« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
امام جمعه سراب در گفتگو با آوای رودکوف:
وقتی دشمنان وحدت و اتحاد ملت را شاهد باشند، سرافکنده می شوند و از توطئه سرباز می زنند.
پایگاه خبری آوای رودکوف:انتخابات، مجموعه عملیاتی است که درجهت گزینش فرمانروایان یا تعیین ناظرانی برای مهار کردن قدرت، تدبیر شده است. از این دیدگاه انتخابات به معنی فنون گزینش و شیوه‌های مختلف تعیین نمایندگان است. ابزاری است که به وسیله آن می‌توان اراده شهروندان را در شکل‌گیری نهادهای سیاسی و تعیین متصدیان اعمال اقتدار سیاسی مداخله داد.

خبرنگار آوای رودکوف در آذربایجان شرقی درهمین رابطه، گفت‌وگویی با حجت السلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب داشته است که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

آوای رودکوف - ضرورت حضور در انتخابات را چه می دانید؟
قدرت ملّی هر کشور حضور در صحنه است و بالاترین حضور درصحنه، حضور درصحنه عظیم انتخابات است که ملّت می خواهد اعلام کند که در داخل و خارج اعلام کند که سرنوشت خودمان را، خودمان انتخاب می کنیم و میزان رای ملت است بنابراین بر ایرانیان ازنظر شرعی و اخلاقی واجب است که حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند تا چانه زنی ملّی و قدرت ملّی ایران افزایش یابد.

آوای رودکوف - چه اقداماتی برای حضوری پُررنگ مردم در انتخابات ضروری است؟
شورای نگهبان از هر جناح یک کاندیدا را تایید نماید چون اگر از بعضی از جناح ها کاندیدایی نباشد، حضور مردم کمرنگ خواهد شد.

صدا و سیما تبلیغات مناسبی داشته باشد و فرهنگسازی کند و به مردم اطمینان داده شود که هرآنچه مردم انتخاب می کنند همان از صندوق ها خارج می شود، چون دشمنان تبلیغات گسترده برعلیه صحّت انتخابات انجام می دهند.

آوای رودکوف - احزاب در انتخابات چه نقشی می توانند در انتخابات داشته باشند؟
درصورتی که احزاب باتمام وجود وارد صحنه انتخابات شوند و کاندیداها معرفی نمایند و از مردم و طرفدارنش بخواهند که در انتخابات شرکت نمایند. پیش بینی می کنم که انتخابات ریاست جمهوری پُرشورتر از انتخابات مجلس برگزار شود.

آوای رودکوف - اخلاق در انتخابات چه جایگاهی را به خود اختصاص می دهد؟
درهر انتخابات شاهد بداخلاقی ها، وعده های دروغ و تخریب یکدیگر مرسوم است اگر فرهنگسازی شود و تعهدی از جانب وزارت کشور و شورای نگهبان از کاندیداها اخذ شود که اخلاق انتخاباتی را رعایت نمایند، به طورقطع از جانب اطرافیان آنها هم رعایت خواهدشد. درواقع اخلاق انتخاباتی در پُرشور شدن و سلامت انتخابات نقش تاثیرگذاری دارد.

آوای رودکوف - چه پیامدهایی را درپی حضور پُررنگ مردم در انتخابات متصور هستید؟
با حضور مردم درانتخابات شمشیر دشمن کُندتر می شود.

وقتی دشمنان وحدت و اتحاد ملت را شاهد باشند، سرافکنده می شوند و از توطئه سرباز می زنند.

ملت ایران باید بخاطر آینده خودشان در انتخابات حضوری پُررنگ داشته باشند تا دشمنان مایوس و دوستداران ایران خوشحال شوند.

گفت و گو از:مهندس امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: