« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
به قلم مهندس مجید محمدی ( کارشناس ارشد مدیریت)
چند سالی است که استفاده از ظرفیت بنرهای محیطی شهر، در اطلاع رسانی به یک شیوه مرسوم تبدیل شده است و به جهت میزان بالای ضریب نفوذ این شیوه اطلاع رسانی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.
 پایگاه خبری آوای رودکوف-مهندس مجید محمدی:چند سالی است که استفاده از ظرفیت بنرهای محیطی شهر، در اطلاع رسانی به یک شیوه مرسوم تبدیل شده است و به جهت میزان بالای ضریب نفوذ این شیوه اطلاع رسانی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. در حقیقت این بنرها را می توان رسانه شهری نامید که قابلیت انتشار هر نوع خبری را دارند. اطلاع رسانی در خصوص موضوعات مختلفی شهری و استانی، انتشار هشدارها  و اطلاعات پیشگیرانه ، تبریک و تسلیت ، تبلیغات، انتشار پیام های بهداشتی، اجتماعی، قضایی، مذهبی، آموزشی و …، بخشی از کارکردهای این سیستم هستند.

تضمین دیده شدن، درشتی، کیفیت و وضوح بالا، امکان دیده شدن مکرر ، رایگان بودن دسترسی به اطلاعات بنر ها برای مخاطبان و … از مزایای این شیوه اطلاع رسانی محسوب می شوند.

استفاده از بنرهای شهری در شهرهای مختلف استان گلستان با رویکردها و قابلیت های متعددی مرسوم شده است. اما با وجود استفاده های متعدد از این ظرفیت ، شیوه به کارگیری از ظرفیت بنرهای شهری در شهرستان علی آباد کتول آنچنان مطلوب نیست و حتی در مواقعی نارضایتی هایی را نیز به وجود آورده است. استفاده ابزاری و سلیقه ای از این بنرها که ظاهراً تولیت آنها در دستان شورای شهر و شهرداری است، باعث شده تا نحوه استفاده از این ظرفیت  اصلی مغفول بماند و حتی در مواقعی به دلیل استفاده نامناسب و غیر اصولی ( تبریک به مناسبت دریافت لوح تقدیر یک مسئول و …) مورد هجمه منتقدان قرار گیرد.

هر چند اعضای محترم شورای شهر معتقدند در زمینه تبریک و تسلیت به افراد و سایر اطلاع رسانی ها تفاوتی قائل نیستند و با رویه یکسان عمل می کنند اما گاهی اوقات شاهد هستیم که برای برخی از افراد  در زمان تصدی پست، در زمان خداحافظی از پست و حتی در زمان تصدی پست در شهری دیگر بنر تبریک و تقدیر و تشکر نصب می شود ولی برای برخی از روسای ادارات نه در زمان تصدی و نه در زمان خداحافظی هیچ بنر تبریک یا قدر دانی نصب نمی شود! ( مثل رئیس آموزش و پرورش، اداره پست، بیمارستان و …)

بیشتر بخوانید:
ذکر این نکته ضروری است که حق استفاده از امکانات شهری باید برای همه شهروندان یکسان باشد و نباید هیچکدام از مسایل جناحی، حزبی، قومیتی یا … در توزیع این امکانات دخیل باشند. بدون شک هزینه چاپ بنرهای شهری تبریک و تهنیت به مسئولان توسط شورای شهر از محل بیت المال تامین می شود و سهم همه افراد از بیت المال برابر است. بنابراین ضرورت دارد در نصب بنرهای شهری دقت نظر بیشتری صورت گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین