« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۳۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
با هدف انتقال دانش و تجربیات انجام شد:
در روستاهای شهرستان لنده با حمایت رسته ی گیاهان دارویی بنیاد علوی و با استقبال خوب کشاورزان شهرستان، کشت گیاهان دارویی شتاب گرفته است و امروز پس از گذشت یک سال ونیم مزارع کشاورزان این شهرستان به الگویی برای دیگر مناطق تبدیل شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از لنده، با هدف انتقال دانش و تجربیات،  امروز کارشناسان پهنه و سر شبکه های رسته گیاهان دارویی و کشاورزان پیشرو از مناطق هلیلان و ملکشاهی به شهرستان لنده سفری داشتند و از مزارع الگویی گیاهان دارویی بنیاد علوی در شهرستان لنده بازدید کردند.

سرپرست نهاد آبادانی و پیشرفت لنده گفت؛ در این دوره ی آموزشی یک روزه، ابتدا از کارگاه بسته بندی و فرآوری گیاهان دارویی لنده بازدید شد که در این مرحله نحوه ی بسته بندی و پاکسازی گیاهان دارویی آموزش داده شد.

نیک بخت اظهارداشت؛ در ادامه، بازدید کنندگان از مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات گیاهان دارویی رزماری، آویشن، به لیمو و نعنا فلفلی،مرزنجوش و مریم گلی بازدید داشتند که توسط کارشناس رسته ی گیاهان دارویی نهاد آبادانی و پیشرفت لنده علاوه بر ارائه آموزش‌ها و دستورالعمل‌های فنی از تجارب و دانش بومی کشاورزان شهرستان نیز بهره مند شدند.

 علی نیکبخت سرپرست نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده با ضروری دانستن چنین اردوهای علمی و بازدید های میدانی گفت؛ با مداخله درست در زنجیره ی ارزش رسته گیاهان دارویی فرصت مناسب جهت اشتغال زایی جوانان و مردم روستاهای شهرستان لنده ایجاد و این فرصت تبدیل به  پتانسیل و ظرفیت برای علاقمندان به کسب و کارهای روستایی شده است که امیدوارم  در کنار کارگاههای توانمندسازی و آموزشی، بازدید از مناطق و طرح‌های پایلوت زمینه ساز الگو برداری و توسعه مدل‌های موفق در تمام مناطق هدف بنیاد علوی و به تبع آن در کل کشور  گردد.

 وی افزود: بنیاد علوی با ارائه تسهیلات قرض الحسنه، حمایت‌های فنی و اعتباری، آموزش در مزارع و خرید تضمینی محصولات تولیدی، از کشاورزان علاقه‌مند در بخش گیاهان دارویی حمایت کرده است و ثمره ی آن نتایج مثبت در این حوزه است که انشالله  این حمایت ها ادامه خواهد داشت.

نیکبخت گفت: در شهرستان لنده علاوه بر گیاهان دارویی سایر رسته‌های اشتغالزا مانند صنایع دستی، پرورش دام سبک، پرورش دام سنگین، زنبورداری نیز فعالیت بسیار موثری دارند و امروز این فعالیت باعث اشتغالزایی و افزایش سطح درآمد و معیشت مردم شهرستان شده است.

در ادامه مصدق رضائی عامل توسعه و  کارشناس رسته ی گیاهان دارویی نیز اظهار داشت،  با حمایت رسته ی گیاهان دارویی نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در شهرستان لنده در طول سال گذشته نزدیک به ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی در دو مرحله کشت بهاره در فروردین‌ماه و کشت پاییزه در آبان ماه توسط کشاورزان با تعداد نزدیک به هفتاد کشاورز مشغول به کاشت نگهداری و فروش گیاهان دارویی در زمینه نعنا فلفلی، آویشن، رزماری، به لیمو و مرزنجوش و همچنین ۱۲۰هکتار در زمینه کشت سیاهدانه، کرفس و موسیر  شده است.

رضایی ادامه داد: امسال با پیش‌بینی که انجام شده است متصوریم که سطح زیر کشت  محصولات گیاهان دارویی  نشائی در شهرستان به ۱۰۰ هکتار  برسد و زمینه اشتغال زایی بسیاری از جوانان و مردم روستاهای شهرستان لنده فراهم شود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
بیغش سرآسیابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
0
0
چه خوب!
این تجربه موفق،را با سایر تجربیات بنیاد، که باعث توسعه و آبادانی همه جانبه لنده شده اند.و چهره ی کریه فقر و بیکاری و بی عدالتی را از شهرستانمان زدوده
به سایر نقاط کشور(یا جهان)،منتقل کنید.
دیگران را هم در شادی هامون،سهیم کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: