« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۱
انتخابات 1400؛
گامی مثبت و متفاوت جهت شناسایی کاندیداهای متخصص و توانمند توسط مجمع فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد برداشته شد....
پایگاه خبری آوای رودکوف:یک عضو مجمع فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای گامی مثبت و متفاوت جهت شناسایی کاندیداهای متخصص و توانمند توسط مجمع فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.


اهم اظهارات این نخبه استانی در گفتگو با خبرنگار ما به شرح زیر است:

انتخاب متخصصین امر در شورای شهر یاسوج ؛ آغاز حرکتی جدید و به سمت توسعه در استان می باشد  که میتواند باعث تحول و پیشرفت شهر یاسوج شود. و عقب ماندگی و محرومیت استان و شهر یاسوج را تا حد زیادی جبران کند.

قضاوت  فرزندان ما از  نخبگان و فرهیختگان استان در صورت تکرار مکررات در آینده نابخشودنی خواهد بود.
در صورتیکه شهروندان به دنبال رفاه و آسایش خود و فرزندان خویش هستند، این حرکت نو که با کمک فرهیختگان دلسوز استان شروع شده است، را ارج نهاده و از خروجی لیست فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت کنند.

* در صورتیکه مردم یاسوج بخواهند همانند ادوار گذشته با تکیه بر احساسات طایفه ای و سیاسی اعضای شورای شهر یاسوج را انتخاب کنند، میبایست در آینده پاسخگوی عدم پیشرفت شهر و مشکلات پیش رو برای فرزندان خود باشند.

* جهت انتخاب لیست متخصصین شورای شهر یاسوج، مجمع فرهیختگان استان جلسات منظم و مستمر همراه با پرسش و پاسخ بصورت مناظرات مجازی، با کاندیداهای محترم شورای شهر یاسوج، جهت شناسایی کاندیداهای متخصص، متعهد، شایسته و پاکدست، حرکتی متفکرانه و نو را شروع کرده اند.

*در واقع با این روش نو رزومه کاندیداها به همراه برنامه های پیشنهادی آنها به چالش کشیده خواهد شد. افرادی که دارای توان کافی و همچنین کارآیی بالا به همراه ایده های جدید باشند، میتوانند از این آزمون مشکل در محضر حدود ۲۰۰ نفر از فرهیختگان استان انتخاب شوند.

*علاوه بر اینکه با این ارزیابی دقیق افراد شایسته شناسایی میشوند، کاندیداها در صورت راهیابی به پارلمان شهری باید جوابگوی فرهیختگان باشند.

*همچنین در طول دوره ۴ ساله شورا، عملکرد افراد زیر ذره‌بین فرهیختگان قرار میگیرد و مشاوره های لازم ارائه میشود.

لازم به ذکر است در صورت ادامه روند موجود  شهر یاسوج علی رغم داشتن پتانسیل های فراوان، در آینده به یک شهر مرده با جوانان غرق در آسیب های اجتماعی و عقب مانده از نقطه نظر امکانات و مبلمان شهری تبدیل خواهد شد.

نکته جالب توجه اینکه بعضی از کاندیداهای شورای شهر یاسوج که ادعاهای فراوان دارند، جسارت حضور در این مناظره ها را ندارند و ترس این را دارند که نتوانند به سوالات فرهیختگان جواب دهند.

بنا بر این در همین راستا ، اولین جلسات پرسش و پاسخ برگزار گردید.
  در این جلسه دو نفر از کاندیداها مورد ارزیابی قرار گرفتند وآقایان میثم نادری و افشون حدود ۳ ساعت جوابگوی سوالات فنی و تخصصی فرهیختگان بودند، که اهم سولات حول محورهای زیر بوده است.

سوالات حول موارد زیر بوده است.
راهکار شما جهت رفع مشکل ترافیک شهر، بوی بد فاضلاب، عدم توازن مبلمان شهری
عدم توسعه پارک ساحلی بشار و ابشار و پارک جنگلی
روشهای جذب سرمایه گذار
بکارگیری متخصصان در پست های مدیریتی شهرداری
عدم تشکیل گروه اکثریت و اقلیت شورا
جگونگی انتخاب شهردار
کسب درآمد پایدار شهرداری
در این هفته جلسات پرسش و پاسخ داغ اعضای کنونی شورای شهر یاسوج را خواهیم داشت.

 لازم به ذکر است، کاندیداهای شورای شهر یاسوج که به هر دلیل در جلسات پرسش و پاسخ شرکت نکنند، و نتوانتد به سوالات فنی و تخصصی مجمع فرهیختگان استان جواب دهند، اسامی آنها منتشر میشود.

در ادامه خبرهای تکمیلی درج خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین