« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۵۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
✍️به قلم: عبدالکریم برزگر
انتصابهای از این دست شاید به لحاظ عرق محلی در جوامع سنتی و عشیره ای پذیرفتنی باشد ولی از منظر مدیریتی و گردش نخبگان و تحقق شعار های رئیس جمهور منتخب با شایسته سالاری ، عدالت محوری و فساد ستیز سازگاری ندارد....
پایگاه خبری آوای رودکوف-عبدالکریم برزگر:معمولا با استقرار دولت جدید، سیاسیون و مردم محلی و لیدر های نمایندگان آستین بالا زده تا فرد مورد نظر خود را در مناصب مدیریتی به کار بگمارند.

این روال انتخاب و انتصاب مدیران در رده های میانی دستگاهها چند سالی است که استمرار دارد و نماینده و لیدرها سعی میکند از هواداران و افراد منتسب به جناح سیاسی خود انتخاب و گزینش کنند.

در حالیکه در شعارهای انتخاباتی دولت مستقر و رئیس جمهور منتخب، شاخصهای از قبیل شایستگی، توانمندی ،پاکدستی، عدالت محوری و فساد ستیزی  عنوان شده بود و آحاد مردم منتظر تحقق شعارها در ابعاد مختلف بوده اند  لیکن بنظر میرسد که انتخاب و انتصاب مدیران در شهرهای کم جمعیت، عشیره ای و سنتی روال خاص خودش را دارد و جناح پیروز سعی در انتصابات بصورت قومی و قبیله ای و طائفه گرایی را دارند که از موجبات عدم پیشرفت و توسعه  نیافتگی نیز میتوان به این مورد اشاره کرد.


گاها در فضای مجازی و گروهای برنامه های پیام رسان به این موضوع اشاره شده که حتما فرماندار فلان منطقه باید بومی باشد و حمایت خود را از گروه و فرد خاصی عنوان میکنند و درصددند که از انتصاب مدیر غیر بومی در  منطقه  ممانعت کنند.


شاید به لحاظ عرق محلی در جوامع سنتی و عشیره ای پذیرفتنی باشد ولی از منظر  مدیریتی و گردش نخبگان و تحقق شعار های رئیس  جمهور منتخب بدست افراد شایسته، عدالت محور و فساد ستیز سازگاری ندارد.

اگر قرار باشد که  مدیران یک شهرستان حتما باید بومی آن منطقه باشد از آثار و آسیبهای اجتماعی مترتب بر آن نباید غافل ماند.

اگر این موضوع در میان مردم بومی یک شهرستان قابل قبول و پذیرفتنی باشید نباید انتظار داشت  که فرزندان آن منطقه در مراکز استان و سایر شهرستانها و حتی پایتخت پستی و منصبی داشته باشند.

  گر چه  گردش نخبگان  و استفاده از نیروهای توانمند و خلاق و مبتکر غیر بومی میتواند در شناسایی مشکلات و نیاز سنجی و آمایش  مناطق و اولویت بندی آنها  و  همچتین قابلیتهای منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد اما مدیران محلی به علت تعصب منطقه ای و قومی قبیله ای  و گاها فشار نیروهای محلی امکانات  و اعتبارات را به منطقه ای خاص اختصاص داده که باعث نارضایتی مردم  و عدم تحقق شعارهای عدالت  محوری و فساد ستیزی  شده است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
0
0
جنابعالی کاملا درست می فرمایید ام این موضوع باید درکل کشور عملی شود درشرکت ها وکارگاه ها که نیاز به نیرو دارند موضول اول آنها بومی بودن است من باشما کاملا موافق هستم اما باید عمومیت داشته باشد نه فقط برای یک شهرستان ویا چند شهرستان کوچک
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: