« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
به قلم وحید حاج سعیدی؛
حالا صنعت زهوار دررفته خودرو سازی و اجحاف در حق مردم یک طرف ، اظهار نظرهایی که در خصوص حمایت از صنعت می شود، بیشتر از آن اجحاف روی اعصاب است....
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:ریا نباشد چند ماه قبل در یک دوره آموزش طنز نویسی یکی از دانشجویان از ما پرسید شما اگر یک روز سوژه ای برای طنز نویسی پیدا نکنید، کدام مقوله یا کدام صنعت را برای نوازش انتخاب می کنید. ما هم یک پاسخ کلیشه ای به ایشان دادیم که دو چیز انتها ندارند یکی آسمان و یکی سوژه برای طنز نویسی که البته در مورد اولی شک دارم. با این وجود به نظر می رسد شاید یک روز دانشمندان به ته آسمان برسند ولی صنعت خودرو سازی این مملکت سروسامان پیدا نکند!

حالا صنعت زهوار دررفته خودرو سازی و اجحاف در حق مردم یک طرف ، اظهار نظرهایی که در خصوص حمایت از صنعت می شود، بیشتر از آن اجحاف روی اعصاب است. یک روز دوستان استانداردهای خودروهای ما را با  بنز و فورد مقایسه می کنند! یک روز  عنوان می کنند، صنعت خودرو کره‌جنوبی به این خاطر رشد کرد که ورودی پارکینگ‌ خانه ها را طوری طراحی کرده اند که ماشین آمریکایی نتواند وارد شود! یکی دیگر عنوان می کند ما بر خلاف ژاپن کیفیت پائین را تحمل نمی کنیم! اخیراً هم در جریان هستید  که رییس کمیسیون صنایع مجلس افاضه فرموده اند که واردات خودروی دست دوم توهین به مردم است!

یعنی سوار شدن خودروی دست دوم که ارزان است، ایمنی و امنیت دارد، استاندارد است، به کاهش آلودگی هوا کمک می کند،  در کاهش تصادفات به جهت ایمنی بالاتر و به تبع آن در کاهش مرگ و میر در جاده ها موثر است و هزار و یک مزیت دیگر دارد در شان مردم نیست ولی پراید یا به قول رئیس پلیس فارس ارابه چهار چرخ که در تصادفات جاده ای به چند قسمت نامساوی تبدیل می شود و جنازه ها را باید با کاردک جمع کرد و تحویل خانواده ها داد، در شان مردم است! حتماً شرکت در قرعه کشی و  پرداخت هزینه اضافی جهت آپشن زه بغل در خودرو  هم نشانه شخصیت مردم است!

با این اوصاف خدا کند آنهایی که سیم شان وصل است و از ما بیشتر اطلاع دارند اعلام کنند  حمایت از این صنعت تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟! بعد از چهل سال این صنعت هنوز تاتی می کند و نمی تواند روی پای خودش بایستد و بوی گندش کل خانه را فرا گرفته است! باز جای شکرش باقی است که هنوز دوستان تصمیم نگرفته اند برای این شرکت ها جشن گودبای پمپرز برگزار کنند!
فقط این لابلا  ما متوجه نشدیم چرا واردات سایر کالاهایی که توان ساخت آنها را در کشور داریم آزاد است ولی تنها واردات خودرو ممنوع است؟! یادمان نرود در سال 1399 اقلامی مانند 800 تن بند شلوار، 800 تن بیل و کلنگ، 152 تن قلوه سنگ، 660 تن شلنگ، 751 تن زیپ لباس، 378 تن سنجاق قفلی، 105 تن چکش و پتک، 9 تن کیسه ادرار، 385 تن آب پنیر، 400 تن میوه مصنوعی، 346 تن گاوآهن، 2 میلیون دلار تشتک  13 تن سنگ با صرف صدها میلیون دلار از منابع ارزی کشور وارد کشور شده است! زیاده جسارت است...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین