« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف
از خواص کاج برای از بین بردن خلط سینه و جذب فضولات بینی استفاده می‌شود به این منظور باید صمغ گیاه کاج (راتیناج) را مکید.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:از خواص کاج برای از بین بردن خلط سینه و جذب فضولات بینی استفاده می‌شود به این منظور باید صمغ گیاه کاج (راتیناج) را مکید.

تحقیقات انجام شده در زمینه خواص برگ کاج نشان داده است که برگ درخت کاج تاثیر قوی آنتی اکسیدانی دارد. این گیاه حاوی پروآنتوسیانین است که یک ترکیب با ویژگی های آنتی اکسیدانی است، همچنین برگ درخت کاج منبع قوی از ویتامین A است.

یکی از خواص برگ کاج این است که سرشار از ویتامین C است (5 برابر غلظت ویتامین C موجود در لیمو) و می تواند شرایطی مانند بیماری های قلبی، واریس، مشکلات پوستی و خستگی را تسکین دهد.

چای برگ کاج دارای طعم و بوی دلپذیری است.
ویتامین C همچنین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است به این معنی که چای برگ کاج می تواند به مبارزه با بیماری و عفونت ها کمک کند. برگهای سوزنی کاج حاوی آنتی اکسیدان هستند که سبب کاهش رادیکالهای آزاد مضر برای سلامتی انسان می شود.

صمغ درخت کاج را راتیناج می‌گویند، این صمغ معمولا لزج، نیمه مایع، شفاف به رنگ‌های زرد مایل به سبز یا قرمز عقیقی است. طعم آن تلخ و بوی آن تند و نافذ است و اگر خورده شود دهان بوی بنفشه می‌گیرد. میوه کاج مخروطی و شبیه قلب گوسفند است و پس از رسیدن فلس‌های آن خشک و از هم باز می‌شود. در وسط آن بادام کوچکی قرار دارد که پس از شکستن مغز آن را ‌می‌خوردند. کاج همانند گردو دارای کالری نسبتا بالایی است، پس در مصرف آن باید اعتدال را رعایت کرد.

اسانس راتیناج برای رفع درد سیاتیک و سایر دردهای مربوط به عصب مفید است.
تسکین درد عضلات بین دنده‌ای و تسکین درد روماتیسم عضلانی از دیگر خواص کاج است، برای این کار بایستی ازحمام بخار راتیناج استفاده نمود.

دانه کاج که در میوه مخروطی آن قرار گرفته منبع غنی از پروتئین است و اسیدهای آمینه موجود در آن، این دانه را تبدیل به یک منبع غذایی مفید کرده است. همچنین منیزیم فراوان دانه کاج کمک زیادی به کاهش خستگی، تنش و گرفتگی عضلات می‌کند.

مصرف دانه کاج باعث کاهش اشتها می‌شود. براساس مطالعات انجام شده دو ترکیب مهم موجود در این دانه باعث احساس سیری و مانع از افزایش وزن می‌شود. دانه کاج منبع سرشاری از «اسید پینولئیک» است که با تحریک هورمون‌ها باعث کاهش اشتها می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: