« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
یاداشت طنز به قلم وحید حاج سعیدی؛
اصلاً بازنشستگی و ایام پیری برای خودش کلی کلاس داشت و به قول عبدالله عمرانی «فانوس ماه را بالا بزن تا تقويم ها كهنه شوند و پير شويم؛ كه فرزانگي در خاكستر است.»
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:حقیقت امر تا همین چند سال قبل که همه چیز سر جایش بود و زندگی ها کاملاً اتوماتیک، استریلیزه و هموژنیزه نشده بودند، مردم برای خیلی امورات خودشان را به درد سر نمی انداختند و به اصطلاح لوس نمی کردند و طبق روال پیش می رفتند. از دولت و زمین و زمان هم به اخبار20:30 شکایت نمی کردند و نهایتاً در تاکسی چهار تا غر ریز می زدند. فی المثل یکی از مواردی که مردم خیلی راحت با آن کنار می آمدند و تفاهم اساسی داشتند، همین داستان بازنشستگی و دوران پیری بود. یعنی هر وقت خلق الله دوران خدمت شان به پایان می رسید، خیلی شیک و مجلسی چهار طرف اداره را می بوسیدند و کت و شلوار را به میخ آویزان می کردند و خلاص ...!

   اصلاً بازنشستگی و ایام پیری برای خودش کلی کلاس داشت و به قول عبدالله عمرانی «فانوس ماه را بالا بزن تا تقويم ها كهنه شوند و پير شويم؛ كه فرزانگي در خاكستر است.» شاهد از غیب رسید. نه خیر شاعر این شعر نیامده است؛  شاهد مادر بزرگ عمو سیفی( سرایدار مفخم مدرسه)  است که هر وقت برای دیدار عمو سیفی به مدرسه می آید، دو هزار بار ذکر الهی پیر شی ننه را تکرار می کند. هر چند خودش با 90 سال سن و بلند شدن بوی حلوا و شله زرد و فرنی اش باز هم معتقد است « پیری آن نیست که در سر بدود موی سفید ...»

   اما امروز داستان تومنی هشت پارسه با گذشته فرق دارد و خلق الله بعد از بازنشستگی تازه باید ادای جوان ها دربیاورند و دنبال شغل جدید باشند و به قول وزیر نفت باید روزی 12 ساعت کار کنند تا در خرج یومیه نمانند. بماند که عده ای هم از بعد از فراغت از صدا وسیما باید در هولدینگ خلیج فارس عرق بریزند و قس علی هذا ...   

به قول مولوی علیه الرحمه «در دل ما لاله‌زار و گلشنیست . . .  پیری و پژمردگی را راه نیست... » البته با این حناهای پاکستانی و شامپوهای جدید رنگ مو، همه چیز امکان پذیر شده است. جالب اینکه برخی دانشمندان هم لی لی به لالای مردم می گذارند و برای دو مثقال شهرت بیشتر، با اختراعات و اکتشافات عجیب و غریب، خود شیرینی می کنند. نمونه اش اختراع قرص ضد پیری!

قرص ضد پیری (OCEA SKIN) یک ماده ضد اکسیدان است که حاوی مواد فعال و ویتامین های روی، سلنیوم، بتا کاروتن، ویتامین C و E بوده و تاثیر بیسار زیادی در جلو گیری از پیری پوست خواهد بود. از قرص جوان كننده وضد پیری می توان با نام بهترین قرص ضد چروک صورت نام برد که به مرور زمان جلوی روند پیری پوست را می گیرد.

   می ترسیم دو روز دیگر قرص ضد بازنشستگی هم اختراع شود و در کنار پروسیجر هایی که بعضی کاندیدهای ریاست جمهوری برای شاداب سازی و جوان سازی به کار بسته بودند، استخدام و پیدا کردن شغل را برای دهه شصتی ها که خوب است برای دهه هفتادی و دهه هشتادی هم تبدیل به رویا کند! وحشتناک نیست؟!

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: