهم است متفاوت بودن عزاداری امسال است، سال‌های گذشته با خیال راحت بدون دغدغه همراه خانواده ها و فرزندانمان در مراسم دهه اول شرکت می کردیم اما امسال شرایط تغییر کرده و با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و خطرناک بودن این ویروس می‌طلبد مراسمات محرم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل های عزاداری ماه محرم به عزاداری بپردازیم.

امیدواریم با نابودی این ویروس منحوس مجالس و محافل سیدالشهدا به مانند گذشته پرشور برگزار شود و مردم به خصوص،در خارج از مرزها بیشتر با سیره، منش، روش و قیام اباعبدالله آشنا شوند.


طاهره السادات احمدی مهریان- مدیرمسئول سایت پیوارنیوز-سردبیر و خبرنگار هفته نامه طریق الوسطی

حماسه کربلا حقیقتی در کهکشان عشق وخون

در طول تاریخ بشر قیام‌ها و انقلاب‌های مختلفی رخ‌داده و تا به امروز تنها نام و تاریخچه‌ای از آن‌ها به یادگار مانده است اما وقتی به واقعه عاشورا می‌رسیم همه‌چیز فرق می‌کند.

"امام حسین "هنوز هم زنده است و «سلام بر حسین» هنوز هم مانده است؛ عاشورا یک واقعه نیست، یک تابلو نیست، یک روز نیست، نماد هم نیست، عاشورا یک مدل نیست، یک حقیقت است که در تمامی تاریخ جریان دارد.حماسه عاشورا شورانگیزترین حماسه تاریخ بشری است که نیرومندترین احساسات انسان‌ها را برانگیخته و از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی نیز گذشته است.

 عاشورا در یک زمان و مکان مشخص رخ داد، اما امروز اتمسفری را در برگرفته که همه انسان‌ها می‌توانند در آن تنفس کنند در صورتی که بخواهند. عاشورا شعوری است که بعد از گذشت سالها و قرن‌ها به ما رسیده و حقانیت خود را ثابت کرده است.

فرا رسیدن ایام غم بار و جانسوز تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه سالار شهیدان و سرور آزادگان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (عج) ، مقام معظم رهبری و تمامی رهروان آن حضرت تسلیت عرض می نمایم.


مرضیه سادات غلامی –خبرنگار

تاسوعا و عاشورا برگی از تاریخ است که سینه به سینه منتقل می‌شود و هر انسان آزاده ای که می‌شنود و می‌خواند که در این دوروز چه گذشته است بی شک دل به راه امام حسین ع که همان حق و آزادگی است می سپارد. به گفته شهید مطهری راه حق چیزی است که انبیاء از طرف خدا آن را شناسانده، و از طرف خدا آن را تضمین کرده اند که هر که این راه را برود به نتیجه می رسد. خداوند این عالم را طوری ساخته است که همواره از کسانی که حق و حقیقت را حمایت کنند، حمایت می کند. حق همواره یک تایید معنوی با خود دارد.»

بدین جهت امام حسین (ع) و یارانش همواره دریافته بودند که چون حق همواره مورد تایید خداست پس جان و مال و خانواده خود را برای شناساندن این حق فدا کردند.

از طرفی وظیفه همه ما اهالی رسانه است که راه و رسالت امام حسین ع و یارانش را بدون کم و کاستی به گوشش انسان های آزاده برسانیم...


زهرا داوودی-خبرنگار و مدیر مسئول سایت ایل بانو

نوشتن از امام حسین(ع) سخت است، توصیف تاسوعا و عاشورای حسینی کار ساده ای نیست، اما حسین (ع) با اینکه می داند چه سرنوشتی در انتظار خودش و خانواده اش هست قدم هایش را محکم بر می دارد و به سمت کربلا حرکت می کند، وقتی در اتفاقات عادی زندگی شاهد مرگ یک جوان هستیم اگر هیچ نسبتی هم با ما نداشته باشد اما غمگین می شویم، امام حسین (ع) شاهد شهادت عزیزترین هایش بود، هر پدری در مرگ فرزندش زانوهایش سست می شود اما امام حسین(ع) علی اکبر و علی اصغرش را از دست  داد و محکم تر ایستاد و دفاع کرد.

در کنار همه اینها شهادت دختر سه ساله امام حسین در فراق پدر بسیار آزار دهنده است، رقیه ی سه ساله شب بعد از شهادت امام حسین(ع) بهانه پدر را می گیرد و یزید ملعون سرد پدر را در دستان این کودک سه ساله قرار می دهد،و حضرت رقیه بعد از چند دقیقه دیگر بلند نمی شود، قلب کوچکش نتوانست این مصیبت را تحمل کند، وقتی بند انگشتی از بدن کودکان مان زخم می شود می خواهیم دنیا را بر هم بزنیم اما اشک کودکمان را نبینیم، حضرت زینب (س) اسوه صبری بود که هیچ یک از ما نمی توانیم یک ثانیه آن مصیبت ها را تحمل کنیم.

بزرگترین درس واقعه عاشورا صبر و استقامت است، چیزی که این روزها خلا آن به شدت در میان مردم ما احساس می شود.

و اما امسال دلگیر هستم از ویروسی که اجازه نداد، همچون سال های گذشته زیباترین صحنه های محرمی را به تصویر بکشم، ویروسی که همایش پر از زیبایی شرخوارگان حسینی را لغو کرد، ویروسی که دنیا را تکان داد.


مهدی مرادی-مدیرمسول خبرگزاری تابناک در کهگیلویه و بویراحمد

تاسوعا و عاشورا قطع یقین به نقطه ای مرکزی برای مدیریت جدید نظامات سیاسی جهانی مبتنی بر ارزش ها تبدیل خواهد شد. چرا که با گذشت قرن ها از رخ دادن چنین حادثه تلخی اما همواره به عنوان یک مبدا برای تحرکات سیاسی مبتنی بر ارزش های معنوی ماندگار بوده است.
شکی نیست یکی از دلایل اصلی ماندگاری این واقعه حقیقت بانی اصلی آن یعنی امام حسین(ع) است و دلیل دیگر ماندگاری آن ائمه و پیروانی است که با شهادت امام حسین اجازه تحریف و یا سکون در دلیل حرکت را نداده اند .

و در دوران جدید و آینده ، حکومت ها و گروه های مقاومت که از این حادثه سرمشق گرفته اند و البته با به کار گیری تجربیات سیاسی ، آینده نظامات سیاسی را به سمت اهداف اولیه این حرکت امام حسین و واقعه تاریخی آن سوق خواهند داد.
 
 
زینب محمودی- سرپرست خبرگزاری برنا استان کهگیلویه و بویراحمد
 
تاسوعا روز نهم ماه محرم است. تاسوعا از ریشه تسع به معنای نه و نهم، فقط بر نهمین روز محرم اطلاق شده‌است. آخرین روزی است که حسین بن علی سومین امام شیعیان و یارانش شبانگاه آن را درک کرده‌اند و این روز به شب عاشورا پیوند خورده‌است. این روز نزد شیعیان از اهمیت بالایی برخوردار است. شیعیان این روز را منتسب به عباس بن علی نیز می‌دانند، و این روز را بسان روز عاشورا گرامی داشته و در آن به سوگواری می‌پردازند.
عاشورا از ریشه «عشر» به معنای ده و دهم و تاسوعا از ریشه«تسع» به معنای نه و نهم است . این لفظ فقط بر نهمین و دهمین روز محرم گفته شده است.
فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بر عزاداران و عشاق آن حضرت تسلیت باد.
 
 
فتاح بدری- مدیر مسئول پایگاه خبری آوای رودکوف
 
کوی و برزن همه عزادار است و شهر رخت عزا به تن کرده و در سوگ سلطان کربلا و یاران با وفایش همانهایی که بهشت برین را بر دنیای فانی ترجیح دادند ؛همانهایی که با معرفت با عشق  به اهل بیت علیهم‌السّلام و بصیرتی که به حقانیت هدف امام در قیام داشتند، همراه امام تا آخرین نفس جنگیدند و اسلام را از خطر ارتجاع به جاهلیت نجات دادند؛سیاه پوش شد و شیعیان و محبان مکتبش، رخت عزا بر تن کرده و در عزای حسین بن علی(ع)، "شهید اشک‌ها" سینه می‌زنند و می‌گریندکه این در تاسوعا و عاشورا با وجود ویروس منحوس کرونا تجلی بشتری پیدا خواهد کرد.
 
اما امسال  محرم متفاوت و مردمی متفاوت تر داریم، امسال بیش از پیش داغ بر دلمان می‌گذارد. داغی که چند ماهی از آن می‌گذرد اما همچنان زبانه‌های آتش انتقام و دلتنگی در دل‌هایمان  شعله‌ور است، داغی که شهادت سردار دلها را در مجاورت کربلای معلی به دشت کربلا و نینوا پیوند زد و سوز دل را تازه کرد و عهد ما را با عاشورا و عاشورائیان ناگستنی و  پایدار و پویا کرد و صدالبته باید گفت: شهادت حاج قاسم همان کاری را کرد که خون سرخ سید شباب اهل الجنه در کربلای معلی کرد.
 
 

مسعود بامشاد-مدیرمسئول سایت چهارفصل
 
بهترین درسی که از واقعه کربلا می توان گرفت  این است که  امام حسین(ع) و یارانش به خدا ایمان استوار داشتند.
امام حسین(ع) درس آزادگی آزاد مردی را به ما یاد  داد تا هیچ وقت در برابر ظالم و ستمگر سر خم نکنیم.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: