« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
واکنش سید فرزاد نجات نیا به رنج نامه جمعی از جوانان شهرستان چرام در پی اتفاقات ناگوار اخیر؛
رنج نامه جمعی از جوانان فرهنگ مدار شهرستان چرام را در پی اتفاقات ناگوار اخیر مطالعه کردم و متاثر شدم!....
پایگاه خبری آوای رودکوف:رنج نامه جمعی از جوانان فرهنگ مدار شهرستان چرام را در پی اتفاقات ناگوار اخیر مطالعه کردم و متاثر شدم!

رسول اعظم(ص): «إِصْلَاحُ ذَاتِ الْبَینِ أَفْضَلُ مِنْ عَامَّةِ الصَّلَاةِ وَ الصَّوْمِ» - اصلاح بین مردم از هر نماز و روزه بهتر و گرانقدرتر است.

قبل از هر چیز کشته شدن افراد بی‌گناه و سرشناس آن خطه، آقایان مرحوم «مهندس محمد خانی» کارمند زحمتکش فرمانداری و «دکتر پیروز براتی‌فر» فرهنگی شاغل در تهران را در یک تیراندازی کور در شهر چرام به مردم شریف، ولایتمدار و فهیم چرام، دایی های گرامی خواجگان طایفه بایاری و خانواده محترم تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم!

مسئولین محترم اعم از کلان و خردِ هم میهن و همشهری!
بخش قابل توجهی از جوانان بیکار (رانندگان‌شوتی) دیار بلادشاپور از بنادر به مرکز و پایتخت‌ در تردد، و اگر بجای جابجایی رانی و شانی شکار سرویسهای موادمخدر و سلاح شوند، فاجعه به بار می‌آید.

نهادها، دولت و مجلس بدانند و بدانیم؛ تجمع‌، تزاحم و درگیری‌ها مکرر در مناطق نامبرده ریشه در بیکاری، فقر مادی و فرهنگی و تبعیض داشته و ضرورت دارد برای فرهنگ، مبتنی بر تعمیق باورهای دینی و رسم و رسومات همدلانه اصیل عشایری، و برای اقتصاد مبتنی بر رفع موانع تولید با پشتیبانی هدفمند این خطه پرقدمت و حاصلخیز تدبیر نمایند!

جوانان عزیز!

چرام آسیب‌دیده فعلی حال و روز خوشی ندارد، ولی با همت و تلاش شما نخبگان و جوانان دلسوز و مسئولین دردآشنا در اطلس و سپهر آتیه می‌تواند قطب گردشگری و صنعتی و کشاورزی شود.

این مقدمه برخاسته از تحلیل نیازها و اولویت های منطقه بوده و مع الوصف در کوتاه مدت تمنا داریم همه احاد و اقشار، ایلات و طوایف با مدیریت معتمدین و متنفذین خصوصا دایی‌‌های عزیز ایل بایار با خویشتن‌داری و خویشتن‌بانی، سعه‌‌صدر حفظ امنیت و آرامش شهرتان را بدست بگیرید و حرکت های احساسی را تذکر جدی دهید تا شاهد اتفاقاتی از این دست نشویم.

ضمن یادآوری انفعال در برخورد اتفاقات قبلی، انتظار می‌رود شورای تامین استان و شهرستان اکنون در موقعیت اقدام و اسرع وقت با قاطعیت هرچه تمام تر عاملان فاجعه اخیر را دستگیر و بسزای اعمال برسانند و توضیحات لازم را به سمع و نظر مردم اعلام نمایند.

در پایان دایی‌های عزیزم ارادت مرا پذیرا باشید و بدانیم و بدانید؛ که تک‌تک آحاد و اقشار، طوایف و ایلات شهرستان چرام و منطقه در غم این دو عزیز با ایل بایار شریک و عزادارند!

بیائیم همه با هم دست به دست هم دهیم، و با خردجمعی و  بزرگ‌منشی روح برادران مرحوم (براتی و خانی) جنت‌مکان را شاد گردانیم، بی‌شک کوچکترین قلم، قدم و زبان خیر در این شرایط حساس مرضی حق تعالی خواهد بود.

امیدوارم همه ما در آستانه ماه رمضان ماه مهمانی خدا مشمول رحمت واسعه الهی قرار بگیریم.

سید فرزاد نجات نیا
دبیر انجمن هم اندیشی فرهیختگان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: