« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
یاداشت به قلم وحید حاج سعیدی:
البته در بسیاری از کشورها برای افزایش قیمت‌ها از روشی به‌نام مدل پلکانی (آی‌بی‌تی) استفاده می‌کنند که در این روش برق به‌طور عمومی گران نمی‌شود بلکه افزایش قیمت به میزان مصرف بستگی دارد. اما در کشور ما به جهت رعایت حال عزیزان ماینر ی........
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:نظر به اهمیت مقوله برق و سایر مخلفات برقی، کشورهای توسعه یافته و نیافته و در حال توسعه، روی این داستان خیلی حساس هستند تا جایی که برخی کشورها از چاک دیوار هم برق تولید می کنند! منتهی ما در کشورمان از آنجایی که به نوستالژی علاقه وافر داریم و از مقولات قدیم خاطره داریم، فعلاً بند کرده ایم به سوخت های فسیلی و معادن گور به گور شده! یعنی اگر معادن مان را تا خرتناق نکاویم و مثل معدن زمستان یورت کشت و کشتار ایجاد نکنیم ول کن شان نیستیم و فعلاً بهترین گزینه برای سوخت نیروگاه ها همان سوخت های فسیلی است و اعتقادی به سوخت پاک و خورشیدی و ... نداریم !

البته اگر از مسئولان دلسوز نظام دلایل قطعی گسترده برق را جویا شویم قطعاً ارزانی برق و مصرف بی رویه را دلیل اصلی اعلام می کنند و عدم توسعه لازم در بخش تولید، عدم‌توجه دولت به توسعه نیروگاه های اتمی ، عدم‌تدبیر در رفع موانع توسعه تجدیدپذیرها ، عدم‌توسعه نیروگاه‌های کوچک مقیاس ، عدم‌توسعه ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی ، آماده‌نبودن واحدهای حرارتی ، ورود زودهنگام چاه‌های کشاورزی به مدار ، خارج کردن برخی نیروگاه ها از مدار تولید به دلیل امضای های طلایی معاهدات شب های پاریس ببخشید معاهدات پاریس،  فرسوده بودن شبکه انتقال برق که مثل شبکه آبرسانی نشتی دارد ، ماجرای رمز ارز و ماینر هایی که مثل کف کش برق را هاپولی می کنند و  مصرف شان به بیش از 2000 مگاوات رسیده است و ...  در قطع برق چندان تاثیر ندارد و نقداً افزایش قیمت را تنها چاره کار می دانند!

البته در بسیاری از کشورها برای افزایش قیمت‌ها از روشی به‌نام مدل پلکانی (آی‌بی‌تی) استفاده می‌کنند که در این روش برق به‌طور عمومی گران نمی‌شود بلکه افزایش قیمت به میزان مصرف بستگی دارد. اما در کشور ما به جهت رعایت حال عزیزان ماینر ی که فقط یکی از این بزرگواران 4 درصد برق مملکت را در چیتگر هاپولی می کرد، اگر افزایش قیمتی صورت پذیرد برای همه است و عدالت اقتصادی در این مورد به خصوص تمام و کمال رعایت می شود!

علی ای حال همین که دوستان مصرف بی رویه و فرسوده بودن شبکه انتقال نیرو را از دلایل اصلی قطعی برق عنوان می کنند و دخالت مافیای چراغ پریموس و گرد سوز را در قطعی های گسترده برق دخیل نداستند، جای شکرش باقی است، چون در این صورت مافیای الکل و مافیای تلمبه هم سهم خواهی می کردند! هر چند این روزها پریموس نفتی، کوره ای، بنزینی، گازی، دستی ، فشنگی هم در بازار  یافت می شود! خدا به خیر بگذراند...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: