« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
یاداشت طنز به قلم وحید حاج سعیدی؛
فقط خدا کند با این مدل درس خواندن و سیاست های تشویقی آفرودی، همانطور که پرونده های قضایی ما با پرونده های قضایی هند یک میلیاردی برابر شده است، مدارک تحصیلی ما مثل تعداد کارت های بانکی مان نشود!

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:این روزهای سرد زمستانی که مسئولان پرحرارت و و پرگاز در حال آچارکشی طرح سوفسطایی رتبه بندی فرهنگیان هستند و سه گانه دولت ، مجلس و شورای نگهبان در حال پاسکاری این ایونت یا رویداد بزرگ مالی هستد، این لابلا جماعتی در تلاشند سطح سواد آکادمیک ما را به صورت پلکانی و آفرودی بالا ببرند!
 
حقیقتاً وقتی در مقولاتی چون آرایش منطقه ای چهره ، اعمال جراحی زیبایی، تعداد دستگاه های پوز و کارت بانکی، مصرف آنتی بیوتیک، نوشابه، شکر، نمک حامل های انرژی و ... در سطح جهانی دارای رنکینگ قابل اعتنایی هستیم، صورت خوشی ندارد در زمینه مدرک تحصیلی و سواد آکادمیک در رده بندی جهانی اول تا سوم نباشیم!
 
 در همین راستا عده ای از عزیزان دست به کار شدند و با راه انداختن دانشگاه های زیر پله ای و تراسی، مقدمات تحصیل آسان با نان اضافه و سس فرانسوی را فراهم کردند. از وزیر علوم تحقیقات و فن آوری پنهان نیست از شما چه پنهان، دیروز پیامکی دریافت کردیم با این مضمون: تحصیل شاغلین ویژه شاغلین؛ کاردانی و کارشناسی، بدون حضور در کلاس! ارسال عدد 8
 
ملاحظه فرمودید؟! یعنی شما تا کسب مدرک تحصیلی آکادمیک فقط هشت عدد فاصله دارید!
 
البته دوستان در جریان هستند که ایرانی ها در بحث سواد و اطلاعات علمی مشکل خاصی ندارند و در باب هر موضوعی توان ارائه انواع و اقسام تحلیل های علمی - تخیلی را دارند! حالا می خواهد «پیچیده ترین مانیفست های سیاسی و اقتصادی جهانی» باشد یا گلاب رویتان مقوله «عرق سوز شدن رانندگان خطی دروازه دولاب - بازار!»
 
خلاصه کسی کم نمی آورد. اما حقیقت امر پای مدرک تحصیلی آکادمیک در میان است که دو روز دیگر یونسکو و سازمان ملل و ...  مثل داستان  AFC به ما گیر ندهند!
 
در ضمن همانطور که در متن پیامک مشاهده فرمودید جهت اخذ اینگونه مدارک، تحصیلی رویم به دیوار ، نیاز به حضور در کلاس و شرکت در امتحان و زبانم لال درس خواندن و این دست مسخره بازی های رایج نیست! می ماند یک مختصری کار تحقیقاتی که هر کافی نتی مراجعه کنید مشکل تان را حل می کند و چندرغاز شهریه که با یک وام قرض الحسنه کوتاه مدت ردیف است!
 
 
فقط خدا کند با این مدل درس خواندن و سیاست های تشویقی آفرودی، همانطور که پرونده های قضایی ما با پرونده های قضایی هند یک میلیاردی برابر شده است، مدارک تحصیلی ما مثل تعداد کارت های بانکی مان نشود!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: