« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
به قلم وحید حاج سعیدی؛
قانون اساسی همان قانون است و مردم همان مردم ... اما به نظر می رسد در چینش ها دچار اشتباهات محاسباتی شده ایم....
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:خیلی ها بر این باورند که همه چیز باید سر جایش باشد و به قولی هر چیز به جای خویش نیکوست. اما باید بپذیریم مطلق وجود ندارد و هیچ وقت همه چیز سرجایش نیست. نباید هم باشد که اگر باشد یک جای کار می لنگد! اما اینکه هیچ چیز سرجایش نباشد مقوله دیگری است و باید ریشۀ آن را کاوید و جستجو کرد. ایران کشوری با منابع بسیار غنی به لحاظ نیروی انسانی و فکری و منابع طبیعی و خدادادی است که ذکر جزئیات آنها از حوصله این مقال خارج است.

اما با وجود چنین منابع  و استعدادهایی اوضاع کشور چندان روبه راه نیست و خیلی چیزها سر جایشان نیستند . نظامی که به پشتوانه مردم در اوان شکل گیری حکومت انواع و اقسام توطئه ها از جنگ و ترور  گرفته تا  توطئه های داخلی و خارجی و ... را پشت سر گذاشت و با بیشترین تحریم ها و کمترین امکانات در برابر قلدران جهان، قدرتنمایی کرد، امروز با کوچکترین مشکلی دچار چالش می شود و اثرات آن تا مدت ها در جامعه باقی می ماند. کار تا جایی از خرک در رفته است  برای مرغ قرارگاه تشکیل شده است و  امروز  هم تهیه سرم که قطعاً تمام مواد تشکیل دهنده آن داخلی هستند، به معضل بیماران تبدیل شده است. قیمت خودرو و سیمان و میلگرد از کارخانه تا دست مصرف کننده چند برابر می شود ! با بارش نیم ساعت باران یک طرف مملکت را سیل می برد و همزمان سوی دیگر کشور از بی آبی گریبان چاک می دهند. یک جای کار می لنگد...

قانون اساسی همان قانون است و مردم همان مردم ... اما به نظر می رسد در چینش ها دچار اشتباهات محاسباتی شده ایم. خردان را جای بزرگان نشاندیم! حواشی را به متن ترجیح دادیم! شایسته سالاری را فدای بله قربان گویی کردیم! در تشخیص اولویت ها دچار مشکل شدیم!  منافع عده ای را بر منافع جمع و حتی نظام ترجیح دادیم! فساد به ویژه فساد اقتصادی را لاپوشانی کردیم! فرودستان را فدای فرادستان کردیم! دانشمندان را به مافیا فروختیم! کولبران را با قاچاقچیان اشتباه گرفتیم! صدها برابر یارانه فقرا به اغنیا  یارانه دادیم!مصلحت اندیشی را جایگزین چاره اندیشی کردیم! به بانکها بنگاه داری آموختیم!  اشتباهات مان را در پس مقدسات مخفی کردیم! به توصیه های رهبری عمل نکردیم و آنها را پشت گوش انداختیم! بپذیریم مشکل از مردم و ساختار نظام و حکومت نیست. باید در چینش ها و تصمیمات دقت کرد. نه برجام و مذاکره با غرب ما را راهی آرمان شهر می کند و نه صیانت از فضای مجازی ما را متعهد و  منقلب ... نگاه تک بعدی به مقولات، آفت مدیریت است. هر چیز را باید سر جایش گذاشت! در قطب جنوب هم غذا را در یخچال نگهداری می کنند چرا که غذا در بیرون یخ می زند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: