« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۶۱۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹
غضب وغارت چرا ؟
اعتقاد راسخ داریم که اولا:بیلان مارون منفی است به این معنی که مصارف بیش از منابع آبی در این حوزه است و در صورت مصرف منابع آبی در بالادست ؛ این مشکل شدیدتر خواهد شد دوما :بحران کنونی خوزستان در حوزه آب تشدید تر خواهد شد.سوما: محیط زیست متحمل خسارات جدی و چهارمآ: مردم شهرستان لنده نیز از نعمت مارون که تنها سرمایه ی خدادادی آنهاست محروم خواهند شد....
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛بخشی ازمردم طیبی شهرستانهای لنده و بهبهان ضمن طرح پاره ای از مشکلات خود و  گلایه از مدیران و نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی؛ برای ممانعت از ایجاد سد مارون دو دست به دامان نماینده بهبهان و نمایندگان خوزستان شدند.

در بخشی از نامه ای که خطاب به سردار مظلومی نماینده شهرستانهای بهبهان و آغاجاری نوشته شد آمده است :

انبیا و اولیائ الهی و اندیشمتدان مکرر یادآوری کردند که امربه معروف ونهی ازمنکر درجامعه و یا در بین مردم و حتی خانوادها  پر رنگ شود چون اثرات خوب فردی واجتماعی دارد ازجمله نجات از بلایا وغضباتی الهی. عدالت اجتماعی. عمران ابادی زمین . تقویت روحیه نقدیزی.و امنیت را درجامعه و بین مردم بوجودمی اورد .

 اما وقتی مردم  روحیه شناخت وتحلیل  اسیبهای اجتماعی و روند پیشرفت وابادی و قدرت نقد پذیری ومطالبه گری را نداشته باشند هربلایی وغارتی  برآنها تحمیل و وارد خواهد شد.

امربه معروف و نهی ازمنکر یعنی دعوت وهدابت به کارهای نیک ورساندن مردم وجامعه به سعادت کمال  وابادی و جلوگیری از ضر رها واسیبهای  اجتمای .

چیزی که امروز درجوامع بلاخص دربین مردم ما کم اهمیت هست همین مقوله ارزشمند دینی ومکتبی  میباشد  وهمین بی توجهی  هاباعث عقب ماندگی ومحرومیتهای این دیار ارزشمند انهم  دراین عصر تمدن و پیشرفت  شد.

 شهرستان لنده و به طبع ان مناطق طیبی نشین و روستاها وبخشهای ان بوی فقر و درماندگی می دهند  وکمبودات اولیه محرزواشکاراست که گویا مدیران نقشه خیلی ازمناطق این دیاررا ندارند وندانند ؛ متاسفانه روستاهای این شهربلاخص بخش عالیطیب با انهمه محرومیت دستخوش سیاسی کاری سیاسیون  گردیدند.

هرساله  با وعده وعید نمایندگان وکاندیدا ولیدرهای منفعت طلب قول رفع مشکلات را میدهنداما این وعدها تاکنون ۴۲ سال به طول انجامید واهمیتی داده نشد.

ایا مدیران و نمایندگان ادوار و فعلی ولیدرهای عزیز وجدانشان آرام است که هنوز بسیاری از روستاهای شهرستان لنده از کمترین امکانات اولیه برخودرار نیستند؛  هنوز بسیاری از خانواده های معظم شاهد برای سرکشی از قبور فرزندان خود با مشکل راه ارتباطی مواجه هستند؟  هنوز شهرستان لنده فاقد حتی یک کارخانه و شرکت برای ایجاد اشتغال جوانان خود می باشد؟  که شش سال از وعده افتتاح جاده و پل تراب می گذرد؟! منطقه عالی طیب حتی یک متر جاده آسفالته ندارد و شش روستای آن بعد از 42 سال ارزوی یک جاده عشایری دارند!!!سالهاست که بحث انتقال اب موگرمون به شهر لنده طرح نمودند و گفتید اعتبار برای سد مارون دو داریم اما برای شما نه !! و ... و این شهر را که از قدیمی‌ترین شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و روزگاری به  نام بخش ثلاث و زیر نظر فرمانداری کل بهبهان اداره می‌شد و حوزه جغرافیایی ان از طیبی تا بهمئی و دشمن زیاری را شامل می شد در دوران نحس شما چنان کوچک شده و برش گردیده که امروز مرز آن با شهرستان کهگیلویه میله های پل ایدنک می باشد !!!!!

برای این مردم و این شهرستان در این سالهای مدیریت و نمایندگی از سفره پر برکت نظام جمهوری اسلامی چه گلی کاشته اید!!!!!!

حال که از خیرتان گذشتیم قطر ابی داشتیم چشم طمع به ان دوختید پایین دستش را به غرب دهدشت وسوق انتقال دادید  و بالادستش تحت عنوان سد۲ مارون را هم میخواهند به شرق دهدشت و.....ببرید!!!!!

نماینده محترم فعلی ؛سابق و اسبق چون دیگر به مردم ایل طیبی احساس نیاز نمی کنند با قدرت ونفوذخودقصد دارند این منبع حیاتی را بدون هماهنگی و اهمیت به نظرات کارشناسی آنها به  دیارخودببرند و شهر خودرا اباد وشهرما را ویران کنند....

ایا  این غصب وغارت مارون در حق مردمی که همواره خود را سرباز نظام دانسته و در دفاع از ناموس ملت با تقدیم صدها مجاهد وایثارگر  آزمون خود را پس داده سزاوار است!!

آری ، وقتی بلا و غارت  می اید و مردم دستشان کوتاه باشد ؛ اولا باید دعا کنند تا این بلا دفع گردد و از انبیا واولیا الهی ومردان دلسوز و مومن بخواهندکه یاری شان کنند لکن ما بخش عظیمی ازاقشارمختلف مردم دیار ایل طیبی مقیم شهرستانهای لنده ؛ بهبهان و بهمئی  از نماینده انقلابی و دلسوز شهرستان بهبهان ؛ جناب سردار مظلومی انتظارداریم با توجه به اشتراک منافع  زیادی که از قدیم تا به امروز با بهبهان و خوزستان داشته و داریم ما را نیز دریابید و همچنین در بحث ممانعت از ایجاد سد مارون دو یاری نمایند.این دادخواهی فریاد هزاران مرد و زن ایل طیبی است که گرفتار شوم سیاست و مصلحت شدند و فریادشان در هیاهوی قدرت به جایی نمی رسد!!!!

 اعتقاد راسخ داریم که اولا:بیلان مارون منفی است به این معنی که مصارف بیش از منابع آبی در این حوزه است و در صورت مصرف منابع آبی در بالادست ؛  این مشکل شدیدتر خواهد شد دوما :بحران کنونی خوزستان در حوزه آب تشدید تر خواهد شد.سوما: محیط زیست متحمل خسارات جدی و چهارمآ: مردم شهرستان لنده نیز از نعمت مارون که تنها سرمایه ی خدادادی آنهاست  محروم خواهند شد....

مردم شهرستان لنده بر این باورند که با ایجاد این سد و انتقال مارون به حومه شرقی دهدشت و نیز انتقال بخش دیگری از اب رودخانه مارون به حومه غربی دهدشت عملا بخش کشاورزی و اشتغال مردم این شهرستان همچون حاشیه های رودخانه مارون ؛باغات و کشاورزی ایدنک ؛صحرای ابلش و طرح جدید ابرسانی به دشت بن مختل و خشک خواهند شد لذا دست برادری به سوی شما دراز نموده و خواهان پیگیری موضوع در مجلس و دولت می باشیم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۶
بیغش سرآسیابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
0
0
سلام

بحرانهای زیست محیطی که چندین سال هست،هشدار آنها داده شده،اکنون تبدیل به مسئله امنیتی شده است،بعلاوه سایر معضلاتی که احداث سد آبریز و پمپاژ ایدنک میتواند ایجاد کند،
به همراه هزینه سرسام آور احداث آن،در اینروزها که کشور کسری بودجه شدید دارد،بنظرم این موضوع بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.
تا در آینده نماینده کهگیلویه،مدعی باشه که پیگیر بودم،ولی مانع تراشی خوزستانی ها نذاشت.

در کل نگران نباشید.
پمپاژ ایدنک بعد از ۱۵ سال به کجا رسید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
0
0
درود
عالییییییییییی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
0
0
ما مردم لنده رای خود را از موحد پس می گیریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
0
0
مشکل همانطور که اشاره شد سد ابریز تنها نیست ؛سد ایدنک و کوچک نمودن لنده توسط اصحاب زور و قدرت است
کهگیلویه تنها وبیکس وبه غارت رفته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
0
0
این آقایان دنبال مشتری میگردن تو خوزستان تا این سد رو همچون سدهای گذشته به استان خوزستان بفروشند هرچی بدبختی میکشیم از نگاه قومی وقبیله ای وتعصبات بیجا وکور کورانه هستش خجالت نمیکشید که زنان ودختران این استان برا یه لقمه نان حلال میرن بهبهان براگوجه چینی خدا میدانه چه حرفهایی که بهبهانی ها دنبالشان نمیزنند...خجالت بکشید ...
راد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
0
0
حالا فهمیدیدکه تعصب قوم گرایی ورای چند باره به نماینده چه افتی داشت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: