« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری بانک‌ها جهت رفع مشکل اشتغال در استان شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج سید احسان عسکری در نشست کارگروه اشتغال با بیان اینکه وضعیت بیکاری استان وضعیت مطلوبی نیست، گفت: گرفتار سیل عظیم بیکاران در استان هستیم.


معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فضای کسب و کار در استان اصلاح شود، گفت: بانک‌های متولی پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی نسبت به جذب تسهیلات اقدام کنند و اجازه ندهند با این حجم بالای جمعیت بیکار، اعتبارات به مرکز برگشت داده شود.

وی عملکرد برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را قابل قبول ندانست و گفت: پرداختی‌ها باید بیش از ۹۰ درصد باشد که در این زمینه از بانک کشاورزی به دلیل پرداخت ۹۷ درصد تسهیلات اشتغال روستایی قدردانی می‌کنیم.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خطاب به بانک‌ها گفت: رصد کنید اگر متقاضیان تا ۱۵ بهمن اطلاعات خود را جهت دریافت تسهیلات تکمیل نکردند بلافاصله افراد جدید جایگزین شود.

 عسکری از بانک‌ها خواست سخت‌گیری در پرداخت تسهیلات را کنار بگذارند چرا که متقاضیان  از سخت‌گیری بانک‌ها شاکی هستند.

وی بیان کرد: از بانک‌ها حمایت می‌کنیم اما از آنها می‌خواهیم برای رفع مشکل بیکاری انصاف داشته باشند و مشارکت کنند.


وی پرداختی ۵۴ درصدی تسهیلات اشتغال روستایی در شهرستان کهگیلویه را قابل قبول ندانست و گفت: بانک‌ها به محض اینکه با مشکلی مواجه شدند اطلاع دهند و اجازه ندهند مشکل در استان بماند.

عسکری با بیان اینکه همه تسهیلات اشتغال روستایی امسال جذب شود، خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های بزرگ مخل اقتصاد استان هستند مراودات‌، فروش و تراکنش‌ این بانک‌ها به مرکز می‌رود که باید چاره‌اندیشی شود.

همچنین آیت‌الله ارمغانی سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:  نرخ بیکاری استان در سال گذشته ۱۰.۹ بوده در حالی که نرخ بیکاری کشور ۹.۶ است که ۱.۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی با اشاره به نرخ ۱۰.۲ بیکاری در تابستان امسال افزود: نرخ مشارکت از ۳۸.۶ درصد به ۳۴.۸ درصد کاهش یافته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین