« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛نماز جمعه این هفته شهر لنده با حضور اقشار مختلف مردم غبارعایت پروتکل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام سید محمود ا الهی نیا برگزار شد.


فرهنگ ایثار و استقامت هشت سال دفاع مقدس نیاز امروز جامعه است

حجت الاسلام سید محمود الهی نیا در خطبه های امروز نماز جمعه لنده گفت: سالروز حماسه 3 خرداد 61عملیات بیت المقدس آزاد سازی خرمشهر پس از 578روز را در پیش داریم که درود می فرستیم به کسانی که قدردان آن افتخارات هستند و آن راه روشن را شناختند و ادامه می دهند.

وی افزود: قطعا خجالت آور است اگر آن فتوحات بزرگ را از یاد ببریم  و آن حماسه های بزرگ را به نسل آینده انتقال ندهیم .

حجت الاسلام الهی نیا تاکید کرد: رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر و دفاع مقدس قدرت خدای متعال را مشاهده کردند و امروز هم باید با همان روحیه وارد عمل شویم و تلخی های جامعه ایرانی اسلامی را به شیرینی تبدیل کنیم و اگر مشکلاتی در کشور وجود دارد جای روحیه دفاع مقدسی و ایثارگری خالی هست.

فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات اولویت است

حجت الاسلام الهی نیا با اشاره به انتخابات حساس و سرنوشت ساز ریاست جمهوری گفت: در این امتحان هم مسئولین و هم مردم تکلیفی دارند و عمل به این تکالیف و زمینه حضور حداکثری و مشارکت بالا در تعیین سرنوشت مردم ضروری است.

خطیب جمعه لنده  افزود: هم امام خمینی (ره) و هم مقام معظم رهبری حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت خود را واجب کردند و رهبری فرمودند که اگر خوب انتخاب کردید این خوبی به خود شما بر می گردد و اگر انتخابی با غفلتی انجام بدهیم بدی آن به خود ما بر می گردد.

امام جمعه موقت لنده در ادامه گفت: مردم باید از روی فکر و تامل و با تفکر انتخاب کنند و اگر بی تفکر انتخاب کنند در پیشگاه خدا و و در پیش خود مسئول هستند .

حجت الاسلام الهی نیا تاکید کرد: شکی نیست که هر رایی تیری به قلب دشمن می باشد و دشمنان نظام سعی می کنند اگر فرد صالحی برای کاندیدا شدن نام نویسی کرد چه در داخل و چه در خارج به تخریب آن بپردازند.

خطیب نماز جمعه لنده در ادامه گفت: بعد از حضور حداکثری انتخاب اصلح مهم تر است و باید به کسی رای داده شود که دردهای جامعه را بفهمد و دوای این دردها باشد باید دلسوز و به فکر طبقه ضعیف باشد انقلابی و ولایت مدار در عمل باشد نه در زبان و شعار ؛ ساده زیست و دشمن شناس و دشمن ستیز باشد و محرومیت را لمس کرده باشد و  صدرنشین  و سرمایه دار نباشد و تلخی محرومیت و  رنج گرسنگان را بفهمد.

الهی نیا افزود: توجه به درون و ظرفیت های کشور هم مهم است و اگر رئیس جمهور خوبی انتخاب شود مسئولین و وزرای خوبی هم انتخاب خواهند شد و مشکلات کشور قابل حل خواهد بود.

.حجت الاسلام الهی نیا گفت: شورای نگهبان حافظ اسلامیت نظام و پاسدار قانون اساسی است و جا دارد هر تصمیمی این شورا گرفت همه تمکین کنند .

با انتخاب افراد متخصص و متعهد زمینه توسعه شهر را فراهم کنید

حجت الاسلام الهی نیا در مورد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز  گفت: انتخابات شورا هم در مقیاس خود در شهرسازی و رفع مشکلات شهری مهم است و مردم باید به دور از قوم گرایی و فامیلی با تحقیق و انتخاب افراد تحصیلکرده ؛متخصص و متعهد زمینه توسعه شهر را فراهم کنند.

سکوت جامعه بین الملل در قضیه فلسطین شرم آور است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده گفت: جنایات وحشیانه اشغال گران در فلسطین و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان جای تاسف است و حماسه مقاومت و استقامت فلسطینیان جای تحسین دارد و سکوت جامعه بین الملل در این زمینه شرم آور است.

غیر استاندارد بودن جاده ها و افزایش تصادفات در لنده

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنده در مورد مشکلات شهری گفت: متاسفانه در سطح شهرستان شاهد تصادفاتی هستیم که عمدتا ناشی از غیر استاندارد بودن جاده ها  ونبود ایمنی مناسب است و جا دارد با نصب گاردریل که بارها تذکر داده شد برای حفظ جان مردم و کاهش تلفات رانندگی اقدامات لازم صورت گیرد.

مسولان پاسخگوی روستائیان نیستند!

حجت الاسلام الهی نیا اظهار داشت: روستاهایی داشتیم که آبرومندانه زندگی می کردند و به دلیل نبود امکانات به حاشیه شهرها روی آوردند و و در حال حاضر با دست خالی به دستگاههای خدماتی پناه آوردند و آنها هم پاسخگو نیستند و جا دارد زمینه بازگشت آنان به روستاهه فراهم شود و این آسیب تبدیل به فرصت شود و آبرمندانه منشا خیر و برکت و تولید برای خود و جامعه شوند.

الهی نیا در ادامه با تقدیر از عزیزان خبر و رسانه گفت: تابستان گرمی در پیش داریم و هم مشکل آب و هم مشکل برق داریم و با صرفه جویی و الگوی صحیح مصرف رعایت حال همدیگر را داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه شهر لنده در پایان گفت: بحث آنت دهی تلفن همراه در جامعه امروز به خصوص در مناطق عشایر نشین یک ضرورت است که امیدواریم مسئولین مربوطه در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: