« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
در نشست کارگروه پیشگیری و مبارزه با جرائم سازمان یافته و خشن لنده عنوان شد:
اولین نشست کارگروه پیشگیری و مبارزه با جرائم سازمان یافته و خشن در سال جاری به ریاست ایرج علیبازی و با حضور امام جمعه ؛ فرماندار ؛ داستان و جمعی دیگر از مسولان برگزار شد.
پایگاه خبری آوای رودکوف:اولین نشست کارگروه پیشگیری و مبارزه با جرائم سازمان یافته و خشن در سال جاری به ریاست ایرج علیبازی و با حضور امام جمعه ؛ فرماندار ؛ دادستان و جمعی دیگر از مسولان برگزار شد.


لزوم اجرای طرح «جمع‌آوري سلاح و مهمات غيرمجاز»
در ابتدای این نشست رئیس دادگستری شهرستان لنده طی سخنانی گفت:امروزه خطرناک ترین جرایمی که به سبب ویژگی های خاص خود امنیت اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی جامعه را با تهدید مواجه می سازد،جرایم سازمان یافته و خشن است که همزمان با پیشرفت علم و فناوری در عرصه جهانی، مظاهر آن با اشکال نوین خودنمایی می کند و فعالیت این دسته ازمجرمین تاثیرات شگرفی بر اقتصاد، سیاست، امنیت و در نهایت کل جوامع ملی و حتی بین المللی می گذارد.

ایرج علیبازی با بیان اینکه از نمونه‌های داخلی و بین المللی این جرایم می‌توان جرم قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان یا کالا و فساد اداری را نام برد، گفت: «دولت ما برای مقابله با جرایم سازمان یافته در سال‌های اخیر سعی کرده از دولت الکترونیک استفاده کند و تا حد امکان دخالت مستقیم عامل انسانی در انجام امور را از بین ببرد و کار‌ها به صورت ماشینی انجام شود و هر چند این تمهیدات در پیشگیری از جرم به طور کلی و جرایم سازمان یافته به طور خاص موثر است، ولی با توجه به اینکه ماشین‌های مزبور نیز توسط عامل انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند پیشگیری از جرم سازمان یافته در عمل با موفقیت مواجه نمی‌شود و تا زمانی که عوامل انسانی دخیل در قضیه اصلاح نشوند نباید خیلی به پیشگیری چشم امید دوخت.»

رئیس دستگاه قضایی شهرستان لنده در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم جمع آوری سلام و مهمات غیر مجاز اشاره کرد و گفت: براساس قانون نه‌تنها قاچاق سلاح از مرزهای کشور جرم است، بلکه خرید و نگهداری سلاح غیرقانونی نیز مجازات مشخصی دارد. و هرکس به‌طور غیرمجاز سلاح گرم یا سردجنگی یا سلاح شکاری یا قطعات موثر یا مهمات آنها را خریداری، نگهداری یا حمل کند یا با آنها معامله دیگری انجام دهد، به ٣ ماه تا ١٠‌سال حبس محکوم می‌شود و با توجه به مقدار ادوات و نوع سلاح‌ها از ٢٠ تا ٨٠‌میلیون ریال جریمه نقدی در انتظارش خواهد بود.


فرهنگ بخشش، عذرخواهی و پذیرش اشتباه سبب کاهش جرم می شود
فرماندار لنده در این نشت نیز طی سخنانی گفت: وجود امنیت پایدار توام با فرهنگ صلح و سازش را حاصل غنای مذهبی و قوی بودن بنیه باورهای اعتقادی بین مردم و کم‌رنگ بودن جرایم خشن و سازمان‌یافته و پایین بودن سطح جرم و جنایت در این منطقه ذکر کرد و از هوشیاری مراجع نظامی ؛انتظامی و قضایی در این خصوص نیز تشکر کرد.

تورج رزمجو با تاکید بر امر اصلاح ذات البین و البته اقتدار در برخورد با جرائم خشن گفت: فرهنگ دینی فرهنگ بخشش، عذرخواهی و پذیرش اشتباه را در خودمان تقویت کنیم زیرا سبب کاهش جرم می شود.


تأثیر عوامل اقتصادي - اجتماعي بر وقوع جرائم خشن
در این نشست همچنین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده با اشاره  به  نگرانی جوامع و  وسعت و دامنه جرائم خشن گفت:می‌توان با فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان، آموزش شیوه‌های تربیتی صحیح به والدین، نظارت درست والدین بر فرزندان‌، اعمال دقت نظر و کنترل خشم و فراهم کردن فضای آموزشی مطلوب و کاهش تورّم اقتصادی و ایجاد شرایط زندگی ایده آل، در جهت پیشگیری از وقوع جرایم خشونت‌آمیزی همچون قتل و ضرب و جرح قدم برداشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: