« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
مسعود قره خانی آقای گل لیگ برتر فوتبال استان گلستان در گفتگو با آوای رودکوف :
بدون شک سردار آزمون، احمد نورالهی، عارف غلامی، فاطمه مزیدی، وفا هخامنش و … تنها فوتبالیست های مطرح این استان نیستند و همانطور که از استان همجوار ما مازندران، نزدیک به ۵۰ بازیکن در لیگ برتر فوتبال مشغول بازی هستند، گلستان نیز شایسته داشتن بازیکنان بیشتری در لیگ های مطرح کشور است...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:توسعه فوتبال در استان گلستان و به تبع آن درخشش بازیکنان ملی پوش و لژیونر در سطح ملی و بین المللی نوید بخش روزهای درخشانی برای ورزشکاران و فوتبالیست های این استان فوتبال خیز است.

بدون شک سردار آزمون، احمد نورالهی، عارف غلامی، فاطمه مزیدی، وفا هخامنش و … تنها فوتبالیست های مطرح این استان نیستند و همانطور که از استان همجوار ما مازندران، نزدیک به ۵۰ بازیکن در لیگ برتر فوتبال مشغول بازی هستند، گلستان نیز شایسته داشتن بازیکنان بیشتری در لیگ های مطرح کشور است.

اما همانطور که سال های سال سایه پان تهرانیسم بر سر والیبال کشور مانع از حضور گلستانی های در تیم های ملی والیبال شد و بسیاری پشت درهای های بسته تیم ملی والیبال ماندند، فوتبال در استان گلستان نیز آنچنان که باید و شاید دیده نشد و بازیکنان زیادی در این سال ها حتی به مسابقات رسمی ره نیافتند و فوتبال و جوانی شان در همان زمین های خاکی و جام های محلات به پایان رسید! 

با این حال چند سالی است که حال فوتبال هم در رده آقایان و هم بانوان، به ویژه در شهرستان ها بهتر شده و با برنامه ریزی های انجام شده در خصوص برگزاری لیگ در سنین مختلف، تاسیس مدارس فوتبال، برنامه های تلویزیونی نظیر ستاره ساز و … زمینه استعداد یابی فراهم شده است تا جایی که بازیکنان این استان حتی به کاپیتانی تیم های بزرگ پایتخت هم رسیده اند.

با این وجود هنوز این اعتقاد وجود دارد که ظرفیت فوتبال این استان به مراتب بیش از نمای ظاهری آن است و داشتن یک تیم در لیگ برتر شاید کمترین حق فوتبالیست های گلستانی باشد.

استان گلستان همانگونه بدان اشاره شد ، مهد ستاره های فوتبال است که دارای توانمندی های چشمگیری هستند.  یکی از بازیکنان توانمند گلستان، مسعود قره خانی مهاجم تحصیل کرده و با دانش لیگ برتر فوتبال استان گلستان است.

او که دارای فوق لیسانس تربیت بدنی است در حال حاضر در  تیم نوین کشاورز علی آباد کتول عضویت دارد و در دو سال اخیر آقای گل لیگ برتر استان شده است. سرعت بالا، قدرت حفظ توپ و دریبل زنی از ویژگی های این مهاجم گریز پا است که با هر بار پا به توپ شدن، یک موقعیت مناسب گلزنی برای خودش یا هم تیمی هایش ایجاد می کند. او در بازی پایانی امسال در برابر کیمیا رشد آق قلا به تنهایی چهار گل به ثمر رساند و شیرینی قهرمانی زودهنگام تیم را دو چندان کرد.  به منظور آشنایی بیشتر با این بازیکنان و نظرات ایشان در خصوص مختصات فوتبال استان گلستان،  گفتگوی کوتاهی با این بازیکن  انجام داده ایم که حاوی نکات فنی مهمی است.

فوتبال را از چه زمانی آغاز کردید؟
من از کودکی عاشق فوتبال بودم و تا سال ۹۶ فوتبال و فوتسال را به عنوان یک تفریح و سرگرمی دنبال می کردم و بیشتر در مسابقات مدارس و جام رمضان شرکت می کردم. اما از سال ۹۶ و در دوران سربازی  با حضور در لشکر ۳۰ گرگان، فوتبال را  به طور حرفه ای آغاز کردم و در مسابقات ارتش های ایران قهرمان شدیم و در آن مسابقات آقای گل شدم.


تاکنون در چه تیم هایی بازی کرده اید؟
بعد از اتمام سربازی به تیم دارایی بندرگز پیوستم که به لیگ ۲ صعود کردیم اما متاسفانه امتیاز این تیم فروخته شد. سال بعد  در تیم ستاره سرخ کاشان بازی کردم. بعد از آن در استان گلستان فوتبالم را ادامه دادم و سال گذشته با تیم استقلال علی آباد کتول به عنوان قهرمانی رسیدیم و امسال هم با نوین کشاورز علی آباد به لطف خدا قهرمان شدیم و به لیگ دسته سوم کشور صعود کردیم.


تا کنون چه مقام هایی به دست آورده اید:
قبل از فوتبال حرفه ای بنده بیشتر در فوتسال فعالیت داشتم و بارها در مسابقات قهرمانی مدارس، دانشگاه ها، جام رمضان در شهرستان های شهرهای گنبد ،رامیان ،آزادشهر ،مینودشت ، کلاله و … به لطف خداوند و کمک هم تیمی ها قهرمان شدیم و  بنده عنوان آقای گلی را به دست آوردم.


افتخار شاگردی چه مربیانی را داشتید؟

اساتید بنده در این سال ها حسین تازیکه ، مهندس آلوستانی، محمد نعیمی و مجتبی مزیدی بودند که حقیقتاً در رشد و پیشرفت بنده نقش بسزایی داشتند. در فوتبال حرفه ای نیز دو بار پیایی با تیم های علی آبادی موفق به کسب عنوان قهرمانی شدیم.


فوتبال در گلستان را چگونه ارزیابی می کنید؟
شاید عدۀ زیادی فکر کنند والیبال، اسب سواری ، کشتی و کاراته در استان گلستان ورزش های اصلی محسوب می شوند ولی باید اذعان داشت فوتبال در استان گلستان دارای ریشه و قدمت بالایی است. تصاویر قدیمی از تیم فوتبال استرآباد که مربوط به تقریباً یک قرن پیش می باشد نشان می دهد این ورزش در استان ریشه دار است و مردمان این دیار با فوتبال بیگانه نبوده و نیستند. با این وجود هیچگاه بازیکنان استان به جایگاه واقعی که استحقاق آن را داشتند نرسیدند و تنها تک ستاره هایی به جایگاه اصلی خود رسیدند. البته در سال های اخیر اوضاع خیلی بهتر شده است. تاسیس مدارس متعدد فوتبال در استان و استعداد یابی ، برگزاری منظم لیگ های پایه و … باعث شده تا فوتبال استان به روزهای اوج برگردد و امیدوارم روزی شاهد حضور یک تیم قدرتمند از استان در لیگ برتر باشیم.


شما برای انتقال تجربیات تان به جوانان چه اقدامی انجام داده اید؟
بنده برای انتقال تجاربم، مدرسه فوتبال تاسیس کرده ام و با آموزش بچه ها در باشگاه المپیک گنبد ، سعی می کنم دینم را به فوتبال استان ادا کنم.

سخن پایانی
بنده اگر به موفقیتی رسیدم لطف خدا و عنایت اهل بیت علیهم السلام بوده و دعای پر خیر پدر و مادرم بوده است. در پایان از معلمان ورزش، مربیان و هم باشگاهی های خودم کمال تشکر و قدردانی را دارم. در ضمن جا دارد از زحمات برادران مجتبی و مرتضی اصلانی تشکر ویژه داشته باشم که بدون هیچ چشمداشتی برای ورزش شهرستان به ویژه فوتبال تلاش می کنند و با هزینه شخصی در این شهر تیمداری می کنند.

در پایان امیدوارم روزی فوتبال این استان همچون نگینی در تارک ورزش کشور بدرخشد و فوتبالیست های جوان گلستان برای ادامه فوتبال مجبور به مهاجرت به شهر های دیگر نباشند و در همین استان استعدادهای آنها به منصه ظهور برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: