« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
رایحه روغن زنبق نیز به بهبود خلق و خو و احساسات کمک می کند....
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:روغن زنبق جریان صفرا را از کیسه صفرا هدایت کرده و ترشح راحت آن را ارتقاء می دهد و بدینوسیله از شکل گیری سنگ صفرا ناشی از تجمع کلسترول و صفرا در کیسه صفرا جلوگیری می کند.


علاوه بر ریزوم زنبق، برگ ها و گل های آن نیز خواص درمانی دارد.

زنبق دارای طبع گرم و خشک بوده و برگ های آن دارای ویتامین ث و آنتی بیوتیک طبیعی است. از زنبق به عنوان مدر، ملین، محرک و از بین برنده انگل استفاده می شود. همچنین، عطسه آور، اشتها آور، خلط آور و زیادکننده بزاق دهان بوده و برای درمان استسقاء مناسب است، علاوه بر این، برای رفع کورک، التیام سوختگی، رفع چروک، طراوت پوست و لک و جوش های قرمز پوستی مفید است.

ریشه های زنبق به شکل پودر شده بسیار برای موهای بلند زیبا مفید هستند. پودر زنبق با خرد کردن و آسیاب کردن ساقه های آن به دست می آید که موها را بسیار نرم، براق و موقر می سازد.
مقدار کمی از پودر زنبق بر روی پوست سر موها را زیبا و نرم و پر مانند می کند. رایحه لطیف آن پوست سر و مو را نرم می کند.

پودر زنبق یک پاک کننده قوی هموگلوبین است و فعالیت غدد بدن را تا مدت زمان زیادی بهبود می بخشد، هرچه آلودگی های خون پاک شود، تاثیر سوء همه بیماری ها و مشکلات درمان می شود.
پودر زنبق به صورت رایجی در پودرهای شستشوی دندان و خمیر دندان برای نمایش یک دندان تازه و ایجاد رایحه خوب، استفاده می شود. معمولا ریشه های خشک زنبق به کودکانی که در حال دندان درآوردن هستند، به عنوان دندونک داده می شود تا دندان هایی قوی تر و سالم تری داشته باشند.

روغن زنبق خواص از بین برنده خلط دارد که عمل خلط آوری را تسهیل می کند.

این روغن در کاهش منافذ موثر بوده و زخم های کوچک را درمان می کند و البته التهابات پوستی را نیز تسکین می دهد. این خاصیت به علت ایجاد انقباض در پوست است.

روغن زنبق خواص بی حس کننده پوست دارد که احساس درد را کاهش می دهد.

گفتنی است روغن زنبق بیماری های ناشی از میکروب ها را از بین می برد. این روغن مانع از عفونت های بیشتر در زخم های کوچک، بریدگی ها و لکه ها می شود.

رایحه روغن زنبق به بهبود خلق و خو و احساسات کمک می کند.

چای تهیه شده از گیاه زنبق با تحریک کبد در درمان هپاتیت و یرقان مفید است.
چای زنبق سوءهاضمه را برطرف می کند.

زنبق برای بسیاری از افراد که آن را میخورند مفید است و هیچ عوارض جانبی وجود نخواهد داشت اگر ریشه آن به دقت پوست گرفته و خشک شود. هرچند آبمیوه تازه گیاه یا ریشه آن ممکن است باعث سوزش دهان، معده درد، استفراغ و اسهال خونی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: